Torsdag 21:00 – Specialstream med extra-extra drops från Webhallen

Permalänk
Medlem

OLED skärmen som var ett av dropsen finns att köpa i obegränsat antal hos Komplett för samma pris: https://www.komplett.se/product/1309532/gaming/spelutrustning...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

De hade en till stream? Vart annonserades detta?

Angående dropsen, samma som igår?

Orelaterat: Bara jag eller har alla butiker i sverige samma deals och produkter nedsatta? Ingen vill konkurera mot någon annan. Eller är det bara så att alla har samma ägare? Webhallen, netonnet och kompletts deals är i stort sett helt identiska.

Samsung G8 som ett drop för 9990 kr är ju ingen deal alls när komplett har den med 50+ i lager för samma pengar. Power och elgiganten har den också men inte i lager. Även inet och netonnet hade den för 9990 kr.

Vem är det som styr monopolet i sverige kring reor?

Info att dom hade stream idag fick jag från deras nyhetsbrev.

Dropsen så var Kingston SSD'n samma som igår, fast idag var den ytterligare 200kr prissänkt.

Handlar nog inte så mycket om att många butiker har samma ägare. Handlare snarare om att tillverkarna erbjuder samma deals till återförsäljare. Alla kör ju exempelvis deals på Philips Hue. Sen har ju återförsäljare alltid möjligheten att dumpa priset ytterligare bara för va snäppet bättre än konkurrenterna för att ta sig an marknadsandelar. Det är det ju inte omöjligt att en aktör får en bättre deal hos tillverkare om man nu köper en extra stor volym för använda det som lockbete till butiken. Sen är det ju också så att om man har ett lager på X antal av en viss modell och konkurrenten kör kampanj på det så kan man ju "tvingas" sänka priset. Annars står man där med ett lagersaldo som inte går att kränga inom närmsta tid.

Börjar en aktör så lär fler haka på vare sig man vill det eller inte. Det gäller ju pris men även NÄR kampanjer ska börja. Just tiden när kampanjer påbörjas så skjuts det ju fram hela tiden bara för att vara först och ha chansen att börja sälja innan alla andra säljer.

Kan ju själv tycka att det vore trevligt om dom stora aktörerna kör en "gentlemens agreement" där man står fast vid att kampanjer börjar köras tidigast dagen innan BF exempelvis. Men jag föreställer mig att argument så som att man "måste" köra igång tidigare för man följer bara globala aktörer. Sen att det blir bättre att sprida ut det över fler dagar för underlätta lager, logistik och utlämningsställen istället för allt kommer på samma dag och blir extra stort kaos.

Skrivet av Swedishchef_90:

Bra drops måste jag säga, skönt att se ps5 pro med sitt korrekta pris 😁

Just PS5 var riktigt bra pris, jag hade köpt om jag fick chansen

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Det var en bedrövelse till pinsamhet, inte ifrån Sweclockers sida utan från en sån så pass stor leverantör av Nerdware som Webhallen.

1. Man ska ha en live stream, inga problem där
2. Man ska ha en viss mängd med rabattkoder som man delar ut i sändning
3. Webhallen.com kan inte hantera trafiken.

Facit i mina ögon är att man inte ska ha livestreams av denna typ utan enbart försöka att "överleva". Det var samma historia enl uppgifter från deltagare förra året.

För i helvete Webhallen, skärpning och därmed basta.

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC / Skärm #1 MSI G2712F + Skärm #2 Asus VG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Handlar nog inte så mycket om att många butiker har samma ägare. Handlare snarare om att tillverkarna erbjuder samma deals till återförsäljare. Alla kör ju exempelvis deals på Philips Hue. Sen har ju återförsäljare alltid möjligheten att dumpa priset ytterligare bara för va snäppet bättre än konkurrenterna för att ta sig an marknadsandelar. Det är det ju inte omöjligt att en aktör får en bättre deal hos tillverkare om man nu köper en extra stor volym för använda det som lockbete till butiken. Sen är det ju också så att om man har ett lager på X antal av en viss modell och konkurrenten kör kampanj på det så kan man ju "tvingas" sänka priset. Annars står man där med ett lagersaldo som inte går att kränga inom närmsta tid.

