Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Skönt! Inte hos mig. Precis som jag misstänkte ligger du långt före i kön. Bytte din order någonsin datum?

Ja fick mail inatt om att den var försenad: "Nytt förväntat leveransdatum: 10/02/2025", men nu då jag kollar står det fortfarande "Förväntad leverans mellan 2025-02-06 - 2025-02-07".

Tror dock det är automatiserat och att alla kommer få sina utskickade idag - säkert bara allokering i turordning. Gissningsvis fick de in korten nu på morgonen.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Nu fick även jag ett samtal då de ville kolla att jag verkligen bodde på adressen (brf just bytt adress)

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThugRose:

Hey guys,

Sorry for the English!

I just got off of the phone to Proshop.se they asked me to call them this morning to 'talk' about my order for the 5090 FE. They were basically doing a BOT check, they asked for my PN and details even asked how long I have lived in Sweden. I asked them if they were checking if I was an actual human and the lady, I spoke to said 'yes'.

Anyway, order confirmed, and she said it will ship today as she can see them in stock in their warehouse in Denmark hence the increase in delivery time.

Just though some of you may like to know.

Have a good day,

Nice that they are actually checking. Would be nice to know about the initial batch that got poached before 1500 on release day too.

Permalänk
Medlem

var det någon som lyckades få tag på ett ASUS GeForce RTX 5090 32GB TUF Gaming för 27.999kr. som har fått det levererat?

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

var det någon som lyckades få tag på ett ASUS GeForce RTX 5090 32GB TUF Gaming för 27.999kr. som har fått det levererat?

Jag tror inte någon har det kortet i hand än (noll reviews också). Det står mellan 14:e - 17:e februari för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Nu fick även jag ett samtal då de ville kolla att jag verkligen bodde på adressen (brf just bytt adress)

När la du din beställning?

Permalänk
Skrivet av Dockson:

När la du din beställning?

0902 ish bekräftelse 0904

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Skrivet av ThugRose:

Hey guys,

Sorry for the English!

I just got off of the phone to Proshop.se they asked me to call them this morning to 'talk' about my order for the 5090 FE. They were basically doing a BOT check, they asked for my PN and details even asked how long I have lived in Sweden. I asked them if they were checking if I was an actual human and the lady, I spoke to said 'yes'.

Anyway, order confirmed, and she said it will ship today as she can see them in stock in their warehouse in Denmark hence the increase in delivery time.

Just though some of you may like to know.

Have a good day,

I'm very curious as how to your experience was, did you sit like the rest and refresh the page or was it some other neat trick to ordering? Like many, I never saw the 5090 FE or any 5090 be "available" before it was all sold out.

Happy you managed to nab one!

Visa signatur

Ryzen 5900x - G.Skill Trident Neo Z 2x16GB DDR4 3600Mhz - GeForce RTX 4080 16GB WINDFORCE - Samsung 980 Pro 1TB - WD SN750 1TB - Corsair SF750 - Asus ROG Strix B550i - Arctic Liquid Freezer II 280 - Asus ROG Swift PG349Q - NR200P

Permalänk

Nu ploppade paketet upp i postnord appen gud så skönt!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanianakbar:

I'm very curious as how to your experience was, did you sit like the rest and refresh the page or was it some other neat trick to ordering? Like many, I never saw the 5090 FE or any 5090 be "available" before it was all sold out.

Join the corefinders discord and add what you're looking for under "Channels & Roles". You'll get an @ ping in Discord when there's a drop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanianakbar:

I was actually talking to someone and at the time he noticed a change in the API on the Nvidia website and then Proshop so I simply refreshed the Marketplace and I was able to buy one. This was at 08.46 and I got my confirmation at 08.54. I didn't use anything special, and I didn't join any of these Discords, most of them are set up with basic trackers (slow ones) to essentially get affiliate link money from non FE links.

Permalänk
Medlem

Ploppat upp i postnord appen nu och fått mail att de lämnar proshop idag så då kan man faktiskt känna sig helt lugnt till slut

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Medlem

Fick min orderbekräftelse på mailen 09:05 men fortfarande ingen uppdatering. Någon efter mig som fått sitt kort skickat?

Permalänk
Skrivet av swecop:

nej inte än, hinner dock få ett 5090 FE innan ser det ut som, har fått shipping tracking nummer redan

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Fick min orderbekräftelse på mailen 09:05 men fortfarande ingen uppdatering. Någon efter mig som fått sitt kort skickat?

