Postnord försenad leverans retur till Komplett

Permalänk
Medlem

Postnord försenad leverans retur till Komplett

Hej, det är som så att jag behövde göra en retur av en produkt till Komplett pga att den inte fungerade när jag fick den.
Så i söndags lämnade jag in paketet efter att fått deras retursedel.
Nu har paketet varit kvar i samma terminal hela veckan står det att paketet har hanterats för att sedan nästa dag stå att det är försenat. (se bild).
Jag ringde postnord och frågade, de sade att paketet han ha försvunnit (suck) eftersom det bara händer samma sak.
Då skulle jag kontakta komplett för en reklamation, de ville inte reklamera än för de "sett" att paketet har skannats i centralen men det är samma status som hela tiden, lite nonchanlanta när jag pratade med dem med helt ärligt.

Någon som varit med om något liknande att paketet är försenat så länge men tillslut går iväg?
Eller ska jag bara vänta tills nästa vecka och sedan be Komplett göra en reklamation denna gången?

Sedan om det nu är borta så ska jag väl kunna få ersättning för det? Det är ändå lurar för närmare 4k.

Tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Hej, det är som så att jag behövde göra en retur av en produkt till Komplett pga att den inte fungerade när jag fick den.
Nu har paketet varit kvar i samma terminal hela veckan står det att paketet har hanterats för att sedan nästa dag stå att det är försenat. (se bild).
Jag ringde postnord och frågade, de sade att paketet han ha försvunnit (suck) eftersom det bara händer samma sak.
Då skulle jag kontakta komplett för en reklamation, de ville inte reklamera än för de "sett" att paketet har skannats i centralen men det är samma status som hela tiden, lite nonchanlanta när jag pratade med dem med helt ärligt.

Någon som varit med om något liknande att paketet är försenat så länge men tillslut går iväg?
Eller ska jag bara vänta tills nästa vecka och sedan be Komplett göra en reklamation denna gången?

Sedan om det nu är borta så ska jag väl kunna få ersättning för det? Det är ändå lurar för närmare 4k.

Tack!

<Uppladdad bildlänk>

Jag skulle nog vänta några mer dagar, det har bara gått 2-3 dagar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av NatureBoyyy:

Tack!

<Uppladdad bildlänk>

Jag tror inte du behöver oroa dig.
Komplettpaketen går till paketterminalen i Växjö och lastas över till en avsedd lastbil och körs till Norge.
Det är nog bara så att lastbilen går när den är lagom full, inte när det bara är tre försändelser som ska åka.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tror inte du behöver oroa dig.
Komplettpaketen går till paketterminalen i Växjö och lastas över till en avsedd lastbil och körs till Norge.
Det är nog bara så att lastbilen går när den är lagom full, inte när det bara är tre försändelser som ska åka.

Jag bor i Växjö så det hamnade ju där direkt, men detta ska tilll Ljungby först vilket är 90 minuter bort härifrån typ. (Edit 50 minuter bort)
Men jag får chilla bara, helt ärligt har alltid Postnord fungerat väldigt bra för mig med få problem så blir lite orolig bara. (Är nog lite irriterad att jag inte fick använda lurarna sista semesterveckan haha)

Tack för input

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag bor i Växjö så det hamnade ju där direkt, men detta ska tilll Ljungby först vilket är 90 minuter bort härifrån typ.
Men jag får chilla bara, helt ärligt har alltid Postnord fungerat väldigt bra för mig med få problem så blir lite orolig bara. (Är nog lite irriterad att jag inte fick använda lurarna sista semesterveckan haha)

Tack för input

När jag bodde i Växjö så var det bara 45-50 min till Ljungby, men städerna kanske har växt ifrån varandra? 😄

Det löser sig ska du se, paketet är ju inreggat och omreggat flera gånger.
Påminner om när jag hade ett paket som inte kom ut ur anläggningen utan studsade av bandet varje gång innan sista station. Fick åka ny tur i anläggningen dagen efter. Tog en månad innan paketet kom ur anläggningen, då med i princip inga hela hörn. Men butiken löste det när jag kom med ledsen min 14 dagar efter cirkusens start.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

När jag bodde i Växjö så var det bara 45-50 min till Ljungby, men städerna kanske har växt ifrån varandra? 😄

Det löser sig ska du se, paketet är ju inreggat och omreggat flera gånger.
Påminner om när jag hade ett paket som inte kom ut ur anläggningen utan studsade av bandet varje gång innan sista station. Fick åka ny tur i anläggningen dagen efter. Tog en månad innan paketet kom ur anläggningen, då med i princip inga hela hörn. Men butiken löste det när jag kom med ledsen min 14 dagar efter cirkusens start.

Haha jag som tänkte fel på avståndet, stämmer bra det är 50 minuter haha. Tack för dem lugnande orden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft paket som snurrat runt på Toftanäs i Malmö i närmare en vecka innan de lyckades hitta dörren. De dök iallafall upp till sist.

Permalänk
Medlem

Jag har en paket som ni i nästan 2 veckor står i Veddesta paketterminal... inget händer...

Permalänk
Medlem

Ofta när en försändelse snurrar runt på samma terminal så är det vanligt att det beror på att streckkoden inte kan läsas av maskinen av någon anledning. Då måste försändelsen avläsas manuellt för att hamna i rätt flöde baserat på postnummer. Problemet är att det kan ta flera vändor i maskinen innan det till slut blir stoppat och avläst av en människa som sedan kan skicka det rätt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag har haft paket som snurrat runt på Toftanäs i Malmö i närmare en vecka innan de lyckades hitta dörren. De dök iallafall upp till sist.

Tack för input ger det någon dag till, har suttit fast 1 hel vecka nu (5 arbetsdagar)

Skrivet av vitasi:

Jag har en paket som ni i nästan 2 veckor står i Veddesta paketterminal... inget händer...

Satan vad drygt.

Skrivet av Joakim Ågren:

Ofta när en försändelse snurrar runt på samma terminal så är det vanligt att det beror på att streckkoden inte kan läsas av maskinen av någon anledning. Då måste försändelsen avläsas manuellt för att hamna i rätt flöde baserat på postnummer. Problemet är att det kan ta flera vändor i maskinen innan det till slut blir stoppat och avläst av en människa som sedan kan skicka det rätt.

Vad drygt, jag ger mitt paket några dagar till sedan får jag gå åt komplett lite mer att starta en reklamation..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan bara meddela att idag kom det fram till Ljungby och är i kompletts händer

Visa signatur