Börjar en aktör så lär fler haka på vare sig man vill det eller inte. Det gäller ju pris men även NÄR kampanjer ska börja. Just tiden när kampanjer påbörjas så skjuts det ju fram hela tiden bara för att vara först och ha chansen att börja sälja innan alla andra säljer.

Kan ju själv tycka att det vore trevligt om dom stora aktörerna kör en "gentlemens agreement" där man står fast vid att kampanjer börjar köras tidigast dagen innan BF exempelvis. Men jag föreställer mig att argument så som att man "måste" köra igång tidigare för man följer bara globala aktörer. Sen att det blir bättre att sprida ut det över fler dagar för underlätta lager, logistik och utlämningsställen istället för allt kommer på samma dag och blir extra stort kaos.

Att Webhallen, NetOnNet och Komplett till stor del haft samma rabatter är knappast en tillfällighet. I övrigt håller jag med om att tillverkare sannolikt ger väldigt snarlika rabatter till återförsäljarna.

Som ett exempel på när en återförsäljare justerar ner sitt rabatterade pris för att matcha en annan återförsäljare kan man titta på Dustins prissättning av Samsung 990 Pro 4 TB som sänktes från 3099 kr till 2999 kr för att matcha Inet.

Ja, att sprida ut det har definitivt de fördelar du nämner.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Summering från dagens black friday stream webhallen körde på Twitch:

• Stabilt runt 450 tittare (jag missade första timmen-ish)

• 6 st olika drops under drygt 3 timmars stream.

• Varje drop är en produkt och antalet 10-20 st.

• För att ta del av en drop så behöver du fylla i formulär med ditt Twitch-nick, medlemsnummer på webhallen och din e-post.

• Om du skulle bli en av dessa personer som får chansen att köpa droppet så kommer du få en länk under nästa vecka för genomföra köpet, du kan alltså inte genomföra något köp idag eller under helgen.

• Det gick att regga flera gånger för öka sina chanser att vara en av dessa utvalda. Trots info där webhallen säkerställer att dom plockar bort alla dubletter så motbevisa dom sig själv genom att publicera listan på vilka som är utvalda. Hur många av dessa utvalda som ökat sina egna chanser med regga flera gånger går ju bara spekulera i.

Känns rätt uppenbart att personer reggat sig flera gånger. Jag finner det rätt så osannolikt att exempelvis 1 person lyckades vara en av det 10-20st utvalda personer i 4 av 5 utlottningar av drops. Första drop så presentera dom inte nicknames utan medlemsnummer så därav 4 av 5 som går att bekräfta.

• Sidan krascha ju iaf inte idag, vilket inte är så konstigt då det inte går genomföra köp av drops. Så går ju att passa på att handla från övriga kampnjer som körs.

• Avslutningsvis så ska man ju komma ihåg att problemet ska ju ej fokuseras på klandra deltagande anställda i streamen, utan det är ju högre upp i kedjan och mer organisatoriskt. Om än det givetvis går att bli bättre där man behöver tänka sig för i vad man säger i stream, så är det ju ändå inlärningskurva och tar sin tid att bli mer bekväm i den typen av roll.

Dagens drops:

• 20st Lego Star Wars The Dark Falcon, 799kr (ordinarie pris 1499kr)

• 20st Playstation 5 Pro 7490kr (10490kr)

• 10st MSI RTX 4070 Super ventus 2x 12GB OC, 5990kr (7190kr)

• 20st Astro Bot (PS5), 299kr (599kr)

• 10st Samsung Odussey G8 LS32DG802SUXEN, 9990kr (16990kr)

• 20st Kingston KC3000 2TB, 799kr (1399kr)

Man förväntas ha både Twitch- och YouTube-konto för många av sakerna nu.
Som när allt fler bara har info på Facebook el Instagram, som allt mer kräver inloggning där.

