Helgsnack: Vad ska du titta på i helgen?

Permalänk
Medlem

Jobb och sömn är allt jag hinner med denna helg.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har visserligen inte följt OS mer än sporadiskt, men ska se avslutningen. Så lär jag streama några avsnitt av en gammal såpa, Beverly Hills 90210, som jag började glo på förra veckan. Visst har tiden hunnit ikapp och även sprungit förbi, men den andas nostalgi från tiderna strax efter kalla krigets slut. När världen fortfarande trodde på evig fred. När vi hade telefonen ansluten i ett jack hemma istället för mobil i fickan. Får väl se hur länge jag står ut med att avsnitten hackas sönder av reklam för kattmat, diskmedel och rakhyvlar en gång i kvarten. Reklamen är inte nostalgisk för 5 öre, snarare ännu dummare än 1990.

Permalänk

Kanske Estonia serien, jag vet inte.

Jag saknar serier av den gamla typen. Man kunde se ett avsnitt och det börjar med en händelse som de sedan löser. Det kvittar då i vilken ordning man ser avsnitten i. Som det är nu, man ser ett avsnitt, en vecka efter när man får tid att se nästa avsnitt, ja vaf-n hände i förra avsnittet?

Permalänk
Medlem

Ingenting men igår såg jag om 'The King' (2019).
Hade glömt en del. OK rulle men kort.