Gamingdator: AMD Ryzen 2700x & NVIDIA RTX 2070
Hej,
Jag har en dator jag tänkt sälja nu när jag köpt en ny. Datorn har alltid fungerat felfritt, och kommer att fungera lång tid framåt. Samtidigt så går det att uppgradera den om man skulle vilja det.
Jag spelar wow, lol, cs2, battlefield, valorant m.m. På 1440p utan problem. Beroende på inställningar och spel så landar datorn på mellan 60-300 fps i 1440p, där 300fps främst såklart är lättdrivna spel. Har man en 1080p skärm så blir det nog bättre tryck i grejerna.
Specs på datorn enligt följande.
Chassi: Phanteks P400S
Moderkort: ASUS x470 gaming-f
CPU: AMD Ryzen 2700x
CPU kylare: fractal celsius s36 360mm AIO
RAM: Corsair 16GB 3000mhz CL18
GPU: MSI RTX 2070
PSU: Corsair RM750x modulärt (från 2022)
M.2 SSD: Samsung EVO 950 500GB (tror också denna är från 2022)
Sitter ett WIFI 6E kort i datorn också, som köptes i somras.
Jag har även en skärm som kan fås med vid affär. Det är ingen gamingskärm, men en DELL kontors skärm som är grym att ha som sekundär om inte annat. Självklart duger den att spela på om det är så att man inte har något alls. Jag körde med den tills för någon vecka sedan då jag bytte primär skärm och flyttade min gamla primärskärm till att vara sekundär.
Finns i Sundsvall.
Jag kan skicka datorn i två separata paket (plockar ut grafikkortet å lägger det i en grafikkort kartong) så minimerar vi risken att något går sönder. Kanske blir krångligt att skicka skärmen, men är det av intresse så löser jag det.
Sitter ett annat grafikkort i på bilderna, RTX 2070 ligger i kartong och väntar.
Digitala kvitton finns nog på de flesta grejerna om jag letar upp dessa.
Köparen frakt i det fall den skickas.
God fortsättning,
Hälsningar Andreas