App för skriva/anteckna på iPad
vet inte om det är rätt forum men om man vill skriva med penna i ett existerande dokument och få det konverterat till text och sedan när man kommer hem så kan man fortsätta redigera det i word vilken app passar. Eller tänker jag fel, är grön på detta
I följande exempel så är kursiverat de orden jag ev. vill lägga till medan det understrukna står med i förväg
Innehåll Kv: Pannrum.
Bv: Hall, kök, vardagsrum....
Öv: Hall, sovrum, sidovind….
Grundläggning Betongplatta (källare)
Stomme Trä
Fasad Trä
Yttertak Plåt
Kök Luckor och lådfronter, 4-pls Spis, spisfläkt, . Äldre vitvaror. I köket finns utrymme för en matplats till ca 4 personer.
Provade Nebo men lyckades bara att anteckna på ett tomt blad
Eller ska man skriva typ Yttertak: Lertegel Plåt Papp och sedan styrka de alternativen som inte gäller. Vad är enklast. Använder papper och penna idag men skulle vilja bli digital
Vet inte hur avancerat Word är på iPad, men ska du ändå kunna fortsätta redigera i just det programmet efteråt vore väl det en bra startpunkt för dina undersökningar.
Jag har inte heller koll på hur bra Notes är på svenska, men efterhand som Apples maskininlärning utvecklas misstänker jag att det är en av de appar som kan bli allra bäst på att använda deras egna algoritmer som de gjorde stor sak av den engelskspråkiga varianten av i somras. Har du ändå ett iCloudkonto kan ju både Notes och Pages (om de gör vad du vill) användas via en webbläsare på datorn via icloud.com.
Vet inte hur avancerat Word är på iPad, men ska du ändå kunna fortsätta redigera i just det programmet efteråt vore väl det en bra startpunkt för dina undersökningar.
Jag har inte heller koll på hur bra Notes är på svenska, men efterhand som Apples maskininlärning utvecklas misstänker jag att det är en av de appar som kan bli allra bäst på att använda deras egna algoritmer som de gjorde stor sak av den engelskspråkiga varianten av i somras. Har du ändå ett iCloudkonto kan ju både Notes och Pages (om de gör vad du vill) användas via en webbläsare på datorn via icloud.com.
Eftersom det inte kom fler förslag så kan jag skriva vad jag kom fram till:
Egentligen är alla appar som jag provade (Notes, Pages, Microsoft 365, OneNote) byggda utifrån Apples inbyggda Scribble som inte har svenska. Lösningen blir då att ställa om läsplattan till engelska och då funkar det bra, men eftersom jag skriver på svenska så funkar det inte bra.
En app funkar på svenska Nebo och den läser faktiskt bra trots min dåliga handstil. Men den hanterar formateringar väldigt dåligt så det blir det bara en lång textmassa med styckebrytningar. Ev. så kan man göra ett standarddokument och sedan radera de ord/stycken man inte vill ha kvar. Så jag fortsätter nog med papper och penna
Tror Word kan funka väldigt bra när Apple stöder svenska eller OneNote där man kan ha en flik för varje del och på så sätt bli flexiblare i ordningen
- Skärmen slocknar - datorn hänger sig - fläktarna maxar6
- Vad lyssnar du på just nu?15k
- Ingen respons från Webhallen144
- Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]916
- Visa ditt *nix skrivbord här!4,9k
- Rabbel.se - Ett dagligt ordspel2,3k
- Wordle på svenska - ordlig.se9,3k
- Behöver råd: Billigaste vägen till Windows 11 – Uppgraderingstips?7
- Metas nya användarpolicy: betala eller bli spårad57
- Så ska Microsoft få bukt med slöhet i Windows 1153
- Säljes Massa spelkoder till salu
- Säljes FC8 Evo
- Säljes Intressekoll:Dell latitude 5410
- Bytes MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC bytes
- Köpes Söker 7950x3d eller 9800x3d!
- Säljes Sound Blaster AE-9
- Köpes Speldator
- Säljes Uppgraderingspaket, GPU, Chassi, etc..
- Säljes Gaming PC & Ultra-wide monitor, AIO push/pull, RGB fans + controller & reflective chassi
- Säljes dell Poweredge T630
- Metas nya användarpolicy: betala eller bli spårad57
- Möjlig Radeon RX 7950 XTX-prototyp letar sig ut på nätet13
- Asus lanserar arbetsstation med Nvidia GB300 Blackwell Ultra9
- Så ska Microsoft få bukt med slöhet i Windows 1153
- Microsoft-bugg hotar tusentals organisationer11
- Överklockad Threadripper Pro 9995WX når 947 watt25
- Rykte: AMD siktar på prestandaklass med nästa generations Radeon67
- Snabbkoll: Hjälper du nära och kära med teknikköp?47
- Nya Intel-grafikkort närmar sig19
- Handskriven assembler snabbar upp kod24
Externa nyheter