Specifikationer för Samsungs Z Flip 6 och Z Fold 6 läckta

Permalänk
Melding Plague

Specifikationer för Samsungs Z Flip 6 och Z Fold 6 läckta

Z Flip 6 kommer att vara den första vikbara telefonen med ångkammarkylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha... ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Löjligt att dom inte lägger nån som helst tanke på kameran i Fold-telefonerna. Varit samma kamera i flera generationer nu.

Permalänk
Medlem

Står inte ut med bumpen i mitten av skärmarna, annars hade jag nog testat en Flip efter min tid med S22 ultra.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte riktigt förstår nyttan med dom här vikbara telefonerna? Framförallt Flip förstår jag inte alls. Känns mer som en gimmick än något man har nytta av. Folden kan jag se att bredare skärm för vissa är en fördel men att dom nu pushat igenom till en 6:e generation betyder ju att dom borde sälja rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Är det bara jag som inte riktigt förstår nyttan med dom här vikbara telefonerna? Framförallt Flip förstår jag inte alls. Känns mer som en gimmick än något man har nytta av. Folden kan jag se att bredare skärm för vissa är en fördel men att dom nu pushat igenom till en 6:e generation betyder ju att dom borde sälja rätt bra.

Den tar mindre utrymme på längden.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Den tar mindre utrymme på längden.

Hälften så lång mer än dubbelt så tjock. Vet inte om det känns som en bra tradeoff. ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Fold är fantastisk. Du kan köra dual screen mycket bättre. Kör spel på en delen och surfa internet på andra. Eller se film, medan du svara på sms. Viker du upp folden halvägs har du en "minilaptop". där du kan använda ena delen som tangentbord och andra som en skärm. Känner en som köpte senaste modellen för 10k på tradera och den vann över mig direkt. Ända som kan toppa den är xr/ar glassögon om nu samsung släpper det samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Hälften så lång mer än dubbelt så tjock. Vet inte om det känns som en bra tradeoff. ^_^

Du kan ha den i framfickan tillsammans med tex en plånbok utan problem. Brukade alltid ha telefonen i bakfickan eftersom jag inte hade plats i framfickorna (plånbok i den ena och nycklar i den andra) men nu kan jag ha både telefon och plånka i samma ficka.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Du kan ha den i framfickan tillsammans med tex en plånbok utan problem. Brukade alltid ha telefonen i bakfickan eftersom jag inte hade plats i framfickorna (plånbok i den ena och nycklar i den andra) men nu kan jag ha både telefon och plånka i samma ficka.

Har ju iofs aldrig varit ett problem tidigare, men då brukar jag ha jeans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

Fold är fantastisk. Du kan köra dual screen mycket bättre. Kör spel på en delen och surfa internet på andra. Eller se film, medan du svara på sms. Viker du upp folden halvägs har du en "minilaptop". där du kan använda ena delen som tangentbord och andra som en skärm. Känner en som köpte senaste modellen för 10k på tradera och den vann över mig direkt. Ända som kan toppa den är xr/ar glassögon om nu samsung släpper det samtidigt.

Kan inte riktigt avgöra om du är ironisk eller om det är en trollpost.
Se film medan man svara på SMS, wtf?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Förstår att det kan vara svårt att att ta in om man använder iPhone, detta är Android välkommen till framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Förstår att det kan vara svårt att att ta in om man använder iPhone, detta är Android välkommen till framtiden

😂
Gissar att du är av yngre generation? Det verkar vara praxis att man inte bara kan titta på en film serie för dom utan man måste också göra något annat samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

sms var bara ett example på något att göra på andra skärmen. Själv brukar jag se youtube och surfa internet på vägen till jobbet eller se anime serier på crunchyroll. Poängen var att använda den som en dual screen på datorn. Vilket går på vanliga mobiler också, men då blir det väldigt trångt. På en fold har man mycket mer plats. Men vad du gör på båda delarna av skärmen är ju upp till dig, inget krav att du använder just sms. Du kan kolla på tiktok, yt, netflix, spela eller vad du vill, medan du kanske surfar internet, använder discord, reddit, swe eller vad du nu gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

😂
Gissar att du är av yngre generation? Det verkar vara praxis att man inte bara kan titta på en film serie för dom utan man måste också göra något annat samtidigt

Alla har inte den fritiden att allltid kunna göra en sak helt ut. Så på serier eller videos som inte är lika eftertraktade kan man se ändå, även fast man hinner med lite annat samtidigt istället för att välja bort de. Multitasking vet du. Flera serier och yt videos är desutom nästan bara podcasts. man behöver inte alltid stirra på samma person som pratar i olika vinklar om man ändå har annat man vill göra samtidigt. Vissa filmer och serier är dock gjorda för att visuelt imponnera behöver, och där behöver man ge fullt fokus för att få bästa upplevelsen. Till exemple animen demon slayer blir betydligt sämre om man inte upplever animationerna.

Tror till exemple inte jag känner någon som inte kör dual screen på sina dator. Vilket är som sagt exakt samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Betydligt skönare att ha ihopvikt mobil i fickan, knappt tjockare ihopvikt än vad min s23a.

Kollar inte på mobilen lika ofta för jag måste öppna upp den.

Drar mindre ström så jag kan kolla notiserna på lilla skärmen.

Tillfredsställelsen av att öppna och stänga mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Älskade min Flip 3. Främst tack vare att man varken behövde oroa sig för repor eller ha skärmskydd när det bara var att fälla ihop den och stoppa i fickan. Särskilt när jag cyklade var det skönt att inte ha sån stor klump i fickan.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Har ju iofs aldrig varit ett problem tidigare, men då brukar jag ha jeans.

Kan iofs säga att formatet och eventuellt den lilla skärmen är det enda bra med telefonen (plus att svara och lägga på genom att öppna/stänga den och öppna/stänga den generellt, jäkligt gött "klick" när man stänger den). Trots allt är den sämre hårdvarumässigt på alla punkter såsom skärm/batteri osv än tex en S23a. Den kan bli riktigt varm också varför ångkammaren är ett välkommet tillskott. Osäker på om jag vill byta till Flip 6 när den väl kommer, troligtvis inte, men det var mycket intressant att testa formatet - ångrar det inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Snusfri

Själv inväntar jag Pixel Fold 2 och hoppas att den kommer säljas i Sverige denna gång.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan iofs säga att formatet och eventuellt den lilla skärmen är det enda bra med telefonen (plus att svara och lägga på genom att öppna/stänga den och öppna/stänga den generellt, jäkligt gött "klick" när man stänger den). Trots allt är den sämre hårdvarumässigt på alla punkter såsom skärm/batteri osv än tex en S23a. Den kan bli riktigt varm också varför ångkammaren är ett välkommet tillskott. Osäker på om jag vill byta till Flip 6 när den väl kommer, troligtvis inte, men det var mycket intressant att testa formatet - ångrar det inte.

Inte hoppat på fliptåget då jag tycker de är för dyra för mitt mobilanvändande. Men man saknar ju just de där med att flippa upp för att svara. Och att den är mindre. Tjockleken är ju ändå onödigt tunn på en vanlig telefon, svårt att få bra grepp. Så alla kör med skal iaf.

Sen för att vara bakåtsträvare i övrigt så saknar jag fysiska hemknappen. Hatar när man ska skriva som nu och råkar trycka lite under space och aktiverar hemknappen.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Nu när man är gammal farbror och inte orkar bära runt på glasögon så är det bra med stor skärm

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn