Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Precis i tid till ”el-tortyr i pungen”-kylan dök min cykelbalaklava upp. Räddade verkligen morgonens cykeltur. Fungerar även bra för ninja-cosplay samt eventuella bankrån.

Nu saknas Adidas kostymen bara

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Precis i tid till ”el-tortyr i pungen”-kylan dök min cykelbalaklava upp. Räddade verkligen morgonens cykeltur. Fungerar även bra för ninja-cosplay samt eventuella bankrån.

Får nog cykla ett tag för att hitta en bank som har kontanter tyvärr

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

ingick bäckna väska?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Det blev investerat i dator prylar denna månad.

Samsung 57" Odyssey Neo G9 ihop med 9800x3d och asus Rog strix x870E-E. Vintern kan komma. 😁

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem

Fick hem DualSense 30th som var beställd sedan tidigare.
Sen blev det en beställning i morse på en 4TB Samsung 990 PRO samt Star Trek Resurgence till PS5 från Amazon. Väldigt nöjd numera med snabba och säkra leveranser.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Nya vinterkängor Blundstone 566 Thermal

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Galaxy watch ultra

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Gallerikonnässör

Råkade beställa en 5700X3D samt 32GB ram i veckan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det är spännande tider och nya prylar. Månader av bevakningar på blocket, behövt ta itu med förseningar av chassi och fått tänka om men nästa vecka har jag en fungerande dator i alla fall!

Det kommer bli trevligt att bygga och starta upp men sedan har jag en massa saker att konfigurera i en mängd olika applikationer, nåväl det är väl bra att hålla sig sysselsatt.

Men nu senast har det blivit följande:
Elgato Green Screen (Beg)
Sålde min NT1-A och köpte en Shure MV7 samt arm (Beg)
Elgato Keylight (Beg)
Gigabyte M28U Arm Edition (Beg)
Pulsar Xlite 3 ES (Beg), denna får ersätta den tilltänkta Aerox 9 som kändes alldeles för stel i knapparna, får se hur den kan komma att användas.

Streacom BC1 Testbänk (Beg), köptes av en användare här på forumet och får agera placeholder-chassi tills Loque är färdiga med förseningarna.
Något tråkigt men kan eventuellt vara bra att ha i framtiden och adderar dock en väldigt häftig cool-factor, haha.

MightySetups Akuma TKL (Beg), väldigt nöjd med känslan och känns väldigt kvalitativt. Blir nog trevligt att både spela och att skriva med. Kanske blir det ett intresse att meka med switchar osv.

Till nyköp har det blivit en 990 Pro, en 9800X3D och ett billigt skärmstativ av pålmodell från Amazon där längden inte blev som jag tänkt och ena fästet känns snett, får se hur det utspelar sig.

Resten av komponenterna och ytterligare en skärm kommer på Måndag med diverse olika köp under Black Friday.

På återseende!

Edit: Man får väl ursäkta röran lite. Lite smålöjligt hur exalterad man är men jag har provsuttit vid skrivbordet för att försöka känna hur jag vill ha allt samt sorterat kablage. 😅

Permalänk
Medlem

Har du problem med brummande transformatorer i förstärkare? Då kan det vara en likströmsoffset som orsakar det och för det funkar denna jäkligt bra, innan hade jag ett högt och varierande brum från ett flertal förstärkare, med denna vart det knäpptyst, de har också en modell som skyddar mot jordloop samt nersmutsning av jord.

https://ifi-audio.com/products/dc-blocker/

Enda nackdelen är att den kostar en slant men jämfört andra tillverkares motsvarande som jag hittat så är de rätt OK i pris.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

PH 2/1? Louis poulsen gör sjukt fina lampor 👍

Skrivet av oatp1b1:

Ja precis. Väldigt lagom storlek på den.

Är det här någon form av allmän bildning jag missat eller är det ytterligare en av alla nördigheter som finns här på SweClockers?
Att känna igen en bordlampa liksom och till det priset dessutom

Liksom, hur står sig en sådan lampa i andra hand? Finns det en nisch med människor som är fokade på lampor liksom?
Det kanske låter som att jag är sarkastisk men är genuint nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Är det här någon form av allmän bildning jag missat eller är det ytterligare en av alla nördigheter som finns här på SweClockers?

Liksom, hur står sig en sådan lampa i andra hand? Finns det en nisch med människor som är fokade på lampor liksom?

Så klart! Jag har också en. Det är ju en världens mest kända lampor, designad 1920-tal och finns i flera olika varianter. De står sig bra värdemässigt framför allt över tid, men beror på modell förstås.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Precis som tidigare talare så finns det vissa unika designer man känner igen Jag är rätt intresserad av inredning så lite koll har man fått med åren!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv

Skulle avvakta med 9800x3d tills senare men va hos min lokala Non butik och sprang på en fyndvara 9800x3d som va prissänkt till 5490kr så klippte till på den.
Blir perfekt till grabbens dator vi ska bygga.
Den såg ut att bara varit öppnad och inte monterad.

Sen vart det ett sapphire 7900xtx "kartong skada" från webbis för 9885kr.