Varför ska det alltid vara att man behöver gå med i någon 3:e-partstjänst för att kunna deltaga i saker el bara ta del av information/erbjudanden?

Det är inte svårt att skapa konton nej, men om man inte vill vara en del av det då? Det räcker inte att vara registrerad för butiken i fråga. Kan nästan tro att syftet även är att tvinga alla att registrera sig på div 3:e-parts plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Summering från dagens black friday stream webhallen körde på Twitch:

• Stabilt runt 450 tittare (jag missade första timmen-ish)

• 6 st olika drops under drygt 3 timmars stream.

• Varje drop är en produkt och antalet 10-20 st.

• För att ta del av en drop så behöver du fylla i formulär med ditt Twitch-nick, medlemsnummer på webhallen och din e-post.

• Om du skulle bli en av dessa personer som får chansen att köpa droppet så kommer du få en länk under nästa vecka för genomföra köpet, du kan alltså inte genomföra något köp idag eller under helgen.

• Det gick att regga flera gånger för öka sina chanser att vara en av dessa utvalda. Trots info där webhallen säkerställer att dom plockar bort alla dubletter så motbevisa dom sig själv genom att publicera listan på vilka som är utvalda. Hur många av dessa utvalda som ökat sina egna chanser med regga flera gånger går ju bara spekulera i.

Känns rätt uppenbart att personer reggat sig flera gånger. Jag finner det rätt så osannolikt att exempelvis 1 person lyckades vara en av det 10-20st utvalda personer i 4 av 5 utlottningar av drops. Första drop så presentera dom inte nicknames utan medlemsnummer så därav 4 av 5 som går att bekräfta.

• Sidan krascha ju iaf inte idag, vilket inte är så konstigt då det inte går genomföra köp av drops. Så går ju att passa på att handla från övriga kampnjer som körs.

• Avslutningsvis så ska man ju komma ihåg att problemet ska ju ej fokuseras på klandra deltagande anställda i streamen, utan det är ju högre upp i kedjan och mer organisatoriskt. Om än det givetvis går att bli bättre där man behöver tänka sig för i vad man säger i stream, så är det ju ändå inlärningskurva och tar sin tid att bli mer bekväm i den typen av roll.

Dagens drops:

• 20st Lego Star Wars The Dark Falcon, 799kr (ordinarie pris 1499kr)

• 20st Playstation 5 Pro 7490kr (10490kr)

• 10st MSI RTX 4070 Super ventus 2x 12GB OC, 5990kr (7190kr)

• 20st Astro Bot (PS5), 299kr (599kr)

• 10st Samsung Odussey G8 LS32DG802SUXEN, 9990kr (16990kr)

• 20st Kingston KC3000 2TB, 799kr (1399kr)

Okej, men då kan Webhallen sluta kalla det drops utan för en utlottning vilket det egentligen är, en utlottning för att få köpa något.. 🤦‍♂️

Det var det iallafall, inget mer Webhallen för mig. Förstår inte alls vad det var de försökte åstadkomma med detta. Inet krossar dem på samtliga punkter.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av D.:

Man förväntas ha både Twitch- och YouTube-konto för många av sakerna nu.
Som när allt fler bara har info på Facebook el Instagram, som allt mer kräver inloggning där.

Varför ska det alltid vara att man behöver gå med i någon 3:e-partstjänst för att kunna deltaga i saker el bara ta del av information/erbjudanden?

Det är inte svårt att skapa konton nej, men om man inte vill vara en del av det då? Det räcker inte att vara registrerad för butiken i fråga. Kan nästan tro att syftet även är att tvinga alla att registrera sig på div 3:e-parts plattformar.

