kan man spela mulle meck spelen på windows 11?

Permalänk
Medlem

kan man spela mulle meck spelen på windows 11?

Hej.

Jag undrar om det finns möjlighet att spela mulle meck spelen på Windows 11 eller finns det något man kan göra för att kunna spela spelen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

I den här tråden finns en länk till Archive.org där man kan hitta en 32-bitarsversion av Mulle Meck bygger bilar: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1705177-barnspel-tex-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

I den här tråden finns en länk till Archive.org där man kan hitta en 32-bitarsversion av Mulle Meck bygger bilar: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1705177-barnspel-tex-m...

Jag tackar så hjärtligt, nu blir det att nostalig spela

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Får det inte att rulla på W11
Något förslag på vad som kan vara galet?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

jag har installerat winbox för mina retrospel. minst problem med själva spelen och roligt att emulera en retro dator. man kan behöva ladda ner drivrutiner för hårdvaran man väljer att emulera.

Permalänk
Medlem

Mulle meck bygger bilar finns online.
Eller ja. Det spelas genom webbläsaren och det sparar faktiskt framstegen

http://mulle.dongers.net/

Det till ock med går att köra med pekskärm på mobilen 😅 men dator är en bättre upplevelse 😄

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

En fråga om archive sidan. Räknas inte det som pirat material som the pirate bay eller är jag ute och cyklar? Sidan är laglig antar jag? För jsg är också sugen på att lira gamla spel och lägga upp på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

En fråga om archive sidan. Räknas inte det som pirat material som the pirate bay eller är jag ute och cyklar? Sidan är laglig antar jag? För jsg är också sugen på att lira gamla spel och lägga upp på youtube.

Abandonware är begreppet du söker efter.

Egentligen är detta en gråzon.
Men det är i princip ingen som bryr sig, utom möjligen giganter som Disney.

Bokförlagen dock är en annan femma, de vill gärna bränna ned detta till grunden.

För övrigt har jag lirat Mulle Meck i Box86 och det har fungerat bra.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk

Så om jag tankar Mulle Meck från Archive samt spelar det och lägger ut på Youtube då är det okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Så om jag tankar Mulle Meck från Archive samt spelar det och lägger ut på Youtube då är det okej?

Okej är det väl inte att hämta hem från Archive. Nån äger fortfarande programmet... Om denne någon bryr sig eller ej, är ju inte samma sak som att det är okej.

Lägga ut på Youtube är väl samma sak som alla andra som lägger ut gameplays, antar jag. Kan tänka mig att om videon innehåller nån form av video eller musik som är skyddad, så kan säkert ägaren av detta slå ner på't.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk

Update: Man kan spela alla Mulle meck spel på Ubuntu med Wine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Update: Man kan spela alla Mulle meck spel på Ubuntu med Wine.

jag skulle generellt rekommendera Mint över Ubuntu, men visst går detta

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

jag skulle generellt rekommendera Mint över Ubuntu, men visst går detta

Känns som att de har mindre betydelse för ett spel på 30 år gammalt med en maxfps cap på typ 15-20fps spelat i en virituell maskin.

Lär inte göra äns mätbar skillnad i ett sånt här fall och bara ta nått man är typ bekväm med som bas.

Hade det haft lika öppen källkod som doom så hade nog detta också spelats på miniräknare och kaffebryggare i vart och varannat hem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows