Teknikdelar.se nekar retur av in-ears efter de har hjälpt mig med retur

Permalänk
Medlem

Teknikdelar.se nekar retur av in-ears efter de har hjälpt mig med retur

Hej,

Jag köpte ett par inears-hörlurar från teknikdelar.se som jag ej var nöjd med.
jag mejlade dem och berätta som det var att jag vill göra en retur på dem. "såg i efterhand att de stod svar 3-4 dagar" på mejlen, vilket jag inte var sugen på att vänta så jag tog upp chatten på sidan istället och fick svar att jag skulle skicka in hörlurar till dem och fick hjälp med returen osv vilket jag gjorde. så nu ligger dem på postombudet.

nu några timmar senare fick jag svar i mejlet att dem ej godkänner returer av hörlurar och att min retur kommer bli nekad.

vad hade ni gjort?

Rubrik
Permalänk
Medlem

kanske inte så mycket att göra åt, bara hoppas på att dem skickar tillbaka mina hörlurarna... men känns så fel när jag först fick hjälp av dem att returnera dem för att sen få förklarat för mig att det skulle nekas

Permalänk
Medlem

Om jag vore du så hade jag frågat varför det nekas. De kan ju inte neka öppet köp över nätet med tanke på att man har 14 dagars returrätt och inspektionsrätt där du har rätt att öppna upp och testa produkten.
Hur geggiga var de när du skickade tillbaka dem?

Jag hade nog överklagat beslutet och bett att få prata med någon chef.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Hej,

jag mejlade dem och berätta som det var att jag vill göra en retur på dem. "såg i efterhand att de stod svar 3-4 dagar" på mejlen, vilket jag inte var sugen på att vänta så jag tog upp chatten på sidan istället och fick svar att jag skulle skicka in hörlurar till dem och fick hjälp med returen osv vilket jag gjorde. så nu ligger dem på postombudet.

nu några timmar senare fick jag svar i mejlet att dem ej godkänner returer av hörlurar och att min retur kommer bli nekad.

vad hade ni gjort?

Hmm knepigt, vad står det i deras villkor kring returer? Vet vissa "hygien" artiklar kan vara knepiga, in-ear kanske ingår där?
Annars borde du väl kunna hänvisa till öppet köp distansköplagen och att de godkänt returen i chatten, har du bevis på det?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

borde vara 14 dagars returrätt. Du har ju 14 dagar på dig (från när du tog emot varan) att ångra köpet och informera säljaren om att du ångrar köpet. sen har du ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. hygienvaror kan vara problematiska men jag har svårt att se att in-ear skulle klassas som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Hej,

vad hade ni gjort?

Skrivet av Sarato:

Om jag vore du så hade jag frågat varför det nekas. De kan ju inte neka öppet köp över nätet med tanke på att man har 14 dagars returrätt och inspektionsrätt där du har rätt att öppna upp och testa produkten.

Skrivet av NatureBoyyy:

Hmm knepigt, vad står det i deras villkor kring returer? Vet vissa "hygien" artiklar kan vara knepiga, in-ear kanske ingår där?
Annars borde du väl kunna hänvisa till öppet köp distansköplagen och att de godkänt returen i chatten, har du bevis på det?

In-ear hörlurar har klassats som hygienartiklar länge. NetOnNet accepterade returer på sånt fram tills corona/coronapandemin kom. Sedan dess är det i princip inga butiker som accepterar retur av in-ear hörlurar som plomberingen har brutits

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

jag testa dem och insåg snabbt att dem inte passar mina öron så tvättade av dem och la ner dem i skalet igen.
det är ju ett alternativ, kan testa det.

Skrivet av NatureBoyyy:

dem hänvisar till sina villkor,som jag accepterat när jag köpte dem. (hörlurar bl.a ingår inte i returlaget för att hygienska skäl osv. precis som du säger.
dem säger själva att det finns i loggen att dem har godkänt returen i chatten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

kanske inte så mycket att göra åt, bara hoppas på att dem skickar tillbaka mina hörlurarna... men känns så fel när jag först fick hjälp av dem att returnera dem för att sen få förklarat för mig att det skulle nekas

Förhoppningsvis har du chattkonversationen sparad och då bör det inte vara några problem att få returen godkänd i och med att deras support har sagt det. Om inte så är det nog kört.

Du borde också ändra rubriken på tråden till något beskrivande.

Skrivet av Sarato:

De kan ju inte neka öppet köp över nätet med tanke på att man har 14 dagars returrätt och inspektionsrätt där du har rätt att öppna upp och testa produkten.

Väldigt få butiker godkänner returer på öppnade in-ear hörlurar pga. hygienskäl även när det gäller ångerrätten. Andra varor är också undantagna ångerrätten i bruten förpackning, t.ex. underkläder.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tror att det endast är Amazon.se i Sverige som tar In-ear lurar i retur även om du har testat de.
Alla andra räknar de som hygienartiklar och nekar alltså retur.

Skrivet av Torna:

Kanske trodde chatten att du ville returnera utan att ha öppnat förpackningen och när du väl skickat in så såg lagret att du öppnat förpackningen och därför nekat.

Så här står det i deras policy;
"Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten."

Så det spelar nog tyvärr ingen roll om personen i chatten sagt att du kan returnera, de kommer gå på policy och kan hålla fast vid att neka returen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Som det tidigare nämnts så finns det ju undantag. Här är lagtexten i vilken paragraf och punkt butikerna lutar sig mot.

"Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap. Avtal om varor och icke finansiella tjänster

Undantag från ångerrätten
11 § Ångerrätten gäller inte för avtal som
5. avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten,"

Beroende pris, så går det ju att anmäla till ARN för att få ärendet prövat. Men man får ju räkna med att det tar några månader.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

"Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten."

De kan rabbla upp hur mycket olika varor de vill som undantagna från ångerrätten, lagen gäller ändå.

De undantag som finns från ångerrätten finns omnämnda i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, 2 kap 11 §. Är lite nyfiken på vilken punkt de anser att exempelvis minneskort/USB-stickor faller under.

Att ett vara är undantagen ångerrätten av hygienskäl gör den nödvändigtvis inte till en hygienartikel. Är folk verkligen så dåliga på att sköta sin hygien att de inte ens vet vad en hygienartikel är!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

De kan rabbla upp hur mycket olika varor de vill som undantagna från ångerrätten, lagen gäller ändå.

De undantag som finns från ångerrätten finns omnämnda i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, 2 kap 11 §. Är lite nyfiken på vilken punkt de anser att exempelvis minneskort/USB-stickor faller under.

Att ett vara är undantagen ångerrätten av hygienskäl gör den nödvändigtvis inte till en hygienartikel. Är folk verkligen så dåliga på att sköta sin hygien att de inte ens vet vad en hygienartikel är!?

På sidan du länkar till står det inte "hygienartikel", det står:

5. avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten,

Hygienskäl är väl ändå en rimlig anledning till att neka retur för något som vid användning trycks in i användares öron??!
Ursäkta, jag missade läsa inlägget du svarade på. Det var ju inte du som först nämnde hygienartikel.

Rättelse
Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

På sidan du länkar till står det inte "hygienartikel", det står:

5. avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten,

Hygienskäl är väl ändå en rimlig anledning till att neka retur för något som vid användning trycks in i användares öron??!
Ursäkta, jag missade läsa inlägget du svarade på. Det var ju inte du som först nämnde hygienartikel.

Ordet hygienartikel var dock inte felanvänt i texten jag citerade. Det var jag som gjorde ett litet "tankehopp" till att det ofta blir felanvänt (till att avse alla produkter som inte kan returneras av hygienskäl, inte enbart egentliga hygienartiklar) i såväl företags köpvillkor som i diskussionstrådar av denna typ. Inser att mitt inlägg inte var ett under av tydlighet; kan inte begära att alla skall kunna följa min tankegång utan att jag förklarar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Det blir förstås väldigt svårt att påstå att ett USB-minne är en hygienartikel. Just in-ear-hörlurar stoppar man dock in i öronen med eventuellt vax, oljor och annat så man förstår att det kan vara ett undantag från ångerrätten.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Ett företag har väl rätt att råka göra ett mindre misstag utan att kunden ska få rätt till precis allt? Du har accepterat deras villkor vid köpet, acceptera att du tog en risk att köpa in ears utan att du provat dom.

Så länge företaget skickar tillbaka lurarna till dig så tycker jag inte dom behöver godkänna returen bara för att dom först råkade säga ja.. alla kan göra fel även företag, betyder inte att man ska få värsta kompensationen för det.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det blir förstås väldigt svårt att påstå att ett USB-minne är en hygienartikel. Just in-ear-hörlurar stoppar man dock in i öronen med eventuellt vax, oljor och annat så man förstår att det kan vara ett undantag från ångerrätten.

Absolut, jag har inget emot att in-ears undantas från ångerrätten (det jag har något emot är att vissa kallar det för en hygienartikel - hygienartiklar är produkter som används i syfte att upprätthålla en god hygien).

Angående undantag från ångerrätten så är det tyvärr många företag som, i sina villkor, utöver de korrekta undantagen också räknar upp en massa varor de själva tycker borde undantas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Som det tidigare nämnts så finns det ju undantag. Här är lagtexten i vilken paragraf och punkt butikerna lutar sig mot.

"Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap. Avtal om varor och icke finansiella tjänster

Undantag från ångerrätten
11 § Ångerrätten gäller inte för avtal som
5. avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten,"

Beroende pris, så går det ju att anmäla till ARN för att få ärendet prövat. Men man får ju räkna med att det tar några månader.

