Moderkort med inbyggt grafikkort sökes

Permalänk
Medlem

Moderkort med inbyggt grafikkort sökes

Ska ta och plocka ihop en hyffsat billig dator till flickvännen, den kommer att användas till surfning, musik, skolarbete och lite dvd-tittande. Kom fram till att det är lika bra att köpa ett moderkort med inbyggd grafik så kommer man ner en aning i pris, eftersom hon inte spelar eller kör något annat som kräver ett bra kort.

Problemet är väl det att man inte har någon koll alls på dessa produkter. Är det bara VGA som skiljer dessa två korten från sina mer kända bröder?

Abit NF7-M nForce2 3DDR-DIMM 5PCI Audio VGA LAN SocketA ATX
1067:-

EPoX EP-8RGA+ nForce2 6PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM UDMA133 VGA LAN USB2.0 6CH-Audio SocketA ATX 1315:-

Det är väl dessa två som det står mellan om ingen har något annat bra förslag. Det lutar åt att det blir en XP2400+ samt några stickor av billigaste slag.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Köp ett Abit NF7-M och en Barton 2500+ och två Twinmos 256:or..... Då har hon en dator som räcker till och blir över..... Vad skall du ha för disk? Jag tycker tjejer klagar på att dom låter hela tiden, skulle nog passa med en 40 gb 5400 varvs lr hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Köp ett Abit NF7-M och en Barton 2500+ och två Twinmos 256:or..... Då har hon en dator som räcker till och blir över..... Vad skall du ha för disk? Jag tycker tjejer klagar på att dom låter hela tiden, skulle nog passa med en 40 gb 5400 varvs lr hur?

klaga på att det låter - det gör dom, men att ta en "liten", slö HDD bara av den anledningen är att ta i... Seagate 120Gb är nog mitt alternativ (men jag är inte tjej heller)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Skulle den inte va te dig tjej????

Edit: Detta paket skulle jag vilja ha som surfdator:

118691
116244
118497
115428
119402
111422
119227
114711
119522
112567
109806
109175

Lägg in dessa nummer under "snabbkassa" på komplett (står under "Gå till kassan")

Permalänk
Medlem

200 Watt är lite i minsta laget även för en surfdator.
Sen skulle den väl vara till film också? Då är det ju en DVD-ROM man ska ha inte en CD. Går inge vidare att spela Matrix på en CD.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
200 Watt är lite i minsta laget även för en surfdator.
Sen skulle den väl vara till film också? Då är det ju en DVD-ROM man ska ha inte en CD. Går inge vidare att spela Matrix på en CD.

D va en som JAG ville ha! å ja 200Wat räcker eftersom det är m-atx