Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Tycker inte mycket åt ena eller andra hållet förutom att alla inläggstitlar är så hårt trunkerade nu på desktop känns som en ganska stor försämring. Det är färre också va?

Jag brukar alltid klicka och läsa lite i forumet för att något fångar min uppmärksamhet. Men kände att det beteendet kommer ju försvinna om det fortsätter se ut sådär.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Till er alla som vill tänka er tillbaka hur det var bättre förr (igår)!

<3 RIP

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

*vara gubbe* Det var bättre förr...

Det är nog bättre än vad jag tycker så här på under minuten, kommer nog lära mig att gilla alla nyheter designen ger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

https://i.imgur.com/ipeUr9V.jpeg

<3 RIP

"nytt i forumet" igår tog mindre utrymme och visade dubbelt så mycket innehåll.

Permalänk
Medlem

Gillar teckensnittet och de nya färgerna, bra jobbat med den biten!
Dock håller jag med som några skrivit tidigare att det är för få forum trådar och privatannonser som lyfts fram på högersidan.
Plats verkar ju ändå finnas för att få in några till där

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk

Dålig ändring för desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

<3 RIP

Såg ju bra ut igår, varför försämra det med färre och ihoptryckta rader?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Hej! Den nya kommentar-knappen lyser som en lykta, men rubrikerna är bara vita som texten (mörkt tema). Det gör det ganska svårt att scrolla igenom och läsa rubrikerna.

Permalänk
Medlem

Något verkar lite lurt med val av font och hur det renderar i olika former av skalning.
(Dessutom upplevs fonten väldigt stor på desktopen, medan bra på mobilen)

På min mac studio med en 34" ultrawide där jag inte har skalning igång:
Brödtexten ser bra ut men knappar som Rapportera, Citera flera, Citera etc. är lite oskarp.

På min MBA med retina och skalning igång:
Brödtext ser bra ut och knapparna lika så.

På Windows utan någon skalning igång
All brödtext ser ut att vara lite suddig, även rubriker, knappar etc.

Fonten är kanske helt enkelt bara anpassad för skalning?
Bara min reflektion och upplevelse detta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deeshu:

Hej! Den nya kommentar-knappen lyser som en lykta, men rubrikerna är bara vita som texten (mörkt tema). Det gör det ganska svårt att scrolla igenom och läsa rubrikerna.

Det här också, allt man ser är

Kommentera

Kommentera

Kommentera

Skit i vad du kommenterar, vi vill bara ha din interaktion.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Ja den nya designen var inget att hänga i granen direkt, ni borde tänka mer på användarvänligheten istället för design.

Varför minska så drastiskt på vad som är skrivit i forumet ? Det är ju en av de ända anledningarna man besöker sweclocker, och färgen på "gå till forumet" knappen är inte alls bra mot mörk bakgrund. Sen att lägga 10px padding både uppe och nere på rubrikerna för forumsinlägget är väl lite att ta i ?

Nedan har jag dragit ner det till 6px, fortfarande mycket men ser betydligt bättre ut, och ni hade fått plats med fler rubriker utan problem. Har även justerat knappen så den inte är så skrikande.

Permalänk

Som enkel konstruktiv kritik skulle det uppskattas om ni gick genom och ökade kontrasten på flera element. Jag upplever att det har blivit ansträngde att läsa texten på flera ställen, vid både ljus och mörk tema. Se https://wave.webaim.org/report#/https://www.sweclockers.com/

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Detta var ingen höjdare om man använder en dator för att besöka sidan som enligt namnet handlar om överklockning.

Det är säkert kanon för telefon eller surfplatta men det måste vara möjligt att få det att bli okej på dator också. Det största problemet är det många andra redan nämt, d.v.s att det nu ryms mindre information på samma yta samt den gamla vanliga att många av oss kör högre upplösning än 720p.

Sweswipers? Swipetouchers? Swipeskockers?

