Min tilltänkta bästa vän verkar vara borta, ASUS GeForce RTX 5070 Ti ROG STRIX OC - 16GB GDDR7 RAM

Permalänk

Min tilltänkta bästa vän verkar vara borta, ASUS GeForce RTX 5070 Ti ROG STRIX OC - 16GB GDDR7 RAM

Hejsan,

Satt o drömde lite igen och skulle kika på mitt tilltänkta grafikkort,
ASUS GeForce RTX 5070 Ti ROG STRIX OC - 16GB GDDR7 RAM,
artnr 3331059

som skulle lanserats nu 20é Feb iallafall på PROSHOP.

Nu var det borta och istället hittar man ett betydligt sämre kort som ska lanseras i Mars,
ASUS GeForce RTX 5070 ROG STRIX OC - 12GB GDDR7 RAM
artnr 3331039

Händer mycket spännande just nu verkar det som,

Mvh Alfred

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem
Permalänk

Japp det stämmer,

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk

Blev också lite förvånad att det var borta.. Tacksam att jag fick tag på ett 4090FE istället annars hade det varit en sorgens dag den 20:e.

Visa signatur

Don´t fear the Nomad

Permalänk
Medlem

du får nog vara nöjd om du ens får tag på ett kort ur 5000serien, punkt, lite drömtänkande att försöka få tag på ett specifikt kort just nu

Permalänk
Skrivet av Alfred E Neuman:

Hejsan,

Satt o drömde lite igen och skulle kika på mitt tilltänkta grafikkort,
ASUS GeForce RTX 5070 Ti ROG STRIX OC - 16GB GDDR7 RAM,
artnr 3331059

som skulle lanserats nu 20é Feb iallafall på PROSHOP.

Nu var det borta och istället hittar man ett betydligt sämre kort som ska lanseras i Mars,
ASUS GeForce RTX 5070 ROG STRIX OC - 12GB GDDR7 RAM
artnr 3331039

Händer mycket spännande just nu verkar det som,

Mvh Alfred

Tippar att den du hade tittat på var en platshållare där specarna var byggda på rykten att kortet skulle ha 16GB vram men togs bort och ersattes med 12GB variant när specarna blev officiella och det är TI versionen som kommer ha 16GB vram.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/50-series...

och som ovan skriver så verkar det ju som om du nog ska vara glad om du inte behöver stå i kö ett par månader innan du får ett kort levererat som det ser ut på 5080/5090 korten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju ett 5070 Ti i TS första inlägg. Dock ser det inte ut som att någon butik listar ASUS ROG Strix version av kortet utan bara TUF och Prime versioner av 5070 Ti. Om du var helt inställd på ROG Strix så får du nog bara vänta och se om kortet kommer någonstans den 20 feb eller senare. Annars finns det ju alternativa modeller att välja på.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det är ju ett 5070 Ti i TS första inlägg. Dock ser det inte ut som att någon butik listar ASUS ROG Strix version av kortet utan bara TUF och Prime versioner av 5070 Ti. Om du var helt inställd på ROG Strix så får du nog bara vänta och se om kortet kommer någonstans den 20 feb eller senare. Annars finns det ju alternativa modeller att välja på.

Missade att det han tittat på var TI kort kollade bara på det kortet som "hade ersatt".

sen är frågan hur stor skillnad det är mellan strix/tuf/prime korten i verkligheten mitt TUF 3070ti oc kan köras i samma frekvenser och lite till som strix 3070ti med lite handpåläggning.

och prime ser ju iaf ut att ha samma kylare som ROG så kylarmässigt kommer de nog prestera liknande om inte identiskt så ganska troligt att så även kommer va fallet för 5070ti

tufkortet ser ut att ha en annan kylare mer lik designen från 4000 serien.

om inte tuf och primekorten kommer med en extremt underdimensionerad spänningsreglering som i princip förhindrar all form av överklock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Hejsan på er,

Givetvis vet jag att det inte går att räkna med nåt kort bara sådär, men man måste ju sikta högt.
Men Strixkortet kommer ju komma som sagt, det finns ju på ASUS hemsida och jag tycker det ser kanonfint ut.

Men hur lång väntan blir, det vet man ju inte.

Men en spännande vecka minst sagt,
ser fram emot recensionerna och den dramatiska stunden när saldona sjunker fortare än Fantomen rör sig,

Mvh Alfred

Visa signatur