Fibernät i Sverige med högre hastigheter än 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

1000/1000 symmetriskt med publik IP slår troligen vilket mobilt alternativt som helst.

Absolut men det bästa jag kan få är 200/10 (jag bor "mitt i" Stockholm) och det för en bra bit över 500:-
När jag ska göra offsitebackup på min systemdisk är det en multidagsöverföring. Därav mina tankar på 5G för högre uppladdningshastighet när (iof sällan) det behövs samt bra att ha en backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Absolut men det bästa jag kan få är 200/10 (jag bor "mitt i" Stockholm) och det för en bra bit över 500:-
När jag ska göra offsitebackup på min systemdisk är det en multidagsöverföring. Därav mina tankar på 5G för högre uppladdningshastighet när (iof sällan) det behövs samt bra att ha en backup.

Hur kommer det sig att du är bunden till en så låg hastighet? Även i gruppavtal och liknande brukar man ju kunna betala lite extra till ISP:n för högre hastighet. Erbjuder inte Tele2 den möjligheten?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Tänk på att 5G inte är så jättemycket UL*. Nu kan du nog få mer än 10Mbit/s men värt att mäta innan du köper nått skulle jag säga.

Dvs bjud över kompisar med 5G telefoner och olika abonnemang och se vad de får i upload.

Men om du bor central och är en BRF så engagera dig så kan ni säkert få bättre och billigare nät i framtiden.

*5G kan ha höga uploads men det är inget som normalt ges av samma anledning som coax sällan är symmetrisk