För dropsen i det här fallet behövde du väl inget annat konto eller? Koder och länkar rent i chatten?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

För att företagen till stor del lever på interaktion på sociala medier och där räknas klick, interaktivitet och delning.
Gilla det eller ej, det är så samtiden ser ut just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

För dropsen i det här fallet behövde du väl inget annat konto eller? Koder och länkar rent i chatten?

Missade den streamen helt men utgick ifrån vad som stod där:
"För att ta del av en drop så behöver du fylla i formulär med ditt Twitch-nick, medlemsnummer på webhallen och din e-post."
Vet inte hur noga det var el om det spelade någon roll vad som skrevs in.

Skrivet av Dhanjel:

För att företagen till stor del lever på interaktion på sociala medier och där räknas klick, interaktivitet och delning.
Gilla det eller ej, det är så samtiden ser ut just nu.

Visst används ju div plattformar för att synas och driva trafik ja, de lever i symbios med varann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy9595:

Hellre ett drop med 20 eftertraktade produkter med grym rabatt, än att släppa 1000 exemplar av prylar ingen vill ha med 20% rabatt – som Inet gjorde.😂

LOL
Inet sålde slut på minst 3000 exemplar av det de släppte som drops, så nog fanns det efterfrågan allt
Lyckades få tag på flera saker jag ville ha till 50% rabatt, var väldigt nöjd med dropsen.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy9595:

Hellre ett drop med 20 eftertraktade produkter med grym rabatt, än att släppa 1000 exemplar av prylar ingen vill ha med 20% rabatt – som Inet gjorde.😂

Jag får lite intrycket av att Webbis har gått in på lagret och tittat på hur många enheter de har på hyllan inför sändningen. Detta till skillnad mot Inet som helt klart samarbetat med sin importör för att säkerställa att en ansenlig mängd produkter kan slussas igenom leden på kort varsel. Den första Swexklusiva sändningen jag var med på var ju en fullständig lavin av fina komponenter, och där släppte man på antalet när efterfrågan översteg tillgången; alla som lade order före 24:00 fick sina prylar. Man kan ju undra om syftet var att tömma importörens hyllor snarare än sina egna? Killarna i sändning var lite chockade, men mest matt var nog ekonomichefen(?) som mitt i sändning tog beslut om att utöka antalet exemplar!
Med det sagt, för att lyckas göra alla glada så måste man engagera hela firman, både internt och externt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

De hade en till stream? Vart annonserades detta?

Angående dropsen, samma som igår?

Orelaterat: Bara jag eller har alla butiker i sverige samma deals och produkter nedsatta? Ingen vill konkurera mot någon annan. Eller är det bara så att alla har samma ägare? Webhallen, netonnet och kompletts deals är i stort sett helt identiska.

Samsung G8 som ett drop för 9990 kr är ju ingen deal alls när komplett har den med 50+ i lager för samma pengar. Power och elgiganten har den också men inte i lager. Även inet och netonnet hade den för 9990 kr.

Vem är det som styr monopolet i sverige kring reor?

Detta var Webhallens egna Black Friday stream som de har varje år, det var inget samarbete med Sweclockers för den streamen.

Permalänk

Förlåt om jag missat det i tråden, men webhallens live-stream var katastrofal, hur blev det egentligen med dom två sista dropsen som vi aldrig fick se på live-streamen som höll oss vakna allt för länge den där torsdagskvällen..?

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MortalDisease:

Förlåt om jag missat det i tråden, men webhallens live-stream var katastrofal, hur blev det egentligen med dom två sista dropsen som vi aldrig fick se på live-streamen som höll oss vakna allt för länge den där torsdagskvällen..?

Om jag förstod det rätt så kommer det mer info om det i början på nästa vecka.

