* Rtx 4090 köpes* (vattenkylt är plus)

Permalänk
Medlem

* Rtx 4090 köpes* (vattenkylt är plus)

Hej!

söker ett 4090 ink vattenblock eller av en modell som det finns att köpa block till

måste inte köpa innan 50 serien släpps men tänkte jag kan kolla lite vad som finns inför man ser vart prestanda landar för 4090vs5080.

vill man sälja innan 50 serien kommer ut är jag villig att betala max 15000kr efter
50 serien är släppt kan jag betala mer eller mindre beroende på hur marknaden blir

Mvh Jorvin

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett 4090 Strix med ett monterat Optimus Signature på. Skulle vilja sälja, men är rädd att jag inte får tag på något nytt kort vid release.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Har ett 4090 Strix med ett monterat Optimus Signature på. Skulle vilja sälja, men är rädd att jag inte får tag på något nytt kort vid release.

låter riktigt intressant! kan som sagt vänta tills 50 serien kommer ut om du vill vänta med att sälja.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att blir av med mitt PNY 4090 med alphacool vattenblock på. Men rädd för priset, tillgången till 5xxx..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Har funderat på att blir av med mitt PNY 4090 med alphacool vattenblock på. Men rädd för priset, tillgången till 5xxx..

Kan vara intressant men värderar det något lägre än strix med optimus kortet så vid samma pris kommet det gå före. Är det core eller eisblock från alphacool?

Permalänk

Funderar på att sälja mitt, nästan oanvänt RTX 4090 MSI Suprim X med EK feta vattenblock som kyler riktigt bra. Givetvis så medföljer även orignalkylaren som är mer eller mindre oanvänd komplett. Orignalkartong och givegvis kvitto

15000 utan vattenblocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Funderar på att sälja mitt, nästan oanvänt RTX 4090 MSI Suprim X med EK feta vattenblock som kyler riktigt bra. Givetvis så medföljer även orignalkylaren som är mer eller mindre oanvänd komplett. Orignalkartong och givegvis kvitto

15000 utan vattenblocket

inte intressant idag. tror det måste landa på max 15k ink block för att inte ett rtx 5080 skall bli mer intressant, om den inte blir en flopp vill säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

Kan vara intressant men värderar det något lägre än strix med optimus kortet så vid samma pris kommet det gå före. Är det core eller eisblock från alphacool?

Väntar på släpppriset etc. Kan PM dig om priset jag vill har då.
Men en annan ”dilemma” jag har är att jag köpt på blackweek en 27 tum QD-OLED skärm. Enastående men underdimensionerad för ett 5080..
måste kör 4K QD-OLED med ett 5080
I-lands besvär

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Väntar på släpppriset etc. Kan PM dig om priset jag vill har då.
Men en annan ”dilemma” jag har är att jag köpt på blackweek en 27 tum QD-OLED skärm. Enastående men underdimensionerad för ett 5080..
måste kör 4K QD-OLED med ett 5080
I-lands besvär

skulle tro mfg 4x kan vara riktigt nice med dlss till en 4k skärm. tror dock inte uppgradering från 4090 till 5080 är värt det. anledningen varför jag överväger 4090 över 5080 är att jag kör en del simrace i vr där dlss och mfg inte fungerar utan ren raster är vad som gäller.
men bara att höra av dig dagen innan släpp så man är med på köpknappen av ett 5080 om jag inte har ett 4090 säkrat.

Permalänk
Medlem

Hej alla! fick min 9800x3d tidigare än lovat så är någon villig att sälja sitt kort nu så tar jag det så jag får ihop datorn i veckan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus TUF RTX4090. Finns i Örebro. Kvitto finns. PMa mig om det är intressant.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus ROG Astral RTX 5090 32GB GDDR7 OC Edition, Noctua NH-D15S chromax.black, MSI MPG 321URX, Pimax Crystal