Nu har jag svarat dom med denna:
________________________________________________________________________________________________________
Hej Cecilie,
Jag vill börja med att tacka för ditt svar och samtidigt berätta att den här typen av service / förklaring är det jag och många andra konsumenter förväntar oss från ett företag så tummen upp och det uppskattas!
Jag är helt övertygad om att ni likt många andra försäljare av dessa produkter har bra koll när det kommer till diskussioner kring specifika produkter online, i slutet av dagen kan det anses som en recension och jag tycker att ni gör helt rätt, ni har då också vetskapen om att värdet på produkter som grafikkortet minskar ganska markant utan originalförpackning eftersom ni har koll på diskussioner kring datorelektronik på nätet. Skönt att du förstår min poäng i det hela och också kan identifiera värdet för kartongen för mig som person där jag anser att kartongen är en del av min egendom.
I mitt fall är produkten testad av er auktoriserade partner med diagnosen felfri och avgiften för denna felsökning eller diagnos har jag också betalat så det är ur världen så att säga, problemet är att jag vill ha min kartong som minskar värdet på mitt GPU ifall jag väljer att sälja den i framtiden. Jag hör vad du säger, jag förstår att det inte går att skruva tillbaka tiden för att stoppa verkstaden från att slänga min kartong men mitt problem återstår och det känns inte skäligt att jag ensam ska lida för att en verkstad har valt att slänga en originalkartong.
Jag har valt att lägga grafikkortet i dess originalkartong för att jag är rädd om produkten och jag vill verkligen inte att den ska skadas under transport och för att säkerställa det har jag använt samma förpackning och kartong som grafikkortet låg i vid köp sen att originalkartongen legat i postnords gula kartong eller DHLs gulröda kartong är oväsentlig och precis som era jurister säger så har ni inte skyldighet att skicka tillbaka det med postnords blåa kartong eller DHLs gulröda, ni kan lika gärna skicka tillbaka det i en svart eller helt vit kartong så länge den är skyddad under transport.
För att göra en lång historia kort Cicilie så har jag alltså upptäckt fel på produkten, meddelat er och ni har informerat mig om att skicka in den till er så ni kan kika på den och göra en felsökning som jag kommer få bekosta om inget fel identifieras vilket jag är helt med på och jag har gjort.
mitt problem är att min produkt är värd mindre nu efter den varit hos er pga. förlust av originalkartong som skett på verkstaden och jag vill att jag tillsammans med er hittar en lösning till detta då kartongen är en del av produkten och har ett personligt värde för mig.
En lösning som jag skulle känna mig nöjd och bekväm med är att ni kontaktar tillverkaren och ordnar en ny originalförpackning eller om ni eller verkstaden har en liggandes hos er med bra
________________________________________________________________________________________________________