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför kommentera knappen på nyheterna är flyttad till vänster sida? Vad är liksom resonemanget kring det? Känns ju som att man bara ändrar för sakens skull och nu ska alla träna bort typ 20 års muskelminne.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:

Permalänk
Medlem

Har det inte försvunnit rader på "Nytt i forumet" fönstret på desktop sidan?
Bör vara fler än 5 i alla fall, då det är oftast där jag hittar trådar att svara i.

Permalänk
Medlem

eeehhh, jag vet inte vad ni har gjort men det ser ut som att jag har den nya mobildesignen på min vanliga dator(firefox) för forumet har ändrat utseende helt....

använder ublock origin och noscript.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kör min webbläsare i full skala så drabbas jag inte heller av problemen med att det är massa tomrum och annat.

Permalänk
Medlem

Vad trasigt allt ser ut!

På mobilen var ändringarna ok, men på min laptop är det väldigt mycket luft överallt.
"Nytt i forumet" känns ganska värdelös när inte hela rubriken syns. Tur att jag främst kör mobilt

Kan vi få återgå till gamla designen, snälla?

https://www.sweclockers.com/old/ fungerar inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

<Uppladdad bildlänk>
Mycket dött utrymme. Desktop 2560x1440.

Håller med, framförallt kolumnen till höger hade kunnat vara bredare. Rubriker på nyheter och forumtrådar klipps av så man bara ser ett par ord och får gissa resten.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med alla andra. Det ser förjävligt ut på desktop.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Inlägget skulle haft en poll om hur bra ändringen blev..

Permalänk
Medlem

Sen undrar jag om de som utvecklat sidan har slagit lite knut på sig själva ? Det är så konstigt uppbyggt i dom:en med massa konstiga fasta värden på margin-right, margin-left osv. Jag kan tipsa om att ni lär er flex och bygger upp sidan med det. Då får ni mobilvarianten på köpet om ni gör rätt från början.

Edit: Ser att ni har gjort ett halvhjärtat försök med flex, gör om gör rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ganska bra ut men Nytt i forumet och Marknaden får gärna återgå till lika många rader som förr. Det känns lite trångt nu och det är nog lätt att missa intressanta trådar/annonser just nu.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Ujuj, har ni tryckt på fel knappar?
Desktop ser ut som kom och hjälp mig.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Sen undrar jag om de som utvecklat sidan har slagit lite knut på sig själva ? Det är så konstigt uppbyggt i dom:en med massa konstiga fasta värden på margin-right, margin-left osv. Jag kan tipsa om att ni lär er flex och bygger upp sidan med det. Då får ni mobilvarianten på köpet om ni gör rätt från början.

Hm ja inte utvecklar man websidor på det sättet nuförtiden. Praktikanter som varit i farten?
Ett par ändringar av hårdkodade värden så blir det ju mycket bättre...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Maddoxswe:

Edit: Ser att ni har gjort ett halvhjärtat försök med flex, gör om gör rätt.

Såg det också, väldigt märkligt och inte hur man bygger en modern responsiv / adaptiv design

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Varför ser datoranpassad webbsida på mobilen likadan ut oavsett om boxen är ikryssad eller ej?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

<3 RIP

Det var verkligen bättre på denna skärmdump.

Den nya designen fördummar oss användare genom jättestora knappar:
[ Gå till forumet ]
[ Se alla privatannonser ]

Alla fattade ju tidigare att man bara behövde klicka på rubrikerna i boxarna. Nu tar knapparna upp plats där vi tidigare hade fler rader i boxarna 🥹

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

När vissa andra postar sina bilder här lägger jag märke till att nästan all reklam försvunnit hos mig. Jag vet inte när det hände, det är nog flera månader sedan. Har inte ens tänkt på det förut. När jag kollar CTRL-Shift-I i firefox verkar det vara ett fel i en .js-fil som ser ut att ha med reklamen att göra. Adblock är avstängt och mig veterligen har inget övrigt ändrats.

Men det var ett sidospår..
På samma ställe hittar jag detta - Nåt om fonts och text som inte funkar.

Den som kodar sidan kanske begriper nåt utav bilden, jag kan inte sån där kod alls.
Det där är från förstasidan.

Permalänk
Medlem

Detta känns omvänt också:

Facebook:

Reddit:

Visa signatur

Mousepad: