Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Långskott, men om du lirar med kontroll på PC, har du testat mus + tgb? Jag tillåts inte equippa spell echo eller cascade i min Cast on minion death med kontroll, det påstås helt enkelt omöjligt, men tillåts precis som sig bör med mus + tgb. Sjukt märklig bugg verkligen. Har själv inte testat 2x triggers och en self cast, men jag kör comet i 3x minion on death iallafall, dock inte testat om self cast tillåts.

Jag kör med KBM, och kan ju equipa skillen i min hotbar men den blir gråmarkerad. Så lite oklart om det är en feature eller en bugg.

Permalänk

Älskade kampanjen men tyckte det tog tvärstopp när man kom till Endgame. Bara in och döda monster i maps i fem min och hoppas att man inte blir oneshottad av något skit på marken eller en death explosion... Det blev jävligt segt att levla också, vilket såklart är poängen men ändå. Sen kör jag Warrior vilket verkar vara den sämsta klassen. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Jag kör med KBM, och kan ju equipa skillen i min hotbar men den blir gråmarkerad. Så lite oklart om det är en feature eller en bugg.

Låter ju helt klart som en bugg eftersom det funkar att köra samma skill self cast som 1 "on cast"-gem samtidigt iallafall.

Skrivet av Dodecahedron:

Älskade kampanjen men tyckte det tog tvärstopp när man kom till Endgame. Bara in och döda monster i maps i fem min och hoppas att man inte blir oneshottad av något skit på marken eller en death explosion... Det blev jävligt segt att levla också, vilket såklart är poängen men ändå. Sen kör jag Warrior vilket verkar vara den sämsta klassen. 😅

Håller delvis med, är också en fantast av kampanjdelarna i arpgs och Monster Hunter sen håller det bara så länge. Och det är helt fine imho, speciell som PoE2 ändå gav ganska okej antal timmar i kampanjen och kommer utöka med 3 akter så småningom, Lite synd att vissa skills har så oerhört högt lvl tak kan jag tycka, man kunde gott sänkt lvl taken och sänkt damagen för att nyttja skillsen under längre tid under kampanjen.

Permalänk
Medlem

Kanske lite dumt att fråga i en PoE2 tråd, men hur står sig spelet mot Vessel of Hatred? Är lite sugen på att köpa antingen PoE2 eller Vessel of Hatred, men är osäker på vilket som ger mig mest valuta för pengarna.

Hur mycket finns det att göra i PoE2 i endgame? Har inga problem att grinda, tycker snarare det är kul, men finns det flera olika sätt att grinda saker eller är det att köra en typ av content om och om igen?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bankai:

Kanske lite dumt att fråga i en PoE2 tråd, men hur står sig spelet mot Vessel of Hatred? Är lite sugen på att köpa antingen PoE2 eller Vessel of Hatred, men är osäker på vilket som ger mig mest valuta för pengarna.

Hur mycket finns det att göra i PoE2 i endgame? Har inga problem att grinda, tycker snarare det är kul, men finns det flera olika sätt att grinda saker eller är det att köra en typ av content om och om igen?

Köper du PoE får du samma mängd valuta att använda i MTX-shoppen, så om du tänkt spela lite mer seriöst och köpa stash tabs så har du egentligen inte betalat något för spelet.

Så mest valuta för pengarna är utan tvekan PoE. Sen vilken spelstil man föredrar är väldigt subjektivt...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Det kan ju också vara värt att komma ihåg att PoE2 kommer bli free to play när det sedan släpps utanför early access. Om man inte känner behovet att hoppa på just nu så går det ju att avvakta det

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Ojojoj. Vilket fantastiskt spel trots allt .
110h visar mitt Steam och efter 2 builds är jag nu med min minion Witch I endgame . Vill jag göra om den resan ? Tveksam, det går otroligt segt.

Trading gillar jag skarpt och 2 ggr bad jag om hjälp med bossarna..
Tyckte dock att cruel gick nästan lättare än normal, antagligen för man förstår spelet lite bättre .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dodecahedron:

Hej
Håller med 100% kampanjen 2 ggr för att komma till endgame var otroligt kul, Nu är gumman är lvl75 och endgame kartorna o allt runtomkring är nästan lika repetetivt som att slakta 760 grisar om och om igen i world of warcraft, och också som du nämner, så nu får den vila några månader.

Men klart värt 300:- för kampanjen och alla roliga bossar och kartor som gav många speltimmar,

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag spelar witch infernalist och har tänkt använda " cast on minion death"
Har sett flera videos på youtube där spelare använder det efter nerfen.
Jag vill att frost cometen skall kastas automatiskt när minions som dör laddat upp energin.
På deras videos är det raging spirits som triggar detta.
Problemet är att jag inte kan få mina raging spirits att räknas som minion deaths när de dör eller försvinner.
Jag förstår inte vad jag gör för fel.
Någon som har nått tips?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig PoE1 men köpte detta förra veckan då jag var nyfiken och det är ett bra spel, men jag vet inte om jag tycker det är bättre än D4 än.

Act 3 är fruktansvärt seg och tråkig måste jag säga, och sen gillar jag inte hur mycket man måste förlita sig på trading, men det är ju mitt personliga problem och inte spelet(fast ett auction house hade väl varit trevligt?).

Får se hur end game är men just nu lutar jag lite åt att köpa på mig VoH och hoppa in där. Det är lite mer casual och känns som man inte behöver lägga ner lika mycket tid för att få en någorlunda stark gubbe.

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var riktigt kull till en början. Sen när jag närmade mig end game så förstod jag inte riktigt var målet var längre..

Något fattas och jag vet inte vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tyckte spelet var riktigt kull till en början. Sen när jag närmade mig end game så förstod jag inte riktigt var målet var längre..

Faktum är att 50% av spelet "fattas" Det är en beta vi spelar. Bland annat skall det komma till 3 akter till, 6 nya klasser, nya gear, 3 assensionval per klass istället för 2 osv osv. Gissar att endgame kommer ändras mycket det med. Säsonger kommer komma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej! Jag spelar witch infernalist och har tänkt använda " cast on minion death"
Har sett flera videos på youtube där spelare använder det efter nerfen.
Jag vill att frost cometen skall kastas automatiskt när minions som dör laddat upp energin.
På deras videos är det raging spirits som triggar detta.
Problemet är att jag inte kan få mina raging spirits att räknas som minion deaths när de dör eller försvinner.
Jag förstår inte vad jag gör för fel.
Någon som har nått tips?

Har du kollat några av alla guider? Största "hemligheten" är ju Fireflower amun + Necromatic Talisman och lägsta lvl möjliga Raging Spirits. Builden är helt okej, men jag största mig lite på hur jäkla bloatat det blev på skärmen med så många kometer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ett realistiskt/"äkta" mål med end game är vad som fattas.
Mindre än 1% av spelarbasen kommer göra ett genuint försök på pinnacle-bossarna som det ser ut nu, f.a. mer än en gång. För resten är det bara hjärndöd grind utan mål i sikte att vänta, dvs. man spelar tills man tröttnar på att göra samma sak om och om igen.

Har själv lagt spelet på hyllan tills dom släppt fler akter och klasser (och förhoppningsvis fleshat ut endgame på någor sätt).

Har dock ingen brådska, vet att spelet är i EA och att det vi spelar nu är den sämsta versionen av spelet som det någonsin kommer vara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Endgame är verkligen trist grind . Ändå tycker jag om de stora kartorna . Men jösses vad jag avskyr xp avdrag vid död .... Att det är 1 liv / karta .... Fine men gå back på xp är bara så här.... Usch ...vad frustrerande......

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Endgame är verkligen trist grind . Ändå tycker jag om de stora kartorna . Men jösses vad jag avskyr xp avdrag vid död .... Att det är 1 liv / karta .... Fine men gå back på xp är bara så här.... Usch ...vad frustrerande......

Ja path of exile är ju lite oldschool, dö så förlorar du lite xp...

Permalänk
Medlem

Nu är jag klar. Lvl 80 , dussintals Maps och det är väl det tråkigaste endgame som finns . Att lvl upp är så segt så att titta på färg som torkar är mer spännande. Du slösar TIMMAR och kommer typ ingenstans.

Min rekommendation till de som kört klar kampanjen, testa en ny build eller byt spel, det blir inte roligare än så .

Tyvärr ... potential finns .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det fanns mycket jag gillade med spelet, men också mycket jag ogillar. Men som det har skrivits tidigare. Det är ea, så det kommer ju bli bättre. Har också lagt spelet på hyllan just nu.

Jag vet att många anser det vara en dödlig synd att jämföra mot Diablo 4, men... Jag tycker det är "roligare" gear i D4. Där får man saker som ändrar din build och har speciella "effekter". Poe 2 jagade man bara stats på ny gear typ. Jag hade +1 spell level, nu fick jag +2, osv. Tyckte det blev tråkigt i längden, tyvärr.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Det fanns mycket jag gillade med spelet, men också mycket jag ogillar. Men som det har skrivits tidigare. Det är ea, så det kommer ju bli bättre. Har också lagt spelet på hyllan just nu.

Jag vet att många anser det vara en dödlig synd att jämföra mot Diablo 4, men... Jag tycker det är "roligare" gear i D4. Där får man saker som ändrar din build och har speciella "effekter". Poe 2 jagade man bara stats på ny gear typ. Jag hade +1 spell level, nu fick jag +2, osv. Tyckte det blev tråkigt i längden, tyvärr.

Det är ju jättemycket gear i PoE som ändrar din build, men jag tror problemet är att det är väldigt svårt för en nybörjare eftersom det enbart är en liten del i ett större pussel. Man behöver kombinera specifik gear med andra stats och noder i skill tree för att lyckas med dessa speciella effekter på ett bra vis...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det är ju jättemycket gear i PoE som ändrar din build, men jag tror problemet är att det är väldigt svårt för en nybörjare eftersom det enbart är en liten del i ett större pussel. Man behöver kombinera specifik gear med andra stats och noder i skill tree för att lyckas med dessa speciella effekter på ett bra vis...

mycket möjligt. Jag följde bara en build. Men tycker fortfarande själva gearen man hittar är "tråkig" bara olika stats som ändrar sig. Det jag syftar på är t ex alla legendaries i d4 har nån form av "effekt" och Mythics kan vara extremt potenta. såklart kan gear i poe vara potent, om man får en massa t6 stats istället för t3. Men det är fortfarande bara högre nummer.