Det har du rätt i. Missade att det rörde sig om in-ear. Trodde det var andra slags hörlurar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Tror att det endast är Amazon.se i Sverige som tar In-ear lurar i retur även om du har testat de.

Handlar nog mer om att de du köper på amazon är billigt skräp som slängs direkt, mot att de får lite godwill och du kommer tillbaka och handlar annat skräp av dem, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Ett företag har väl rätt att råka göra ett mindre misstag utan att kunden ska få rätt till precis allt? Du har accepterat deras villkor vid köpet, acceptera att du tog en risk att köpa in ears utan att du provat dom.

Så länge företaget skickar tillbaka lurarna till dig så tycker jag inte dom behöver godkänna returen bara för att dom först råkade säga ja.. alla kan göra fel även företag, betyder inte att man ska få värsta kompensationen för det.

Javisst ska dom kunna göra misstag, men det ska inte gå ut över kunden. I detta fall så tycker jag att om butiken nekar i efterhand och kunden redan har skickat tillbaka hörlurarna, så får dom betala tillbaka fraktkostnaden för returfrakten.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Javisst ska dom kunna göra misstag, men det ska inte gå ut över kunden. I detta fall så tycker jag att om butiken nekar i efterhand och kunden redan har skickat tillbaka hörlurarna, så får dom betala tillbaka fraktkostnaden för returfrakten.

Butiken har ej nekat i efterhand, utan i förhand. Vid beställning så godkänner du köpvillkoren där denna information framgår, vilket förövrigt t o m anges i fet text för vara enklare för konsumenten att lägga märke till. Är lätt att misskommunikation kan uppstå och därav så har vi ett tecknat avtal som båda parter förhåller sig till.

Är ju problematiskt att konsumenter signerar utan att tänka eller ta sig tiden att ta reda på information och reda ut eventuella oklarheter INNAN avtal tecknas.

Sen så ja, det förekommer att företag göra lite egna tolkningar och anger villkor som inte skulle hålla vid en rättslig tvist. Rent generellt så bör det ligga i konsumenters intresse att vara mer pålästa för att kunna syna företagens bullshit.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Handlar nog mer om att de du köper på amazon är billigt skräp som slängs direkt, mot att de får lite godwill och du kommer tillbaka och handlar annat skräp av dem, typ.

Är det dessa hörlurar som du refererar till som billigt skräp som slängs direkt?

Sony WF-1000XM5: 2717 kr
Sennheiser MOMENTUM: 2740 kr
Beats Fit Pro: 1876 kr
Apple AirPods Pro: 2990 kr
Beats Powerbeats Pro: 2399 kr
BOSE QuietComfort Ultra 2936 kr

För samtliga kan man returnera inom 30 dagar, på amazon, även om man har testat de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tror inte du förstår Amazons returpolicy. Alla hörlurar får skickas tillbaka och väldigt många kostar ganska mycket.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Alla andra räknar de som hygienartiklar och nekar alltså retur.

Kanske trodde chatten att du ville returnera utan att ha öppnat förpackningen och när du väl skickat in så såg lagret att du öppnat förpackningen och därför nekat.

Så det spelar nog tyvärr ingen roll om personen i chatten sagt att du kan returnera, de kommer gå på policy och kan hålla fast vid att neka returen.

Därför handlar jag enbart från amazon jävligt generös retur policy. Bojkottat svenska företag

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

@Torna
Tråkig situation för TS. Själv har jag bara köpt extremt billiga hörlurar via nätet (för max en hundring), för då är det ju ändå inte värt att eventuellt försöka lämna tillbaka dem. Jag skulle inte vilja ta risken och råka ut för samma sak som du.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Men på tal om att vissa butiker undantar väldigt många produktkategorier när det gäller ångerrätten, borde det istället vara "Ångerrätten gäller endast för..." följt av de produktkategorier de endast godkänner.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Därför handlar jag enbart från amazon jävligt generös retur policy. Bojkottat svenska företag

Jag tar hellre personal som inte behöver kissa i hinkar än att jag får returnera mina hygienprodukter som använts.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Men på tal om att vissa butiker undantar väldigt många produktkategorier när det gäller ångerrätten, borde det istället vara "Ångerrätten gäller endast för..." följt av de produktkategorier de endast godkänner.

Det skulle resultera i en ännu sämre konsumentupplevelse då antalet kategorier/produkter är fler som du får returnera. Enklare att lista vad som inte är OK istället för allt som är OK. Går ju att applicera på andra scenarion. Lite som att ska du käka på restaurang och jag är servitör så är det ju mer fördelaktigt att veta vad du är allergisk mot istället för allt du inte är allergisk mot.