Visa signatur

i5-14400F | 1TB SSD M.2 | 32GB DDR5 | RTX 4070 SUPER

Permalänk

Samma sits, visste inte när den nya streamen var så vi missade den. De höll en stream igår med raffles man kunde gå med i, sen lottades det ut vilka som skulle få rabattkoderna

Permalänk
Moderator
Medlem

Se #20671110

Angående lösning TLDR;

Skrivet av Webhallen:

[..] Vi kommer i början av nästa vecka att presentera en lösning, antagligen någon form av raffle att få handla de sista två erbjudandena. De är fortfarande hemliga, men vi tycker att de är rätt schyssta. Håll till godo! [..]

Skrivet av CrepSek69:

Samma sits, visste inte när den nya streamen var så vi missade den. De höll en stream igår med raffles man kunde gå med i, sen lottades det ut vilka som skulle få rabattkoderna

Det var ingen ny Swec-stream, det var deras "vanliga" planerade egna Webhallen-stream för Black Friday, ingen koppling till Sweclockers-streamen eller dessa drops.

Som ovan, Webhallen återkommer med en lösning kring Sweclockers-dropsen nästa vecka.

Försökt förtydliga då det fortfarande råder missförstånd.
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tycker webhallen kan fynda sig nya servrar nu under black friday så dom pallar med fler än 3500 st på sin hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy9595:

Bara för klargöra fakta. Jag utgår från du syftar då Inet droppa 1000st presentkort till 25% rabatt (ej 20%). Så du betala 999kr för att få ett presentkort för 1337kr.

Här kommer timestamps om du vill faktachecka från Inets stream.
4:49:00 Droppet presenteras.
4:51:23 "Vi har sålt över 750 st" -Inköpschefen
4:52:15 "Vi sålde lite mer än tusen" -Inköpschefen

Att sälja över 1000 produkter "som ingen vill ha" på drygt 3 minuter är rätt galet.

Ska vi titta på webhallens drops från denna stream så var det följande vad jag kan se.
30 st 990 Pro 2TB, 990kr (ordinarie pris 1699kr) = 42% rabatt
20 st Aus ROG ryujin III 360, 1999kr (2999kr) = 33%
20 st MSI RTX 4070 super ventus 2x 12GB OC, 5990kr (7190kr) = 17%
20 st Lego Millennium Falcon Midi-scale 75375, 329kr (729kr) = 55%

Själva rabatten för webhallens drop är då också bra i mina ögon.

Skrivet av mc68000:

Jag får lite intrycket av att Webbis har gått in på lagret och tittat på hur många enheter de har på hyllan inför sändningen. Detta till skillnad mot Inet som helt klart samarbetat med sin importör för att säkerställa att en ansenlig mängd produkter kan slussas igenom leden på kort varsel. Den första Swexklusiva sändningen jag var med på var ju en fullständig lavin av fina komponenter, och där släppte man på antalet när efterfrågan översteg tillgången; alla som lade order före 24:00 fick sina prylar. Man kan ju undra om syftet var att tömma importörens hyllor snarare än sina egna? Killarna i sändning var lite chockade, men mest matt var nog ekonomichefen(?) som mitt i sändning tog beslut om att utöka antalet exemplar!
Med det sagt, för att lyckas göra alla glada så måste man engagera hela firman, både internt och externt.

När det kommer till Inets stream så närvarar ofta chefer som av förklarliga skäl har mer befogenhet för kunna vidta åtgärder på stående fot. Det är en av deras styrkor skulle jag säga som visar flexibilitet och överraskningar. Skulle även webhallen ha marknadschef, inköpschef och VD vara mer delaktig så ökar det sannolikheten att mätta efterfrågan

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Skulle säga att denna Black friday saknade väldigt mycket när det kommer till komponentdrops. Ingen 7800x3d eller 9800x3d. Inga 64 gig ddr5. Inget vettiga moderkort. Ingen bra SSD deal utöver den från Webhallen som tog slut på 10 sek. Inga direkt intressanta nätdelar. Inget 4080 super eller 4070 ti super 16 gig. Tänkte köpa ny dator. Var inte ens nära att överväga det. Så lite besviken.

