Hej!
Trevligt med presentations-tråd!
Jag är nu medlem för andra gången 🙂
För ca 15 år sedan byggde jag min första custom win-pc och i den vevan hade jag ett medlemskap som jag tappat bort 🙃
Kör i dag en 16"-laptup Predator Helios 16.
Köpte den på Webhallen förra veckan. Det är en Acer PH16-71-7607 som är 2023 års utgåva,
i7-13700HX ...ja jag hoppas det stämmer att risken för problemen med i7/i9 gen 13/14 är låg när det gäller utförande <65 W och för laptop-utgåvorna... 16 GB ram, 90 Wh, WQXGA 240 Hz.
Intresserad av all info om buggar och tweaks för den!
Bitwig är anledningen till det köpet, som jag parar med Audient evo 16 på asio driver från Audient.
Nice kombo 😃 Låter kanon.
Styr Bitwig med Arturia Keylab mkii 61, Microlab och BeatStep Pro. Funkar utmärkt 👍
Windows 11, 23H2, lokalt konto. Stabil, sval och cpu-lugn konfig 😇
Strippat alla tillägg förutom Acer Agent Service, Acer Quick Access och Predator Sense för att behålla fläktstyrning och vissa Fn-tangentkombinationer.
Modda: Överväger dual boot Ubuntu samt uppgradera ram och lagringen som i dag är 1 TB (verkar vara NVMe). Samt: justera/trimma införingen/porten SD-kort. Det är möjligt att föra in SD-kort fel. Det finns en liten spalt så att det preciiiiis går att få in ett kort mellan porten och chassit.
Konsumerar även: Ubuntu Studio (LTS) med Bitwig och Reaper på en gammal Dell Latitude, Arturia-pluggar, MacBook, Chromebook Samsung Galaxy 360 2, iPhone när jag måste och någon enkel Android-telefon t.ex. Samsung Galaxy A13.
Vi ses i forumtrådarna!!
- IBM XT 286 med VGA och 20 MB hdd vilket då var en ovanlig och relativt kraftfull konfig som snarare hörde hemma på IBM AT. Matrisskrivare och IBM:s skärm och M-audio tangentbord.
⟩ På den körde jag den första tillgängliga MIDI-programvaran, med hårdvarunyckel i seriell-portem, tillsammans med
⟩⟩ Yamaha DX-11 i hörlurar, samt lånade
⟩⟩ Roland R-8, Portastudio som hade val för Dolby S och hög bandhastighet, dock utan synk 😬, Boss eko-pedal. Ingen mixer 🙃, ingen limiter, jag sprängde högtalare i stället 😂. Nischat sound 🙂. Sedan tillkom en Roland D-110.