Förvånansvärt låga systemkrav för Dragon Age: The Veilguard

Permalänk
Melding Plague

Förvånansvärt låga systemkrav för Dragon Age: The Veilguard

Bioware har nu avslöjat systemkraven för Dragon Age: The Veilguard, och de är inte superhögt ställda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man med dessa systemkrav aldrig skriver vilken upplösning som gäller. Är det low, medium, high inställningar? Vilken fps kan man förvänta sig?

Som det är nu blir rätt betydelselöst.

Permalänk
Medlem

Denna var lite otippad dock "Core i909900K" Vad är det för "beast"?

Permalänk
Medlem

GTX970 är en klassiker.

Men om jag inte minns fel är det också minsta på Cyberpunks krav så kan fortfarande finnas möjlighet att det är betydligt mer krävande. De menar väl 720p los och 30fps och det andra är kanske 1080p high 60fps. 4k Ultra i 120fps lär kräva kraftfull hårdvara.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Denna var lite otippad dock "Core i909900K" Vad är det för "beast"?

Bara 76 generationer borta

Permalänk
Medlem

Optimerat om tusan for once?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Förstår inte varför man med dessa systemkrav aldrig skriver vilken upplösning som gäller. Är det low, medium, high inställningar? Vilken fps kan man förvänta sig?

Som det är nu blir rätt betydelselöst.

Förmodligen därför att det låter (och säljer) bättre med låga systemkrav, och det är viktigare än att informera om vad man ska förvänta sig?

Skrivet av Sjoooberg:

Optimerat om tusan for once?

Tveksamt, men vi får se...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Anpassat för konsol och handhållna antar jag?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Det förvånar mig inte för jag tyckte spelet såg ut som skit. Som nåt från 2012.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om spel officiellt började stödja SteamOS snart, och testades för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det förvånar mig inte för jag tyckte spelet såg ut som skit. Som nåt från 2012.

Min känsla med. Kändes som en klassisk konsollifiering.

Dragon Apes i all ära men.... Nu slåss de plötsligt mot spel som Baldurs Gate 3 där BÅDE grafiken, CRPG elementen och storytellingen är magisk.

Mitt problem är för övrigt att jag likt många andra på säkläckers är 40+ och itne har oändlig tid för gejming. Tittar jag på min backlog känner jag direkt

"Kan vänta till letsplays och odömen från vänner för att se hur spelet är"

Efter att alla speljournalister hyllade Satfäldt som var max ett 7/10 spel så är det bara inse att recensioner av avlönade personer är värdelösa för att få reda på om ett spel är framåtlutat.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem

Skönt

Permalänk
Medlem

Bioware vill väl sälja kopior, smart drag att inte falla in i resten av AAA-titlarnas idioti. 😃

Permalänk
Medlem

Såg gameplay och det såg inte ut som 2024, grafik mässigt. Mer som 2015ish Vilket egentligen inte gör något.
Så länge spelet i sig är bra på andra delar 👍😊

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!