Permalänk
Skrivet av d0b:

LOL
Inet sålde slut på minst 3000 exemplar av det de släppte som drops, så nog fanns det efterfrågan allt
Lyckades få tag på flera saker jag ville ha till 50% rabatt, var väldigt nöjd med dropsen.

Hade helt missat att inet skulle ha drops också, så jag väntade dumt och tålmodigt på webhallens drops som tyvärr inte levererade i närheten av inets deals där jag faktiskt hade klickat hem saker för 15+ tusen om jag hade kikat där, dessvärre blev det ingenting istället men man får väl se det som sparade pengar så länge.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på besked om jag fick en hårddisk eller inte på streamen. Koden funkade, genomförde köp med kort och verifierade med BankID, fastnade på sista sidan med url "/checkout-complete" med en snurrande Webhallen-logga. Pengarna reserverades direkt och har idag gått över till bekräftade som debiterade mot konto. Skickade ett mail i fredags efter vad jag läste här i tråden med gott mod efter resultaten för andra, men har ännu inte fått ett svar. Nu försöker jag ringa in (köplats 96 ner till 91 på 9 minuter ungefär), chatten är "för tillfället inte tillgänglig". Man vill ju som veta då jag håller på att bygga nytt för första gången på ett decennium och veta om jag ska köpa något annat innan BW/BF/CM går ut. Jag förstår att det har varit struligt, men lite besviken blir man ju.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Skulle säga att denna Black friday saknade väldigt mycket när det kommer till komponentdrops. Ingen 7800x3d eller 9800x3d. Inga 64 gig ddr5. Inget vettiga moderkort. Ingen bra SSD deal utöver den från Webhallen som tog slut på 10 sek. Inga direkt intressanta nätdelar. Inget 4080 super eller 4070 ti super 16 gig. Tänkte köpa ny dator. Var inte ens nära att överväga det. Så lite besviken.

Det finns ingen som helst anledning för AMD att rea ut 9800X3D med tanke på att de inte ens kan matcha efterfrågan till fullpris. Att förvänta sig någon som helst rabatt på den var därmed orimligt.

7800X3D skulle möjligen kunna reas ut, men det skulle samtidigt kunna riskera att påverka försäljningen av 9800X3D negativt. Den produceras inte heller längre vad jag förstått, så hade nog främst handlat om att hjälpa butikerna att tömma sina lager på de sista exemplaren i så fall.

Det har funnits vettiga priser på 64 GB DDR5 (dock ej drops) med vettiga hastigheter och timings under denna och förra veckan. Köpte själv ett kit.

Moderkort har också funnits några, men färre än jag förväntade mig. Idag i julkalendern sålde ju Inet också ett X870-moderkort.

Samsung 990 Pro 4 TB fanns ju för bra pris (gör även idag), och den Kingston KC3000 4 TB för 1999 kr i Inets drop var ju inte heller så dum.

Corsair RM1000x ATX 3.1 för 1849 kr är ju inte så dumt. Slut i lager på Inet nu men när jag kollade igår hade Proshop fortfarande kvar den till samma pris. Inet körde en drop på den sämre Corsair RM1000e för 999 kr också, även om den inte var intressant för mig.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedgren:

Jag väntar fortfarande på besked om jag fick en hårddisk eller inte på streamen. Koden funkade, genomförde köp med kort och verifierade med BankID, fastnade på sista sidan med url "/checkout-complete" med en snurrande Webhallen-logga. Pengarna reserverades direkt och har idag gått över till bekräftade som debiterade mot konto. Skickade ett mail i fredags efter vad jag läste här i tråden med gott mod efter resultaten för andra, men har ännu inte fått ett svar. Nu försöker jag ringa in (köplats 96 ner till 91 på 9 minuter ungefär), chatten är "för tillfället inte tillgänglig". Man vill ju som veta då jag håller på att bygga nytt för första gången på ett decennium och veta om jag ska köpa något annat innan BW/BF/CM går ut. Jag förstår att det har varit struligt, men lite besviken blir man ju.

