Spotify med turkiskt/argentiskt konto

Permalänk
Medlem

Spotify med turkiskt/argentiskt konto

Någon som kör detta och vet hur man kan få det att funka? Även med VPN så kan man inte lura att man är "turk" då visa/mastercard inte funkar om man ska signa upp sig.

Det kostar typ 20 kr i månaden istället för 99 kr / månaden med svenska spotify om jag förstått rätt

Ta bort tråd om det inte är ok

Permalänk
Medlem

Lär inte vara ok att diskutera men Argentina och Indien är kört pga "nya" Visa / mastercard regler.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lär inte vara ok att diskutera men Argentina och Indien är kört pga "nya" Visa / mastercard regler.

Okej tack, finns en öppen tråd med playstation plus och turkiet, så kanske denna överlever

Permalänk

Jag hjälpte jobbarkompisen med just det där i våras.
Först så laddade vi hem en gratis Brasiliansk VPN till hans telefon, ändrade ursprungsland i Spotify settings (eller om vi reggade ett nytt konto, minns inte riktigt).
Sedan köpte vi ett gäng "Brazil Spotify gift cards" från random site (tex g2a) och löste in dessa via Spotify.
Gick hur smidigt som helst och tror det var ca 1/3 av priset gentemot här i Sverige.
Vilket land man väljer får helt enkelt styras utifrån vad för gift cards det finns.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem

Bra tecken på att man blivit gammel att dagens ungdom tycker det är dyrt med 99kr/mån för tillgång till miljoner och åter miljoner album...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bra tecken på att man blivit gammel att dagens ungdom tycker det är dyrt med 99kr/mån för tillgång till miljoner och åter miljoner album...

Hehe det handlar om att hitta saker billigare Det är jakten som är spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Jag hjälpte jobbarkompisen med just det där i våras.
Först så laddade vi hem en gratis Brasiliansk VPN till hans telefon, ändrade ursprungsland i Spotify settings (eller om vi reggade ett nytt konto, minns inte riktigt).
Sedan köpte vi ett gäng "Brazil Spotify gift cards" från random site (tex g2a) och löste in dessa via Spotify.
Gick hur smidigt som helst och tror det var ca 1/3 av priset gentemot här i Sverige.
Vilket land man väljer får helt enkelt styras utifrån vad för gift cards det finns.

Smart tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Hehe det handlar om att hitta saker billigare Det är jakten som är spännande!

This...

Permalänk
Medlem

Tips, verkar som all reklam försvunnit när jag kör turkiskt konto även fast jag inte kör premium yeah!

Permalänk
Medlem

Har du flera som vill gå ihop så kanske det är värt med Family.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Tips, verkar som all reklam försvunnit när jag kör turkiskt konto även fast jag inte kör premium yeah!

Hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felippa:

Hur gjorde du?

Bara skaffade ett gratiskonto där jag istället för Sverige to Turkiet.. inget annat. Kanske dock körde VPN att vara i turkiet när jag skapade det.. t.ec windscribe gratis VPN i turkiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Bra tecken på att man blivit gammel att dagens ungdom tycker det är dyrt med 99kr/mån för tillgång till miljoner och åter miljoner album...

Kostar ju hela 119 nuförtiden!

Men nej, det där hade man inte orkat krångla med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Bara skaffade ett gratiskonto där jag istället för Sverige to Turkiet.. inget annat. Kanske dock körde VPN att vara i turkiet när jag skapade det.. t.ec windscribe gratis VPN i turkiet.

Man behöver vara i Turkiet för att kunna göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felippa:

Man behöver vara i Turkiet för att kunna göra det?

Nej, körde VPN från Sverige men connecta till turkiet i den :=)