Stationär ITX-dator av äldre modell i lagringsschassi

Permalänk

Stationär ITX-dator av äldre modell i lagringsschassi

Komplett dator bestående av följande:
MB Asus P8H77-i
PSU Fractal Integra 450
CPU Intel 3570k
RAM 16GB (2x8)
SSD Kingston 120GB
Chassi Lian-Li Q08-B
Kylning: BeQuiet ShadowWing 2 140mm i front, Arctic F120mm i top och Arctic Alpine9 för cpu.
Två instickskort beroende på användning:
NUC något Intel 2x1GBit
Sata-kort LSI m1015 flashat till IT-mode för passthrough

Har använt den som filserver, workstation, brandvägg, NAS, virtualiseringsserver, mm.
Fungerar fint för unraid, freenas, pfSense, Windows (har kört W11 med reg-hack)
Körde den initialt med WHS2011, men senaste åren har den primärt använts som workstation och spelmaskin för barnens minecraft/roblox/half-life. Nätdel är den som låter mest, annars går den tyst och sval.

Har även ett extra komplett Lian-Li Q08-B som jag tänkte bygga ut till men blev aldrig av.

Finns det något intresse så lägg ett bud i tråden. Delarna kan säljas var för sig vid önskemål.
Kan skickas om köparen står för frakten.
Beaktar alla bud, men säljer inte om det blir för dåligt intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 500kr + frakt.

Permalänk

Noterat.
Har fått frågan om bilder på PCI-korten så de kommer här:

Sata-kort med kablar för 8xsata-diskar. Tillsammans med moderkortets 6 sata så blir det 14 sata-portar. Jag har inte fått in mer än 10 diskar i det här chassit.

Nätverkskortet är ett Intel ser jag när jag löser på det, ett sådant här:
https://www.dustin.se/product/5010197044/gigabit-et-dual-port...

Delarna kan säljas var för sig, så ge bud i tråden på det som är intressant.

Permalänk
Medlem

Bjuder 600+frakt

Permalänk
Medlem

600kr + hämtar

chassi, ssd, psu, fläktarna och kanske ram beroende på vilken MHz det är?

Permalänk
Skrivet av SoooN:

Bjuder 600+frakt

Noterat.

Skrivet av bjuric:

600kr + hämtar

chassi, ssd, psu, fläktarna och kanske ram beroende på vilken MHz det är?

Noterat, RAM är 1600Mhz.

Permalänk

Bilder på insidan har efterfrågats. När chassit är fyllt med diskar är det verkligen fullt.

Sweclockers test:
https://www.sweclockers.com/test/13474-lian-li-pc-q08

Permalänk

Jag tänker att jag avslutar den här annonsen på lördag förmiddag, just nu har bjuric högsta budet på datorn.

Permalänk
Medlem

700kr + frakt.

Permalänk
Skrivet av wdrsn:

700kr + frakt.

Tack. Men jag väljer att avsluta nu med Bjuric som vinnare av budgivningen på datorn.
Jag gick igenom datorn en sista gång idag och det är en del kablar som har potential att röra sig vid frakt.
Anledningen till avslutet är helt enkelt att Bjuric avhämtar och att jag inte litar på att datorn fraktas på ett bra sätt, och vill inte riskera tråkiga överraskningar för mig eller köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubben141:

Tack. Men jag väljer att avsluta nu med Bjuric som vinnare av budgivningen på datorn.
Jag gick igenom datorn en sista gång idag och det är en del kablar som har potential att röra sig vid frakt.
Anledningen till avslutet är helt enkelt att Bjuric avhämtar och att jag inte litar på att datorn fraktas på ett bra sätt, och vill inte riskera tråkiga överraskningar för mig eller köpare.

Det var tråkigt och en kabel som ”rör sig” är väl bara att åtgärda.

Permalänk

Wdrsn> Allt är möjligt förstås, men att stripa ihop alla molex och sata så att det inte riskerar att trassla in sig i cpu fläkten kräver också sin tid. Något som sedan köpare ska försöka reda ut. Då ser jag hellre att jag kan visa datorn i befintligt skick och den kan provas av på plats när det nu var en köpare som kunde avhämta.
Jag är ledsen att du känner du hamnat i kläm.

Permalänk

Annonsen är avslutad