Permalänk

Råkade dricka Zeunerts häromdagen, gillade den faktiskt inte speciellt bra. Visserligen den sockerfria men ändå. Visst, lite mer vuxen i smaken jämfört med Apotekarnes eller Nygårda, men föredrar nog ändå de vanliga. Men ska prova lite andra sorter i år.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Av de som är lätt att få tag i hela Sverige är Zeunerts min klara favorit.

Jag har däremot märkt att många lokala bryggerier har i vissa fall riktigt bra must. Min nuvarande favorit för er som bor i Uppsala är att testa Länna Bruksmust.

<Uppladdad bildlänk>

Undrar om man kan få tag i den i och runt Stockholm också.. jag ska prova!

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Det händer att man mustar till det på jul! Fick en flaska Zeunerts (stavning?) igår som en present, blir att pröva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Här är expressenpanelens test, fick typ sämst i test.

Ska väl tilläggas att jag inte smakat den själv så kan inte uttala en personlig åsikt

Men stämmer smaken de nämner i testet?

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker att den smakar en del nejlika och svagt av något annat utöver den klassiska julmustsmaken. Jag tycker inte att den smakar rörigt. Jag tycker att det vore tråkigt om all julmust smakar precis som Apotekarnes.

Permalänk

En iskall Zeunerts till ett par skivor vörtbröd med gott pålägg är ren magi. Suger redan i must-tarmen. Det går fort mot jul nu som tur är=)