Lenovos laptop-prototyp med rullbar skärm släpps skarpt

Permalänk
Melding Plague

Lenovos laptop-prototyp med rullbar skärm släpps skarpt

Skärm som växer på höjden och mini-PC med Snapdragon X när Lenovo presenterar årets nyheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt för att läsa Sweclockers nya format med!

Permalänk

Jag tycker det är intressant när de får till en lösning med vikbar/rullbar skärm som verkligen slår igenom. Jag ser stora likheter med smartphones slutet av 90talet, olika företag kom med olika modeller.

För min del så har jag alltid behov av större skärmyta än 15,6", jag har i princip alltid tillgång till externa skärmar oavsett var jag är. Många andra är i samma situation. Detta gör att efterfrågan av speciallösningar inte är så stor.
Visst finns det likhet med smartphones, folk argumenterade för att de hade tillgång till dator nästan överallt och behövde ej en smartphone.

Permalänk
Medlem

Meh, ser ut som en till windows throwaway. Inget kommer få windows 11 att funka. AI måste bort.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Framtiden är här nu! Det där kan faktiskt ge värde på riktigt för vanligt folk, även om jag så klart hellre sett att den rullades ut horisontellt.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Skärm som växer på höjden och mini-PC med Snapdragon X när Lenovo presenterar årets nyheter.

Läs hela artikeln här

Konsumentpriser i Sverige inkluderar dock moms, så snarare ca 50000kr i handeln här…

Permalänk
Medlem

Det känns som att herr Zack kommer skada den

Permalänk
Medlem

Klart intressanta produkter båda två!

Spännande även med mer Arm-processorer på pc-sidan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Intressant, men gud vilken irriterande video! De bara flyger runt som om det var en häftig musikvideo istället för att försöka visa produkten. Är det för att produkten inte existerar i verkligheten, eller försöker de dölja massa brister?

Permalänk
Medlem

Hehe, ska man veva ut sin skärm? Tänkte direkt på solskydd som man vevar ut från husväggen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

bra för programmering

Visa signatur

AMD5600x | MSI GamingXTrio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Intressant, men gud vilken irriterande video! De bara flyger runt som om det var en häftig musikvideo istället för att försöka visa produkten. Är det för att produkten inte existerar i verkligheten, eller försöker de dölja massa brister?

För att det funkar på lufthjärnor som har mer pengar än de förtjänar.

Visa signatur

9950X3D | 3090