Ny telefon <5k med bra snabbladdning

Permalänk
Medlem

Ny telefon <5k med bra snabbladdning

Halloj Sweclockers.

Har precis köpt en Samsung A54 256 GB för en månad sedan, som jag gillar otroligt mycket. Det som stör mig är att jag inte har tiden att ladda över 1 timme.

Nu undrar jag, Kan ni rekommendera mig en telefon under 5000 Kronor (Ny / Begagnad. Spelar inte så stor roll). Helst 50+ Watt snabbladdning.

Har kikat på Xiaomi Poco X6 Pro som verkar super intressant, ifall någon har erfarenhet från den telefon.

Mvh

Rubrik något justerad. // MOD
Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte. Du har en telefon du är jättenöjd med, så du vill köpa en annan?

Visa signatur

CCNP Enterprise + SPCOR
FCSS Network Security

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gollee:

Jag fattar inte. Du har en telefon du är jättenöjd med, så du vill köpa en annan?

Han gillar inte att den laddar långsamt.

Permalänk
Snusfri

Nothing Phone (2a) eller om du vill testa en vikbar Motorola Razr 40.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Kostar Razr telefonen 3390 kronor? Eller är det fel?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Tror inte 30W på Motorolan riktigt räcker för <1h, även om det är nära, dock lite tack vare att batteriet helt enkelt är lite mindre.

(Har själv G73 som också har 30W, men lite större batteri om 5000 mAh)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Daemon:

Tror inte 30W på Motorolan riktigt räcker för <1h, även om det är nära, dock lite tack vare att batteriet helt enkelt är lite mindre.

Det kan du nog ha rätt i.

Skrivet av DuoMonky:

Japp, den kostar 3390:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Stämmer men den får Android 14 men inte 15 då den levereras med 13.

Permalänk
Medlem

Vet inte om din samsung har det.
Men i inställningarna under laddningsinstälningar på min S22 så går det att sätta på o stänga av snabbladdning och super snabbladdning.
Bara kolla så att de är på om de finns

Sedan: om du kan klara dig med 80% så kan du ochså begränsa att bara ladda till det. Då halverar du tiden det tar och laddar. De sista 20% går alltid mycket långsammare för att batterierna ska klara det.

Och sist. Hur många watt är din nuvarande laddare på? Det kan vara den som är flaskhalsen?

Om allt det är kollat, så har/hade ONE Plus några av de snabbast laddade mobilerna på marknaden. Men det var ett tag sedan jag hade koll på de.

Edit:
Deras Förra gen toppmodell laddar fullt på 30min med en 100w laddare.
https://www.tomsguide.com/features/oneplus-11-charging-tested...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vet inte om din samsung har det.
Men i inställningarna under laddningsinstälningar på min S22 så går det att sätta på o stänga av snabbladdning och super snabbladdning.
Bara kolla så att de är på om de finns

Sedan: om du kan klara dig med 80% så kan du ochså begränsa att bara ladda till det. Då halverar du tiden det tar och laddar. De sista 20% går alltid mycket långsammare för att batterierna ska klara det.

Och sist. Hur många watt är din nuvarande laddare på? Det kan vara den som är flaskhalsen?

Om allt det är kollat, så har/hade ONE Plus några av de snabbast laddade mobilerna på marknaden. Men det var ett tag sedan jag hade koll på de.

Edit:
Deras Förra gen toppmodell laddar fullt på 30min med en 100w laddare.
https://www.tomsguide.com/features/oneplus-11-charging-tested...

Använder en 67w laddare från Xiaomi, Brukar stå att full laddning tar 1 timme och 30 min isch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det kan du nog ha rätt i.

Japp, den kostar 3390:-

Inte det rätt billigt? Verkar gå för runt 10k på andra sidor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Inte det rätt billigt? Verkar gå för runt 10k på andra sidor.

Runt 6k på netonnet och computersalg, oavsett onekligen ett bra pris!
Även om man lägger till 1 år gratis skärmskydd (priset ändras, men lägger man till i varukorgen och går till den sjunker priset till 3390:- igen med 1 års gratis skärmskydd som extra tillägg.)

Ingen aning om vad det alternativet ger, men det kan man nog läsa om på deras sida vid intresse

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Runt 6k på netonnet och computersalg, oavsett onekligen ett bra pris!
Även om man lägger till 1 år gratis skärmskydd (priset ändras, men lägger man till i varukorgen och går till den sjunker priset till 3390:- igen med 1 års gratis skärmskydd som extra tillägg.)

Ingen aning om vad det alternativet ger, men det kan man nog läsa om på deras sida vid intresse

Låter alldeles för billigt. Vad är kruxet? ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Såg att Lenovo även säljer den för 3390:-... men jadu... rejäl lagertömning på en telefon de haft svårt att sälja kanske? Ganska medioker processor som sitter i om man jämför med andra Flip-telefoner så prislappen på runt 10k var kanske alldeles för hög.

Men får fasiken tillstå att det kliar i mitt köpfinger trots att jag inte planerat att skrota min XZ3 än, enbart pga det onekligen ser ut att vara en grymt bra deal Verkar ha fått tämligen bra omdömen också och verkar innehålla det mesta man behöver av en telefon.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Den får inga mer uppdateringar eller max 1 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Använder en 67w laddare från Xiaomi, Brukar stå att full laddning tar 1 timme och 30 min isch.

Det ska ta ca 1 timme o ladda en A54 fullt enligt GSMArena. Kolla så att din Xiaomi laddare stödjer Power Delivery och PPS. Låter som om den inte laddar med snabbaste som den stödjer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Oneplus Nord 3 8GB/128GB 4490 kr eller OnePlus Nord 3 5G smartphone 16/256GB 5000 kr 80W snabbladdning kan vara ett alternativ

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Den får inga mer uppdateringar eller max 1 år till.

Vad innebär det? Att telefonen är bortkastad? Går den ej att använda nå mer?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DuoMonky:

Vad innebär det? Att telefonen är bortkastad? Går den ej att använda nå mer?

det innebär att den slutar få säkerhetsuppdateringar så framtida säkerhetshål kommer vara opatchade efter slutdatumet.

kommer fortfarande gå att använda fram tills appar slutar stödja androidversionen vilket brukar vara iaf en 4-5 androidversioner frammåt.

vill minnas att android 7 eller om det är 9 är väl nästa som står på tur att bli urfasat för stöd med typ bankid, bankappar och annat som hanterar personuppgifter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det innebär att den slutar få säkerhetsuppdateringar så framtida säkerhetshål kommer vara opatchade efter slutdatumet.

kommer fortfarande gå att använda fram tills appar slutar stödja androidversionen vilket brukar vara iaf en 4-5 androidversioner frammåt.

vill minnas att android 7 eller om det är 9 är väl nästa som står på tur att bli urfasat för stöd med typ bankid, bankappar och annat som hanterar personuppgifter.

Jaha med andra ord så spelar det inte så stor roll egentligen.

Visa signatur