Mitt är också ett 9:05, ej packad/skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

09.15 dock ej skickad

Visa signatur

🖥️ 5090 Rtx FE | Ryzen 9800x3D | G.Skill Trident Z Neo 6000Mhz 2x32 GB | Asus ROG Crosshair X670E Gene | Corsair AX1200i | Samsung 990 Pro 2x 2TB |

🥽 Nuvarande VR | Varjo Aero / Quest 3

Tidigare VR | Oculus DK2 | HTC Vive | Oculus Rift | HTC Vive Pro | Samsung Gear VR | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro 2 | Meta Quest Pro | Pimax Crystal | PlayStation VR 2 | Pimax Crystal Light | Pimax 8KX

Permalänk
Medlem

Nu dök min upp i postnord appen. Ingen som ringde mig dock (men har beställt ganska mycket därifrån genom åren så antar de tycker jag är legit?)

9:06:42 kom mitt beställningsbekräftelse mejl.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB 6000MT/s, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Skrivet av Dockson:

beställde 9:30, fick det skickat nu

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk

Allt snack om att det inte skulle komma fler FEs i europa förräns i mars på videocardz var verkligen smörja. I den här tråden verkar ju nästa lika många fått 5090s nu som vid release. Å massa folk på reddit som fått nu också

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Silkystreet:

Allt snack om att det inte skulle komma fler FEs i europa förräns o mars på videocardz var verkligen smörja. I den här tråden verkqr ju typ fler fått 5090 nu än vid release

tekniskt sett sa nvidia själva att det skulle va illa vid release, vilket det var.
Nu har det gått nästan en vecka o ingen annan fick beställa förutom i Sverige verkar det som, så det är fortfarande dålig tillgång.
Men vi får se, snart kommer vi veta hur många det var i batchen vi fick

Visa signatur

Permalänk

Lite sent att fråga men hur lyckas ni få tag på FE modeller på proshop? Går jag in på deras hemsida ser jag bara partnerkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Lite sent att fråga men hur lyckas ni få tag på FE modeller på proshop? Går jag in på deras hemsida ser jag bara partnerkort.

Dem dyker upp här när dem finns i lager, och då skickas du till Proshop för att slutföra beställningen: https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/

Du kan gå tillbaka lite i tråden för att se hur man kan hålla koll på detta...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB 6000MT/s, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Allt snack om att det inte skulle komma fler FEs i europa förräns i mars på videocardz var verkligen smörja. I den här tråden verkar ju nästa lika många fått 5090s nu som vid release. Å massa folk på reddit som fått nu också

I gårdagens drop verkade många tyskar ha blivit markerade som bottar på proshop, och svenska nvidia sidan uppdaterades först.
Så förklarar varför många av oss fick tag i något 😅.

Permalänk
Medlem

Fick ping i PostNord appen precis, bekräftelsemail kom 09:15.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

I gårdagens drop verkade många tyskar ha blivit markerade som bottar på proshop, och svenska nvidia sidan uppdaterades först.
Så förklarar varför många av oss fick tag i något 😅.

Gud vilket satans flyt vi måste haft. Å vad sverige nu lär sticka ut när det gäller andelen 5090 FEs i ett land. Proshop måste verkligen vara förvirrade när de såg att allt gick till Sverige. Ska man tro på allt som skrivits om tillgång/brist måste vi ha roffat åt oss en oproportionerlig andel av allt som tillverkats so far.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Appråpå Webhallens släpp i tisdags så återkom de som utlovat dagen efter med ett mail.

Vi skickar ditt kort så fort vi har det på lager!
Du beställde nyligen ett MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC av oss. Riktigt kul, men än så länge har vi inte just ditt kort på lager. Trycket var så högt att alla såldes på några minuter! Vi hoppas att det kommer in så fort det bara går. Om du får det här mailet är du långt fram i kön då vi bara tog några få överbokningar. Så det borde inte ta jättelång tid. Det vi kan lova dig är att vi följer köordningen noggrant och så fort det är din tur skickar vi ut det till dig. <3
Läs mer

Så det verkar åtminstone som att man faktiskt fick en köplats och ett kort när nästa batch dyker upp, bättre än inget antar jag.

Pajas-lansering deluxe från alla inblandade parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Jag tror inte någon har det kortet i hand än (noll reviews också). Det står mellan 14:e - 17:e februari för mig.

Var beställde du ifrån? Inget datum på min på Komplett än.

Permalänk
Medlem

Ååh så dumt. Missade på FE släppen och på webhallen......
Hur får jag fortast info om olika släpp? Är på jakt efter ett 5090.

Mvh

Permalänk

Nu fick även jag notis i postnordappen. Fick mail 09:15 igår. Med lite tur har man kortet i handen innan helgen.