Liten reva i yttre kartongen bara annars helt nytt och orört.

Permalänk
Medlem

Ny dator för lite drygt en månad sen, nu var det dags för en skärm att komplettera med

Permalänk
Medlem

Glömde ta kort innan jag satte in den, men en ny hårddisk till sonens ps5 blev det

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Skulle avvakta med 9800x3d tills senare men va hos min lokala Non butik och sprang på en fyndvara 9800x3d som va prissänkt till 5490kr så klippte till på den.
Blir perfekt till grabbens dator vi ska bygga.
Den såg ut att bara varit öppnad och inte monterad.

Sen vart det ett sapphire 7900xtx "kartong skada" från webbis för 9885kr.

Liten reva i yttre kartongen bara annars helt nytt och orört.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Säljer du vidare alla kort du köper eller lämnar du tillbaka dem på öppet köp? Har sett att det blivit några stycken

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det fick bli en uppgradering från 2070 Super till 6750 XT och Redmi 13C till Redmi Note 13 Pro.

Visa signatur

i5-14400F | 1TB SSD M.2 | 32GB DDR5 | RTX 4070 SUPER

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Glömde ta kort innan jag satte in den, men en ny hårddisk till sonens ps5 blev det

<Uppladdad bildlänk>

Blev samma för mig, 1499:- på NetOnNet blev för svårt att motstå

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

<Uppladdad bildlänk>

Blev samma för mig, 1499:- på NetOnNet blev för svårt att motstå

Inte riktigt samma ändå, du har annan kylfläns på din
Min kostade 1399:-

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Känner att det är dags att bidra med något innan året är slut

Min första Apple produkt! Valet stod mellan AirPods Pro 2 och Sony XM5 och då jag vill testa en iPhone efter alla år med Android så blev det dessa.

Ber om ursäkt att bilden är lite oskarp, har svårt med att inte darra på handen.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

<Uppladdad bildlänk>

Bra deal någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Bra deal någonstans?

Köpte mina via Billiga-arbetskläder men såg att Länna sport och lite andra ställe hade skorna för runt 2100kr. Så det är en helt okej deal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

<Uppladdad bildlänk>

De där såg riktigt nice ut! Här får vi rätt rejäla vintrar med minusgrader som kan ligga veckovis på minus 20-30.

Skulle behöva ett par nya vinterkängor men som också passar i kontorsmiljön och de där ser ju imtresanta ut. Är det vardagsskor eller är det jobbskor med tåhätta och grejer?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR 1440p/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

De där såg riktigt nice ut! Här får vi rätt rejäla vintrar med minusgrader som kan ligga veckovis på minus 20-30.

Skulle behöva ett par nya vinterkängor men som också passar i kontorsmiljön och de där ser ju imtresanta ut. Är det vardagsskor eller är det jobbskor med tåhätta och grejer?

Hade 14 minus i veckan vid två tillfällen, varma och sköna samt bra grepp på packad snö och is.
Finns en arbetsmodell med stålhätta o.s.v. ,men detta är en vardagssko. Hade samma behov som du, vinterkänga som passar till alla möjliga vardagssysslor samt kontorsmiljö Kan varmt rekommendera!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett andra hus för att slippa dagspendla 280km.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Hade 14 minus i veckan vid två tillfällen, varma och sköna samt bra grepp på packad snö och is.
Finns en arbetsmodell med stålhätta o.s.v. ,men detta är en vardagssko. Hade samma behov som du, vinterkänga som passar till alla möjliga vardagssysslor samt kontorsmiljö Kan varmt rekommendera!

Sic nice, tack för svaret

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR 1440p/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Handlar nog oftare om inrednings- och designintresse snarare än just specifikt lampor. Och alla har väl sina saker som de tycker är värda att lägga pengar på där andra höjer på ögonbrynen över prislappen. Generellt sett så håller de klassiska designmöblerna sig bra över tid prismässigt, speciellt eftersom nypriserna stiger rätt kraftigt. Jag köpte en rätt känd fåtölj med tillhörande fotpall för en 7-8 år sedan och den har nästan dubblat i nypris sedan dess, så skulle jag sälja den hade jag fått mer idag än vad jag köpte den för.

Permalänk
Medlem

Ett hett tips, Dirac kör Black friday priser nu på sin rumskorrigering, köpte kit med live+bass control nyss och jag tappar hakan över vad detta klarar av

Hade problem i rummet med en nollning av bas strax framför lyssningsposition oavsett placering samt fasjustering av högtalare och basar, med bass control är detta helt borta.
Skillnaden är smått bisarr efter en snabb korrigering, bägge basarna jag kör smälter in till 100% med frontarna vid stereolyssning på ett sätt jag aldrig hört.

Jag trodde ärligt talat inte att det skulle vara så stor skillnad som det faktiskt blev, det låter på riktigt som att frontarna spelar ensamma. Tidskomp och fasjustering som Dirac gör är absolut värt pengarna.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Ett äkta Pixel 3a batteri från iFixit. Då ska man bara lämna in den för bytet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig