Indiana Jones and the Great Circle

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle

Hittade ingen tråd om det kommande Indiana Jones and the Great Circle så jag skapar en själv.

Indiana Jones spelen har alltid tillhört mina favoriter så ser verkligen fram emot detta!

Kommer du testa?

Officiell hemsida
Steam

Länkade en till video + Steam-länk
Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Kul med lite äventyrsspel

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag hoppas på ett riktigt mysigt äventyrsspel som ”från förr” men vågar inte riktigt hoppas

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ja, det här spelet kommer jag inte missa. Först var jag lite skeptisk till att det är "first person" till rätt stora delar (men inte när man t ex klättrar). Men nu kör jag Cyberpunk 2077 och gillar det skarpt "trots" att det i första person, så ser inga problem med det längre.

Permalänk
Medlem

Åh ser rätt så mysigt ut

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ett nytt "Fate of Atlantis" men detta blir säkert helt okay det också

Permalänk
Medlem

Det här tilltalade mig inte.

Men... vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Hade hoppats på ett nytt "Fate of Atlantis" men detta blir säkert helt okay det också

Jag med! Önskar verkligen att det kommer en remake på det någon gång!

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Håller verkligen tummarna att detta blir bra, men är varsamt skeptisk. Visst, utvecklarna har gjort ett skitbra jobb med Wolfenstein, men Indiana Jones känns ju som en helt annan typ av spel. Valet av first person är också lite underligt, men fattar att det gjorts för att det inte ska kännas som Uncharted eller Tomb Raider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det här tilltalade mig inte.

Men... vi får se.

Varför, är du ingen indy fan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför, är du ingen indy fan?

Det är jag definitivt. Kanske inte av de senaste två filmerna dock...

Äventyrsspelen gillar jag också skarpt.

Men gällande The Great Circle.

Rösten och ansiktet kändes redan fel i teaser trailern, och från den här videon så kan man lägga till förstapersonsperspektivet och piskan som också känns ... fel. Och sen så känns helheten just ... fel, på något vis.

Men, får se, hoppas jag har fel.

Permalänk
Medlem

Jag har en svag förhoppning om att man kan välja själv mellan 1st och 3rd person vy. Det verkar växla automatiskt till 3rd när man t.ex. klättrar så jag tycker inte det borde vara omöjligt att få stanna kvar i den vyn konstant om man så önskar.

Men vi får väl se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det är 1st person view blir det helt klart till att testa spelet 👍🏻
Tycker det ger bättre kontroll och bättre inlevelse.

Permalänk
Medlem

Testat detta några timmar nu och det är lika tråkigt Gameplay som det såg ut. Smyga är helt hjärndött. Man kan smyga brevid folk med en fackla i mörker utan att dom ser en osv. Combat är pisstråkigt och Ain är kass.
Men, det är jävligt synd för spelet i sig är jäkligt bra( iaf 3 timmar in) Storyn verkar nice, grafiken är bra och ljud och dialoger håller bra.
När man valde vägen hur man slåss mm önskar jag nästan att man inte gjorde ett rent äventyrsspel med minimalt med ställen man ska smyga och slåss på istället och fokuserade på dialog, pussel och leta. Får se om jag orkar spela igenom detta hela vägen. Spelet är välgjort!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Har spelat lite nu och verkar kul
Det var inte alls så tungdrivet som jag trodde det skulle vara med systemet i sign i 3440x1440 DLSS quality.
Allt på max utom dom tre inställningarna som nämns i videon ovan vid 9:17 ca.
Har precis alla fps jag vill ha. Runt 90 fps där jag just nu. Första fighten vid Vatikanen.

Hår
Texturer
Skuggor

Hur funkar det för er?

Edit: Kan nu köra med Texturer och Skuggor på Medium. Förlorade ca 7 fps.
Använde denna ändringen: is_poolSize "1500" Bra för alla oss med enbart 8Gb ram.

Btw. Tar ni bort intro med +com_skipIntroVideo 1i genvägen så startar spelet omedelbart.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt tråd att skriva i. Men Jag körde med G-sync, tillsammans med low latency mode, som global inställning. Jag hade låg FPS i spelet och grafikkortet verkade bara köra 70%. Men tar jag bort att spelet inte kör med low latency mode. så fungerar det klockrent.

Tydligen är det något fel gällande det. Hoppas på en fix snart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Lyckades inte komma särskilt långt i detta spel innan det hänger sig. Kom till första fighten efter introduktionsdelen, därefter fryste bilden. Läst att det är vanligt förekommande att spelet kraschar och hänger sig men att det ska fixas om man stänger av XMP eller Nvidia Reflex? Spelade på en burk med (senaste BIOS) 14700K, RTX 4090. Tänker inte ändra inställningar i BIOS för att ett enda spel inte kan lira. Tråkigt och ytterligare ett uselt släpp av Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Lyckades inte komma särskilt långt i detta spel innan det hänger sig. Kom till första fighten efter introduktionsdelen, därefter fryste bilden. Läst att det är vanligt förekommande att spelet kraschar och hänger sig men att det ska fixas om man stänger av XMP eller Nvidia Reflex? Spelade på en burk med (senaste BIOS) 14700K, RTX 4090. Tänker inte ändra inställningar i BIOS för att ett enda spel inte kan lira. Tråkigt och ytterligare ett uselt släpp av Microsoft.

Testa 566.45 som inkluderar optimeringar. 566.45 är för tillfället bara en hotfix.

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5608/~/ge...

[Indiana Jones and the Great Circle] Some users may experience intermittent micro-stuttering [5015165]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Testa 566.45 som inkluderar optimeringar. 566.45 är för tillfället bara en hotfix.

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5608/~/ge...

[Indiana Jones and the Great Circle] Some users may experience intermittent micro-stuttering [5015165]

Inga problem med micro-stuttering. Mer problem med att hela bilden hänger sig och att spelet måste stängas via task manager. Spelet är enligt task manager fortfarande igång, grafikkortet har helt enkelt bara slutat uppdatera grafiken. Händer bara i Indiana Jones och fler har haft liknande problem fast i andra delar av spelet så tänker att det kanske är något med den modifierade Id Tech-motorn. De flesta som har problem har Intel-processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Inga problem med micro-stuttering. Mer problem med att hela bilden hänger sig och att spelet måste stängas via task manager. Spelet är enligt task manager fortfarande igång, grafikkortet har helt enkelt bara slutat uppdatera grafiken. Händer bara i Indiana Jones och fler har haft liknande problem fast i andra delar av spelet så tänker att det kanske är något med den modifierade Id Tech-motorn. De flesta som har problem har Intel-processorer.

Är du säker på att din CPU är helt 100 stabil? Detta då Intels stabilitetsproblem tydligen kan vara rätt svårdiagnostiserade då det många ggr främst är vissa specifika laster som är problematiska medans annat, t o m stresstester, kan fungera perfekt. Körde själv igenom hela spelet med väldigt få problem, inga krascher och endast ett par omstarter för att fixa stutters när man hade lekt med inställningarna lite för mycket ett par sessioner samt att HDR+FG krånglade och gav stutters med jämna mellanrum. Har 4090+5800X3D och körde mestadels maxat i 4k med DLSS Balanced+FG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Är du säker på att din CPU är helt 100 stabil? Detta då Intels stabilitetsproblem tydligen kan vara rätt svårdiagnostiserade då det många ggr främst är vissa specifika laster som är problematiska medans annat, t o m stresstester, kan fungera perfekt. Körde själv igenom hela spelet med väldigt få problem, inga krascher och endast ett par omstarter för att fixa stutters när man hade lekt med inställningarna lite för mycket ett par sessioner samt att HDR+FG krånglade och gav stutters med jämna mellanrum. Har 4090+5800X3D och körde mestadels maxat i 4k med DLSS Balanced+FG.

Nä, kan inte vara 100% säker. Men i stort sett har den burken bara körts några timmar innan den senaste CPU-mikrokoduppdateringen. Beror väl på hur snabbt processorn degraderats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

https://www.youtube.com/watch?v=xbvxohT032E&t=532s

Har spelat lite nu och verkar kul
Det var inte alls så tungdrivet som jag trodde det skulle vara med systemet i sign i 3440x1440 DLSS quality.
Allt på max utom dom tre inställningarna som nämns i videon ovan vid 9:17 ca.
Har precis alla fps jag vill ha. Runt 90 fps där jag just nu. Första fighten vid Vatikanen.

Hår
Texturer
Skuggor

Hur funkar det för er?

Edit: Kan nu köra med Texturer och Skuggor på Medium. Förlorade ca 7 fps.
Använde denna ändringen: is_poolSize "1500" Bra för alla oss med enbart 8Gb ram.
https://i.postimg.cc/YqKC3skw/Screenshot-2024-12-19-172155.png

Btw. Tar ni bort intro med +com_skipIntroVideo 1i genvägen så startar spelet omedelbart.

Tack detta ska jag testa har själv ett 8GB kort och kör 3440x1440.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tack detta ska jag testa har själv ett 8GB kort och kör 3440x1440.

Hur har det gått?
Tänk på att du kan inte ändra inställningar i spelet sen. Då går det tillbaka till default.
Tror nästan att det är lika bra att sätta read only på filen.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur har det gått?
Tänk på att du kan inte ändra inställningar i spelet sen. Då går det tillbaka till default.

Ska se när jag hunnit spela. Men mitt kort är ju en bit sämre än ditt så får se hur det går (Rx6650xt)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur har det gått?

Körde någon timme nu. Men jag får köra så låga inställningar att jag typ bestämt mig för att spara spelet till jag gjort en GPU uppgradering.
3440x1440 och ett RX6650xt är inte den bästa kombinationen för tungdrivna spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb