Google erkänner brister i AI Overview

Permalänk
Melding Plague

Google erkänner brister i AI Overview

Google kommer att begränsa vilken typ av information som AI Overview kan generera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Praktiskt taget hade det inte hänt, innan det hände. 🤪

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Early Access-strategin letar sig in i allting numera. Låt användarna hitta och rapporter felen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Early Access-strategin letar sig in i allting numera. Låt användarna hitta och rapporter felen.

Är billigast så. Du kan släppa en halvfärdig produkt och se om den har potential hos konsumenterna, floppar den och man lägger ner så la man inte dyra pengar på att polera korven.

Sämre för konsumenterna, billigare för företagen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så går det när man tränar in llm på allt skit som finns på internet. Snart kommer meta begå samma misstag genom att träna sin llm på allt skit folk skriver på facebook.

hahahaha

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Det är därför Reddit inte är en bra plattform att träna upp sitt AI på.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Är Googles nuvarande ingenjörer för unga för att komma ihåg Tay?

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det är därför Reddit inte är en bra plattform att träna upp sitt AI på.

Ja i alla fall för fakta. Att träna ai för att bygga karaktärer eller dialoger så tror jag nog ändå Reddit har en del att ge. 😁

Permalänk
Medlem

Aaah, Der vi kallar AI idag..... nåja vi har ju iallafall fixat A:et om ca 50 år kanske vi har fixat I:et också....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Så går det när man tränar in llm på allt skit som finns på internet. Snart kommer meta begå samma misstag genom att träna sin llm på allt skit folk skriver på facebook.

hahahaha

Jag trodde inte det var LLMer facebook skulle träna på användarnas data, utan andra typer av AI. Minns jag fel här?

Permalänk
Medlem

Google missar ju hela poängen tänker jag...

En LLM måste cruncha mycket och olika data för att kunna ge ett vettigt svar, i de flestas öron vill säga.

Låter mer som att deras inte är färdig matad ännu...

Det sagt, NU försöker Google sätta begränsningar på den istället, vilket bara kommer att leda till även större bekymmer i framtiden.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jag trodde inte det var LLMer facebook skulle träna på användarnas data, utan andra typer av AI. Minns jag fel här?

jag utgår från llm för det är vad som är på modet nu. Fast rätt info är väl en sökning bort.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3