Är cirkus 8h in nu! Absolut, de kanske är något "basic" i sin presentation, combat o grafik är ju inte direlt nyskapande. Men jag måste säga att so far är de en (personlig!) Goty kandidat!
Lätt att förstå varför rescensionerna är väldigt blandade, även om gameplay, mekaniker etc är väldigt bekant! Så är Atomfall något helt nytt! Känns som ett kärleksfullt skapat indiespel! Fast gjort av otroligt slipade spelmakare med en relativt stor budget!
Tycker inte de är varken stalker, fallout eller bioshock! Snarare ett gamla skolans peka/ klicka adventure, fast med stundtals både utmanande och tilfredställande combat! Personligen tycker jag den eventuellt begränsade grafiska stilen hjälper till att bygga världen! Som ett avsnitt av morden i midsommer på väldigt spännande psykadeliska droger. Dialogerna är stundtals hysteriskt roliga och genomgående hög kvalitet på skådespeleriet!
Vill slutligen slå ett slag för svårighetsinställningarna! Jag själv är en 35årig småbarnsfarsa med nervskador i handen. Har Alltså generellt väldigt svårt för diverse "souls-liknande" och snabba skjutar historier. Men det var väldigt lätt att hitta en inställning som var tillräckligt utmanande men ändå lät mig köra hardcore på exploration och survival! Absolut, Ain lämnar en del övrigt att önska i pre release versionen, men personligen stör de inte alls! Känns som när man var 15 o spelade! Kommer på mig själv att sitta med ett brett leende o inse att jag missat både tvättstugan och att sätta igång middagen.
Väldigt bra kontrast till kcd2 (som väl i mångt o mycket är ett bättre spel!) Storyn är ju absolut förstklassig! Men just greppet att själv få bedömma vilka "ledtrådar" som är värda att följa, och vilka frågor som är bäst att ställa till vilken npc!
Är du över 30 o saknar en tid när tvspel utgick ifrån kul ideer mer än fokusgrupper är nog Atomfall något för dig!
OBS! UNDVIK RESCENSIONER O PREVIEWS! gå in utan förväntningar o spoilers!
#resencioneningenbettom