Avsluta LinkedIn-konto
Har försökt under flera år och vid flera tillfällen försökt avsluta mitt konto på LinkedIn, vet knappt varför jag öppnade ett från början. Jag fortsätter att få mial till min inkorg som t.ex. 'Namn, det går bra för dig på LinkedIN!' ... Får en handfull mail i månaden med mitt namn på och samma profil som mitt Google-konto, med förslag att följa typ Bill Gates mfl. Det har inte gått att varken avlsuta mailutskick eller mitt konto då tydligen. Jag har tidigare varit i kontakt med support via mail och de bedyrade att mitt konto skulle raderas. Nu här igen i loop för typ fjärde gången. Börjar bli ett störningsmoment.
Att "skapa ett supportärende" är nu egentligen bara en labyrinth av olika Q&A, varav ingen leder till ett kontaktformulär. Dvs likadant som hos sin huvudägare Facebook. De säljer ju sina användares data så klart de vill smyga in folk in i systemet igen. Statistik på antal medlemmar ha säkert också hävstångskraft i en rad uppgöresler de gör, logiskt att de vill maxa statistiken och alltså inte ens låter en lämna längre. Det finns ingen som helst ansvarig att vända sig till på svensk mark eller internationellt vad jag förstår det som? Hände liknande med mitt X-konto nyligen där de ville dra en årsbasis igen efter bara några månader in på betalåret. De svarade såklart först efter en månad jag skrev till dem utan att ens förstå heller lösa problematiken. Det slutade med att jag fick spärra mitt betalkort och allt extra jobb det innebär med alla prenumerationer. 0% ansvarsutövande, ingen att vända sig till. Denna teknokratiska livegenhet är ju av allt att döma växande framöver. Om man inte vill delta, vad gör man då?