Röd Cpu led/boot led konstiga värden i bios

Permalänk
Medlem

Röd Cpu led/boot led konstiga värden i bios

Hej! Har stött på lite problem med en build jag satte ihop i Juni.
Har rullat på felfritt sedan den byggdes.
Specs:

• 7800x3d

• B650M aorus elite ax(rev 1.2 / bios FB1)

• Red devil 6800xt

• 32gb kingston ddr5 5600mhz(Ska fixa 6000mhz minnen sen )

• Asus tuf 1000w gold

• Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Nu till mitt problem, ni får ursäkta om det är lite rörigt, har glömt lite i flödet då jag försökt felsöka i flera dagar.
Plockade ur GPU då jag tänkte blåsa rent den lite.
När jag sedan skulle starta upp datorn så får jag ingen bild och CPU lampan lyser.
Plockar ur GPU och kör på med integrerade grafiken på moderkortet, får fortfarande ingen bild och märker att rgbn på moderkortet inte funkar, även allt som sitter i argb headern(har en hub från CPU kylaren) är helt dött.
Ser inte nått av dem i Signalrgb heller.

Resettar cmos , och plockar bort onödiga fläktar ( samt allt som sitter till headern) och kommer in i windows igen.
CPU lampan lyser fortfarande. Så testar att köra en ramsticka åt gången, nu kommer jag inte längre in i windows utan den kör till bios menyn och sedan startar om. Testar andra ramstickan(i olika slots) och tillslut så får jag inte ens någon bild alls.
Sätter tillbaka dem i a2 och b2 som de suttit tidigare och kommer till samma bootloop igen.

Det som är intressant nu är att går man in i bios så möts man av detta:

Tempen och volten på cpun är ju heeeeelt off, antar att voltagen från psun också är jäkligt wierd?

OBS, kan tillägga att när man startar PSU så tänds rgbn på mobot i ett snabbt ögonblick.

Har inte plockat ur cpun ur socketen än, ska testa det ikväll.
Samt plocka ur allt och börja med del för del.
Har dubbelkollat sladdarna från psun så de sitter rätt i mobot.
Varje gång jag rört något i datorn så har alla kablar varit helt utdragna, psu avslagen samt esd armband har använts.

Min fråga nu, vart tror ni felet ligger? Mobo/psu?

Permalänk
Medlem

Update:
Köpte ett annat mobo, och då funkar det flawless, så antar att det var boven!
Blir en RMA på brädan.