Snabbkoll: Har du förbokat Switch 2?

Permalänk
Medlem

Nej ingen förbokning.
Kanske skaffar en senare. Men inte vid lansering.

Permalänk
Medlem

Ja, beställde via Amazon.de, 6k drygt för Mario Kart bundle.

Visa signatur

9800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | PS5 Pro | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Köper troligtvis senare bara jag hittar den billigt via Amazon.de, .fr eller liknande.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

är sugen men väntar nog in en steam deck istället.

Visa signatur

pro

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blir nog att invänta en OLED-version och ett nytt Pokémon-spel.

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Varför förboka en switch 2? Ska de bara tillverka ett begränsat antal?

Kanske blir svårt att få tag i till en början som Switch 1 och PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Yes box, hade tur och lyckades få till en beställning från Retrospelbutiken för 6399:- för Mario Kart-paketet

Höjden dom ytterligare? När jag la order så var det 6299:- för Mario Kart bundeln.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en stationär version utan skärm! Bara Mario Kart som lockar, allt annat kan jag spela på PS5 eller PC.

Permalänk
Medlem

Inväntar eventuellt OLED version men det blir antagligen inget köp för min del. Har redan för mycket skit men för lite tid att spendera.

Permalänk

Förbokade samma minut som Webhallen släppte, men fick en chock när jag såg priset!.. Nu i efterhand känns de lite surt när man kunde köpt via andra EU länder för avsevärt lägre pris. Men vill ha den dag 1 så får väl betala då..

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → Steelseries Arctis Nova 7 Wireless

Permalänk

Jag har en bokning hos webhallen men vet inte om jag tycker att det är värt priset. Kommer det ligga kvar på 7500kr tror jag att jag skippar det helt och kanske köper i höst.

Permalänk
Medlem

Nä men jag tänkte göra det innan, men priset och den något förrvirrande och dåliga utgåvorna på fysiska spel där inte hela spelen ingår utan man får en download kod gör att jag avstår i dagsläget. Skaffar en i framtiden kanske när nästa exklusiva Zelda spel kommer och priserna är bättre, vem vet..

Permalänk
Medlem

Kommer inte förboka - men kommer garanterat att köpa en.

Permalänk
Medlem

Hur rundar man svenska grossister?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur rundar man svenska grossister?

Spanska, Franska eller Tyska Amazon är väl lättast. My Nintendo skickar även ut från andra länder till Sverige, men dessa kommer initialt vara låsta till "trogna kunder".

Permalänk
Medlem

fick inget meddelande från tyska amazon angående switch 2 så det fick bli genom inet

Permalänk
Medlem

Nej det blir inget köp för mig föräns en möjlig OLED kommer. Det plus att jag bara haft min OLED i två år så vill njuta av den i några år till.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk

Förbokar inte, men planerar att köpa i höst.
Köpte aldrig Switch 1, något jag har ångrat länge men hela tiden tänkt snart kommer säkert tvåan, väntar på den.
För mig och andra personer i min sits så tycker jag inte priser är särskilt avskräckande med tanke på att jag äntligen får chansen att spela många Switch 1-spel som jag stått över!

Permalänk
Medlem

Nix, köpte en ps5 strax innan och när jag såg priset 6795 för billigaste så är det tack men nej tack till dom rövarpriserna xD

Permalänk
Medlem

Hade påminnelse hos Inet, så hade kunnat få från första leveransen, var helt inne på att förboka ett. Men sen när jag såg priset blev det ingen förbokning. Bara intresserad av Metroid prime 4 av det som visats upp än, och det får bli på min Switch 1 jag spelar det i stället.

Hade gärna spelat igenom bägge uppgraderade Zelda också på 2:an, men vägrar bara att betala 7000:- för den. Ge mig en utan skärm för 3999:- så köper jag den direkt.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa den, till det svenska priset, under pistolhot ens.

Överdrivet förstås, men rätt trött på greedflation nu.

Permalänk
Medlem

Hade bestämt mig sedan länge att förboka men hejdade mig tvärt när priserna dök upp. Överväger dock att beställa från Tyskland eller nåt istället nu.

Permalänk
Medlem

Nej, har inget intresse av konsolen alls. Spelen (dom exklusiva) intresserar mig inte, priset är för högt och att det är en hybridlösning (precis som föregångaren) gör den ointressant för mig.

Permalänk
Medlem

Förbokat från amazon.de
Paket med Mario för €548 då jag vägrar betala en helt orimlig Bergsala skatt...

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Svenska priserna gjorde att jag sket i för bokningen, men jag kommer köpa en ganska snart ändå. Sen får vi se om jag importerar eller kryper till korset. Känner inget extremt sug efter att ha den direkt på releasedag ändå, det kommer en sommar däremellan, sen till hösten vill jag spela nya Mario Kart med barnen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Har bokat, släpps det en konsol var 8onde år kan det vara kul att köra på release.

Men får se, blev lite butter över att se dom svenska priserna kontra Amazon.

7500:- är inte ett problem i sig, men tar emot att trycka scalping-priser gratis i händerna på det svenska distributionsledet.

Permalänk
Medlem

Har gott och väl råd men jag ställer mig till skaran som protesterar priserna, främst på spel och tillbehör.

Kanske blir ett köp om något år när priser förhoppningsvis sänkts lite och det finns fler titlar från Nintendo själva. Så kallade "Switch 2-editions" av Zelda osv kan jag redan spela i 4K60 på annat håll.

Skulle de komma med en gamepass-lösning av nya titlar till ett bra pris kan jag också tänka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Höjden dom ytterligare? När jag la order så var det 6299:- för Mario Kart bundeln.

De höjde först 100:-, sen till typ 7k innan de tog slut

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Spanska, Franska eller Tyska Amazon är väl lättast. My Nintendo skickar även ut från andra länder till Sverige, men dessa kommer initialt vara låsta till "trogna kunder".

Finns dessa enheter på svenska amazon-sidan? Kan jag använda mitt konto på amazon för beställning? Kort: hur gör man?

Permalänk
Medlem

Väntar på ett nytt 3d Mario innan jag köper, trodde verkligen att de skulle visa upp ett...

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580