Men som sagt, jag är nybörjare, så det kan mycket väl bara vara min uppfattning av det hela.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ngn som har eller är medlem i ngn skön guild? Jag hade gärna varit med i ngt sånt

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

mycket möjligt. Jag följde bara en build. Men tycker fortfarande själva gearen man hittar är "tråkig" bara olika stats som ändrar sig. Det jag syftar på är t ex alla legendaries i d4 har nån form av "effekt" och Mythics kan vara extremt potenta. såklart kan gear i poe vara potent, om man får en massa t6 stats istället för t3. Men det är fortfarande bara högre nummer.

Men som sagt, jag är nybörjare, så det kan mycket väl bara vara min uppfattning av det hela.

Alla uniques i PoE 2 är rent skräp i princip. Fick absolut ingen kick av uniques.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Alla uniques i PoE 2 är rent skräp i princip. Fick absolut ingen kick av uniques.

Där finns en handfull som är BiS för vissa specs och en handfull som är "helt okej", men överlag är dom som du säger, rent skräp.

Dopaminkicken av att se en unik droppa försvann rätt fort när man levlade.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Problemet är att 95% av alla unika, speciellt de som droppar i maps och inte från pinnacle bossar, är just skräp. De unika som faktiskt gör någon impact är ju tyvärr i många fall så satans dyra att de inte är aktuella för de flesta, vilket är brutalt synd och trist. Hade inte trade existerat hade jag bara fått någon enstaka av dessa vettiga uniques dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Problemet är att 95% av alla unika, speciellt de som droppar i maps och inte från pinnacle bossar, är just skräp. De unika som faktiskt gör någon impact är ju tyvärr i många fall så satans dyra att de inte är aktuella för de flesta, vilket är brutalt synd och trist. Hade inte trade existerat hade jag bara fått någon enstaka av dessa vettiga uniques dessutom.

Lite av tjusningen i PoE är ju att på många olika sätt kunna crafta en bra rare för sin build. I nuvarande version av PoE2 så finns ju tyvärr inte detta heller i någon större utsträckning (de lite mer avancerade sätten att crafta på är ju låsta bakom extremt dyra och sällsynta material). Vi får väl hoppas att det blir förbättringar framöver, men det är jag övertygad om :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Lite av tjusningen i PoE är ju att på många olika sätt kunna crafta en bra rare för sin build. I nuvarande version av PoE2 så finns ju tyvärr inte detta heller i någon större utsträckning (de lite mer avancerade sätten att crafta på är ju låsta bakom extremt dyra och sällsynta material). Vi får väl hoppas att det blir förbättringar framöver, men det är jag övertygad om :).

Jo absolut! Saknar också craftingen från tex Last Epoch, där kände man verkligen möjligheten att crafta sin gear på lagom nivå! Men mängden användbara unika i PoE 2 vs. D4 är ju dock ett skämt. Oerhört få i PoE 2 som gör någon nytta alls, förutom första ~50 lvlsen osv.

Permalänk
Medlem

Gillar att folk skriker på det här spelet som om det vore klart. Det är ett early access spel fortfarande.långt ifrån klart..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Gillar att folk skriker på det här spelet som om det vore klart. Det är ett early access spel fortfarande.långt ifrån klart..

"Skriker på", du menar "ger kritik"?

Om det är någon gång man ska ge ett spel kritik så är det väl under EA?
(Inte för att GGG lär läsa här, men ändå.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Skriker på", du menar "ger kritik"?

Om det är någon gång man ska ge ett spel kritik så är det väl under EA?
(Inte för att GGG lär läsa här, men ändå.)

GGG har sagt att just gearen som droppas skall anpassas och göras mer användbara. Klass specifika drops kommer senare bland annat.
Som det är nu verkar det vara en salig röra random stats på allting.
Påminner om WoWs drops i vanilla. Vem minns inte T1 och T2 gearen med helt knasiga stats som inte alls gav klassen någon fördel.
Typ Int på warriors armor.
Ser fram emot alla uppdates som är på väg 😄 allt förutom att de lägher in en ny liga (måste börja på 0 igen) i mars om ryktet stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

GGG har sagt att just gearen som droppas skall anpassas och göras mer användbara. Klass specifika drops kommer senare bland annat.
Som det är nu verkar det vara en salig röra random stats på allting.
Påminner om WoWs drops i vanilla. Vem minns inte T1 och T2 gearen med helt knasiga stats som inte alls gav klassen någon fördel.
Typ Int på warriors armor.
Ser fram emot alla uppdates som är på väg 😄 allt förutom att de lägher in en ny liga (måste börja på 0 igen) i mars om ryktet stämmer.

Sjukt bra med Int på warriors, så kan man träna weapon skill snabbare /s