2 timmar och 42 minuter senare är jag på plats 90 och har så varit i varje fall 2,5 timme. Något måste gått fel.

Edit: Vid ny uppringning blev det plats 146. Låter som hela deras kundtjänst ligger nere därmed.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Skrivet av Hedgren:

Sitter i samma båt, går ej att få tag på supporten, mailade direkt efter streamen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedgren:

Öppnade chatten någon gång under dagen?

Permalänk
Skrivet av Hedgren:

Jävligt tråkigt, du kanske får göra en beställning till innan rean tar slut, sedan skicka tillbaka ifall webhallen inte vill skicka nvme disken du beställde därifrån med extra rabatt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnwantedM:

Sitter i samma båt, går ej att få tag på supporten, mailade direkt efter streamen också.

Skrivet av Songless:

Öppnade chatten någon gång under dagen?

Jävligt tråkigt, du kanske får göra en beställning till innan rean tar slut, sedan skicka tillbaka ifall webhallen inte vill skicka nvme disken du beställde därifrån med extra rabatt.

Trägen vinner.

Jag satte mig i telefonkö igen (15:40), tredje försöket för dagen, och testade samtidigt öppna en chatt med framgång. Chatten gav plats 74 och telefonkö 151. Allt eftersom tickade tiden iväg gick köplatserna neråt. Telefonkön tror jag stängde vid 16.00, så det var mer ett test och se om man betar av den eller bara stänger av då. Chatten kom jag först fram på vid 17:00 och jag förklarade ganska exakt situationen som ovan till Gideon på kundtjänst. Han kollade på saken och återkom ett par minuter senare (telefonkön plingade på i snäckan samtidigt, nere på plats 15 typ). Han hittade problemet och sa att det var p.g.a. att verifiering från Klarna fastnat hos just Klarna, men löste en disk åt mig till kampanjpris, dock med fallrepet att den var tvungen betalas igen. Nu är jag dumsnål och dumsnäll, så jag betalade igen och har nu en orderbekräftelse och litar på att Klarna skickar tillbaka slantarna för första betalningen inom 3 bankdagar som utlovat.

Snyggt löst, men det krävdes en insats inte alla kanske är beredda att göra.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedgren:

Han hittade problemet och sa att det var p.g.a. att verifiering från Klarna fastnat hos just Klarna, men löste en disk åt mig till kampanjpris, dock med fallrepet att den var tvungen betalas igen. Nu är jag dumsnål och dumsnäll, så jag betalade igen och har nu en orderbekräftelse och litar på att Klarna skickar tillbaka slantarna för första betalningen inom 3 bankdagar som utlovat.

Skönt!

Baserat på min tidigare erfarenhet av när leveranstiden var väldigt lång (RTX 3080 vid release) och kortköp via Klarna använts på Webhallen så verkar Klarna ha koll på om varan levererats eller ej. Den gången betalades pengarna automatiskt tillbaka, dock efter några månader om jag minns rätt. I ditt fall går det förmodligen betydligt snabbare dock, med tanke på att beställningen aldrig slutfördes helt. Misstänker att det bara handlar om att Klarna släpper reservationen som gjorts efter några dagar.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen

Hallå!

Vi har hört era önskemål och de sista två dropsen kommer att släppas i den här tråden imorgon onsdag, 4/12, klockan 15:00 och 16:00. Lycka till!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hallå!

Vi har hört era önskemål och de sista två dropsen kommer att släppas i den här tråden imorgon onsdag, 4/12, klockan 15:00 och 16:00. Lycka till!

Tack så mycket, det låter toppen!

Kommer det fungera som under er stream i fredags (fyll i formulär, möjlighet lottas ut) eller är det en länk och först till kvarn på x antal av produkterna?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED