Nvidia datacenter väntas nå 900 miljarder kronor under 2024

Permalänk
Melding Plague

Nvidia datacenter väntas nå 900 miljarder kronor under 2024

Att det gröna laget har nått framgångar tack vare AI-boomen har knappast gått någon förbi och framgångarna väntas fortsätta rejält.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja 500%+ sen jag köpte rasslar gött i kassan 🤓

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hoppas de köper Sverige.

Permalänk
Medlem

Blir nog inget bra pris på 5000 serien. De kommer inte ha någon konkurrens och sen väljer de att använde de flesta chippen till sina serverkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

Hoppas de köper Sverige.

Vad ska dom med Sverige till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Blir nog inget bra pris på 5000 serien. De kommer inte ha någon konkurrens och sen väljer de att använde de flesta chippen till sina serverkort.

Att dom krossar konkurrensen betyder inte att dom inte har någon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Att dom krossar konkurrensen betyder inte att dom inte har någon...

konkurrensen amd (och pyttelite intel) konkurrerar inte med den prestandan/klassen. så inte riktigt men visst, hejvilt kan de inte gå för då köper man bara 10 stycken Rx 8800xt istället såklart

Skrivet av tonii:

Vad ska dom med Sverige till?

omvandla människorna till ai

Permalänk

Ja men är verkligen glad att man köpte aktier i Nvidia för cirka 3 år sen det är många hundra procent i vinst man har gått aktien är upp nästan 100% sen årsskiftet i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Vad ska dom med Sverige till?

Träna AI, använda landet för att lagra sina servrar, använda invånarna som testare för AI eller personliga tjänare. Vem vet, finns oändligt med potensial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

omvandla människorna till ai

nvidia skulle kunna omvandla oss men jante är så djupt rotat så det får dom inte bort. så jag tror att det skulle vara ett ganska dåligt drag både ekonomiskt men också för utvecklingen av AI >_>

Permalänk
Medlem

Är denna artikel samt rubrik skrivna av en chatbot?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Ja 500%+ sen jag köpte rasslar gött i kassan 🤓

Skrivet av Skånegrabb90:

Ja men är verkligen glad att man köpte aktier i Nvidia för cirka 3 år sen det är många hundra procent i vinst man har gått aktien är upp nästan 100% sen årsskiftet i år.

Det mer man köper desso mer sparar man!
Till och med bitcoin håller fortfarande at bottna mot NVDA, helt löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Är denna artikel samt rubrik skriven av en chatbot?

Sannolikt inte, chatbottar brukar inte göra enkla stavfel

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Sundkula:

Är denna artikel samt rubrik skrivna av en chatbot?

Skrivet av perost:

Sannolikt inte, chatbottar brukar inte göra enkla stavfel

Även chattbottar kan råka göra stavfel på fredagar.

Permalänk
Medlem

Nu är det här inte investeringstråden, men i kontext Nvidia.

"Nu har det gått upp för mycket" är en vanlig kommentar jag ser på olika forum. Den enklaste frågan att ställa sig; om du inte visste vad aktien kostar idag, och bara sett hur bolaget presterar, hade du på köpt aktien?

Problemet är såklart det omvända också - Tesla har en premirevärdering för att folk tittar på den historiska aktiekursen, och för att de gillar Elon Musk. Men hade samma personer köpt tesla om namnet Tesla var överstryket, och de bara fick se siffrorna? Eller hade folk tyckt att det bara var en dyr biltillverkare och valt att köpa andra aktier istället?

Jag lever dock inte som jag lär (eftersom jag också är en känslostyrd apmänniska). Även om jag lyckades sälja t.ex. mina sista Tesla-aktier på toppen 2021, har jag sålt bort mig för tidigt i många andra bolag (inklusive Nvidia). Skit i hur aktien har gått, kolla på hur bolaget presterar - och vad du tror om framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nouveau:

Nu är det här inte investeringstråden, men i kontext Nvidia.

"Nu har det gått upp för mycket" är en vanlig kommentar jag ser på olika forum. Den enklaste frågan att ställa sig; om du inte visste vad aktien kostar idag, och bara sett hur bolaget presterar, hade du på köpt aktien?

Problemet är såklart det omvända också - Tesla har en premirevärdering för att folk tittar på den historiska aktiekursen, och för att de gillar Elon Musk. Men hade samma personer köpt tesla om namnet Tesla var överstryket, och de bara fick se siffrorna? Eller hade folk tyckt att det bara var en dyr biltillverkare och valt att köpa andra aktier istället?

Jag lever dock inte som jag lär (eftersom jag också är en känslostyrd apmänniska). Även om jag lyckades sälja t.ex. mina sista Tesla-aktier på toppen 2021, har jag sålt bort mig för tidigt i många andra bolag (inklusive Nvidia). Skit i hur aktien har gått, kolla på hur bolaget presterar - och vad du tror om framtiden.

Där kom det en riktig babbel bot iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Sannolikt inte, chatbottar brukar inte göra enkla stavfel

Tyvärr fungerar inte det resonemanget särskilt bra. Du fördefinerar bara några enkla förhållningsregler för att lura läsarna, varav en är att lägga in ett par enkla stavfel.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

nvidia skulle kunna omvandla oss men jante är så djupt rotat så det får dom inte bort. så jag tror att det skulle vara ett ganska dåligt drag både ekonomiskt men också för utvecklingen av AI >_>

Jante är ju precis vad som kommer få AI över kanten till AGI, programmera jante och du kan inte längre märka skillnad mellan AI och människa

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jante är ju precis vad som kommer få AI över kanten till AGI, programmera jante och du kan inte längre märka skillnad mellan AI och människa

Ja du kanske är något på spåret. In med mer jante i AI! ^_^

Permalänk
Skrivet av perost:

Sannolikt inte, chatbottar brukar inte göra enkla stavfel

det hände mig i förrgår. chatgpt kunde inte stava till 'kommatecken'...

jag har betalversionen och gör mitt bästa för att använda det i mitt yrke, men det är för nischat för att gpt ska kunna ha tillräcklig kännedom om detverkar det som. jag får väl fortsätta bläddra i tjocka manualer ett tag till...
det enda gpt duger till är att knacka kod (och det brukar ta några försök innan den får till det), och räkna matte (med wolfram plugin, annars är den klappkass där också). ai är än så länge plågsamt dåligt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Där kom det en riktig babbel bot iaf.

Förlåt, glömde bort att alla redan har grundläggande kunskaper och aldrig begår misstag på börsen, ska sluta posta nu.