Asus VivoBook från Elgiganten, nyskick eller demoex? (utbruten diskussion från dagens fynd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitsouko:

Har för mig att det bara var deras egna program (MyASUS) samt McAfee som var förinstallerat så jag avinstallerade det sistnämnda. Finns en del bra funktioner hos Asusprogrammet tycker jag.

Ja, det var det enda jag gjorde också, föredömligt rent.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Senaste nytt med denna laptop, den går från 85% till 7% batteri på denna dagar - när den är avstängd.

Någon annan som haft samma problem, är det någon inställning som inte faktiskt stänger av datorn när man väljer att stänga av den?

mer av en fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av viczor:

Senaste nytt med denna laptop, den går från 85% till 7% batteri på denna dagar - när den är avstängd.

Någon annan som haft samma problem, är det någon inställning som inte faktiskt stänger av datorn när man väljer att stänga av den?

Min drog också en del i OFF-läge, men inte så mycket som ovan.
Testa att stänga av FAST BOOT i BIOS.
Läs vidare här: https://www.elevenforum.com/t/asus-laptop-battery-drains-in-2...

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Alla i tråden fortfarande nöjda med Laptopen?
Har knappt använt min... men den tuggar på.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Tycker det känns onödigt att göra en ny tråd så jag testar först här, innan jag skapar en ny tråd men jag köpte nyligen en begagnad dator igen från Elgiganten.

Så här står det i CrystalDiskInfo:

Hälsostatus: 100%
Temperatur: 41 grader

Totalt läsning: 622 GB
Totalt skrivning: 1208 GB
Uppstarter: 79 gånger
Drifttid: 5 timmar

Känns lite konstigt med läsningen/skrivningen, 79 uppstarter men bara 5 timmars drifttid? Vad kan det bero på att det ser ut så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tycker det känns onödigt att göra en ny tråd så jag testar först här, innan jag skapar en ny tråd men jag köpte nyligen en begagnad dator igen från Elgiganten.

Så här står det i CrystalDiskInfo:

Hälsostatus: 100%
Temperatur: 41 grader

Totalt läsning: 622 GB
Totalt skrivning: 1208 GB
Uppstarter: 79 gånger
Drifttid: 5 timmar

Känns lite konstigt med läsningen/skrivningen, 79 uppstarter men bara 5 timmars drifttid? Vad kan det bero på att det ser ut så här?

Den verkar knappt vara använd. Kanske är en retur istället för demoex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Den verkar knappt vara använd. Kanske är en retur istället för demoex?

Den ser sprillans ny ut.

Tänkte mer på det där med skrivningarna och 79 uppstarter i kombination med så lite drift. 79 uppstarter på 5 timmar kändes som en del av och på slagningar dvs.