Sapphire RX 9070 XT Nitro+ är en välslipad juvel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har de ändrat strömförsörjningen på korten?

Den nyare har en förbättrad design på pinner, men dom är backwards compatible

Permalänk
Skrivet av Cruxxy:

Den nyare har en förbättrad design på pinner, men dom är backwards compatible

Jo men det löser inte grundproblemet tyvärr. Som sagt så kan ha oturen att mesta av strömmen går genom 1 kabel.

Var ju en av de kända teck tubers som hade ett 4090 körandes i två år och när han plockade ur kortet hade en pinne gått varm, utan att bli lika illa som vissa andra fått.

De ända skillnaden är att pinnarna för sens är kortare och något längre 12 volts. Men det hindrar inte strömmen följa minsta motståndets lag.

För varken på nätagg sidan eller grafikkort har ingen aning om 1 2 eller 3 kablar för över mest ström. Nivida har inte heller tillåtit tredje part fixa problemet heller, asus varnar om en pinne använder för mycket Amper. Du måste själv snabbt stänga av datorn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är så välslipad... om man jämför med 4 andra modeller som hardware unboxed gjort (sapphire pure, xfx mercury, asrock taichi, asus tuf gaming)

- Nitro har högst gpu temp av alla
- Nitro har högst gpu hotspot av alla
- Nitro delar högst mem temp med sig själva med modellen pure och med asrock taichi
- Nitro har näst högst vrm temp (en grad lägre än ettan taichi)
- Nitro har tredje högsta soc vrm temp (2 grader under egna modellen pure och asrock taichi)

Nitro får dessutom 8 av 10 på coil whine i guru 3d's recension.

Lägg därtill att Nitro kör med 12V-2x6-kontakt.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleine:

Vet inte om den är så välslipad... om man jämför med 4 andra modeller som hardware unboxed gjort (sapphire pure, xfx mercury, asrock taichi, asus tuf gaming)

- Nitro har högst gpu temp av alla
- Nitro har högst gpu hotspot av alla
- Nitro delar högst mem temp med sig själva med modellen pure och med asrock taichi
- Nitro har näst högst vrm temp (en grad lägre än ettan taichi)
- Nitro har tredje högsta soc vrm temp (2 grader under egna modellen pure och asrock taichi)

Nitro får dessutom 8 av 10 på coil whine i guru 3d's recension.

Lägg därtill att Nitro kör med 12V-2x6-kontakt.

Men.... Är don tempen verkligen chockerande?
Jag kommer inte högre en hotspot 85. Oftast ligger den typ 80.
Memory går dock högre, men det ska tydligen vara normalt att just den ligger högt.
Annars ligger den rund en 50/55 under benchmarks..
Kanske jag har tur med coilewhine eller jag har något bekymmer med öronen 😂
Men jag tar 350+ fps i några 1440P spel, och då låter just min inte annorlunda

Samt har just 12v-2x6 kontakten inte get några bekymmer, dat var met den äldre 12vhpr vid Korten son verkligen krävde 500+ watt..
Då 9070xt Korten ligger rund en 350W, förväntar jag ingen bekymmer i framtiden heller.