Permalänk

Avsluta LinkedIn-konto

Har försökt under flera år och vid flera tillfällen försökt avsluta mitt konto på LinkedIn, vet knappt varför jag öppnade ett från början. Jag fortsätter att få mial till min inkorg som t.ex. 'Namn, det går bra för dig på LinkedIN!' ... Får en handfull mail i månaden med mitt namn på och samma profil som mitt Google-konto, med förslag att följa typ Bill Gates mfl. Det har inte gått att varken avlsuta mailutskick eller mitt konto då tydligen. Jag har tidigare varit i kontakt med support via mail och de bedyrade att mitt konto skulle raderas. Nu här igen i loop för typ fjärde gången. Börjar bli ett störningsmoment.

Att "skapa ett supportärende" är nu egentligen bara en labyrinth av olika Q&A, varav ingen leder till ett kontaktformulär. Dvs likadant som hos sin huvudägare Facebook. De säljer ju sina användares data så klart de vill smyga in folk in i systemet igen. Statistik på antal medlemmar ha säkert också hävstångskraft i en rad uppgöresler de gör, logiskt att de vill maxa statistiken och alltså inte ens låter en lämna längre. Det finns ingen som helst ansvarig att vända sig till på svensk mark eller internationellt vad jag förstår det som? Hände liknande med mitt X-konto nyligen där de ville dra en årsbasis igen efter bara några månader in på betalåret. De svarade såklart först efter en månad jag skrev till dem utan att ens förstå heller lösa problematiken. Det slutade med att jag fick spärra mitt betalkort och allt extra jobb det innebär med alla prenumerationer. 0% ansvarsutövande, ingen att vända sig till. Denna teknokratiska livegenhet är ju av allt att döma växande framöver. Om man inte vill delta, vad gör man då?

Permalänk
Medlem

Det är inget problem att stoppa mejl. Finns inställningar för det som fungerar. Jag har gjort det och får noll mejl från LinkedIn. Dessutom kan man, som jag gjort, sätta kontot i viloläge. Då är det osynligt för alla, inklusive dig själv, tills du aktiverar det igen. Men alla kontakter och allt annat är kvar. Under den tiden är det som om kontot inte finns, även när det gäller kommunikation till dig från LinkedIn. "Hibernate" kallas det på LinkedIn-ska.

Jag hade nog avslutat det om det inte vore för en del kontakter jag har där som jag skulle kunna behöva i en jobbsökarframtid, även om jag tror och hoppas att det aldrig ska behövas.

LinkedIn i sig är nåt av det vidrigaste jag vet. Ytligheten, självgodheten, självförhärligandet och ryggdunkeriet är bortom alla gränser där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Okej ja men som du säger, jag har inget skäl att inaktivera. Vill bara radera, och även utan mail är det störande att veta att man inte KAN avsluta konto.

Permalänk
Medlem

Hmm, så att trycka på knappen på den här sidan funkar alltså inte?

https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1379064/closin...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Jag har som sagt varit här ett antal gånger, stäng konto. Men poppar upp igen efter ett tag. Nu behöver jag tydligen fylla i ett lösenord för att stänga, jag har inte lösen till detta konto jag trodde var avslutat redan... En ond lopp detta. Finns det någon slags internetpolis man kan vända sig till?

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Hmm, så att trycka på knappen på den här sidan funkar alltså inte?

https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1379064/closin...

Tack för länken. Jag har nu screenshottat alla steg i mitt avslut av konto..fick beställa en ny kod till detta, vilket är komiskt eftersom jag avslutade kontot kring 2021 för andra eller tredje gången. Om/när det aktiveras igen så har jag bildbevis.

Kan det för övrigt vara så att om man sitter på sitt Chrome, men Google-konto inloggad och råkar trycka på en LinkedIN-länk - aktiveras det då igen`? Det vore ju extremt cyniskt och otillåtet men det verkar vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perlan_11:

Tack för länken. Jag har nu screenshottat alla steg i mitt avslut av konto..fick beställa en ny kod till detta, vilket är komiskt eftersom jag avslutade kontot kring 2021 för andra eller tredje gången. Om/när det aktiveras igen så har jag bildbevis.

Kan det för övrigt vara så att om man sitter på sitt Chrome, men Google-konto inloggad och råkar trycka på en LinkedIN-länk - aktiveras det då igen`? Det vore ju extremt cyniskt och otillåtet men det verkar vara så.

Jag har sett inlägg på en del håll om att vissa drabbas av att ett nytt konto skapas om man är inloggad och klickar på en länk. Inte råkat ut för det själv, men kanske är det beroende på webbläsare. Jag använder bara Firefox för generell surfning, och Chrome bara för enstaka sidor som inte funkar i Firefox. Är inte heller inloggad på nåt vis i Chrome.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jag har sett inlägg på en del håll om att vissa drabbas av att ett nytt konto skapas om man är inloggad och klickar på en länk. Inte råkat ut för det själv, men kanske är det beroende på webbläsare. Jag använder bara Firefox för generell surfning, och Chrome bara för enstaka sidor som inte funkar i Firefox. Är inte heller inloggad på nåt vis i Chrome.

Ja, det verkar vara så. Vilket är rätt sjukt. Att man får kirnggå sunt förnuft på det sättet bara för att man är ett internationellt tech-bolag.