Från:

Ångerrätt - Returer
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Till:

Ångerrätt - Returer
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns Du som konsument har rätt att returnera högtalare, tv-tillbehör, smartwatch, sony playstation, microsoft xbox, nintendo, spelkonsoller, gamingtangentbord, gamingmus, gamingmusmatta, gamingkablar, övriga gamingtillbehör, datortillbehör, apple tillbehör, externa hårddiskar, CD/DVD-media, minneskortläsare, nätverk, bläckpatroner, fläktar, kylpasta, mikrofon, verktyg, klimatprodukter, hem & hushåll, belysning, sport & träning, gadget & leksaker, drönmare, resetillbehör, husdjurstillbehör, kamera & foto, hemsäkerhet, smarta hem, hemmakontor, elscooter, biltillbehör, universala tillbehör, laddare och kablar. Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Det här är bara snabblick över Teknikdelars sortiment. Då vissa kategorier kan man bara nämna huvudkategori, medan andra så måste man lista alla subkategorier och vissa fall rent av sub-subkategorier.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Det skulle resultera i en ännu sämre konsumentupplevelse då antalet kategorier/produkter är fler som du får returnera. Enklare att lista vad som inte är OK istället för allt som är OK. Går ju att applicera på andra scenarion. Lite som att ska du käka på restaurang och jag är servitör så är det ju mer fördelaktigt att veta vad du är allergisk mot istället för allt du inte är allergisk mot.

Från:

Ångerrätt - Returer
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns Du som konsument har rätt att undersöka produkten (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Till:

Ångerrätt - Returer
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Vill du under denna tid returnera en vara för byte eller återköp ska du följa returhanteringen på följande länk: https://www.teknikdelar.se/returns Du som konsument har rätt att returnera högtalare, tv-tillbehör, smartwatch, sony playstation, microsoft xbox, nintendo, spelkonsoller, gamingtangentbord, gamingmus, gamingmusmatta, gamingkablar, övriga gamingtillbehör, datortillbehör, apple tillbehör, externa hårddiskar, CD/DVD-media, minneskortläsare, nätverk, bläckpatroner, fläktar, kylpasta, mikrofon, verktyg, klimatprodukter, hem & hushåll, belysning, sport & träning, gadget & leksaker, drönmare, resetillbehör, husdjurstillbehör, kamera & foto, hemsäkerhet, smarta hem, hemmakontor, elscooter, biltillbehör, universala tillbehör, laddare och kablar. Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Det här är bara snabblick över Teknikdelars sortiment. Då vissa kategorier kan man bara nämna huvudkategori, medan andra så måste man lista alla subkategorier och vissa fall rent av sub-subkategorier.

Du har naturligtvis rätt i sak.
Men ibland upplever jag att listan med undantag för exempelvis ångerrätt är så lång. Alla undantagen skrämmer bort mig från att beställa från nätet, exempelvis ifall jag skulle råka ut för samma sak som TS.
Därför går jag hellre till Power, Elgiganten eller NetOnNet, för där kan jag få känna och titta närmre på produkterna innan jag köper dem. Är jag fortfarande osäker kan jag ju alltid fråga butikspersonal om råd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Butiken har ej nekat i efterhand, utan i förhand. Vid beställning så godkänner du köpvillkoren där denna information framgår, vilket förövrigt t o m anges i fet text för vara enklare för konsumenten att lägga märke till. Är lätt att misskommunikation kan uppstå och därav så har vi ett tecknat avtal som båda parter förhåller sig till.

Är ju problematiskt att konsumenter signerar utan att tänka eller ta sig tiden att ta reda på information och reda ut eventuella oklarheter INNAN avtal tecknas.

Sen så ja, det förekommer att företag göra lite egna tolkningar och anger villkor som inte skulle hålla vid en rättslig tvist. Rent generellt så bör det ligga i konsumenters intresse att vara mer pålästa för att kunna syna företagens bullshit.

Nej, orsaken till att du som konsument INTE behöver lusläsa alla butikers 40 sidor av köpeavtal är ju av anledningen att du vet att KKL gäller före alla dessa.
Det är ju precis genom den jag synar bluffen hos företag som försöker fula sig

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nej, orsaken till att du som konsument INTE behöver lusläsa alla butikers 40 sidor av köpeavtal är ju av anledningen att du vet att KKL gäller före alla dessa.
Det är ju precis genom den jag synar bluffen hos företag som försöker fula sig

Håller md dig. Vem orkar läsa 40 sidor av köpeavtal? Inte jag i alla fall.
Dock vågar jag inte luta mig helt mot KKL och gå igenom processen för att få rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Typ alla nekar in-ear returer pga hygienskäl, kvittar om det är Inet, webhallen eller whatever.
Amazon.se och Apple är enda jag vet där man kan returnera in-ear.

Därför jag aldrig skulle köpa in ear på typ Inet utan på Amazon (Eller av Apple om de gäller deras sortiment).