Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Börny:

Är man garanterad att få konsolen 5 juni om man beställer nu via Elgiganten eller någon annan jätte? Svårt att svara på förstår jag men det är ju slut på många andra ställen förutom typ Power och Elgiganten. Hur kan de garantera?

Sen är man ju också väldigt sugen på att köpa en Gamecube kontroll men det lär man ju inte få tag i.

Ärligt talat tror så tror jag inte det, har beställt från Komplett för 5992kr och förväntar mig inte att få den dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Börny:

Är man garanterad att få konsolen 5 juni om man beställer nu via Elgiganten eller någon annan jätte? Svårt att svara på förstår jag men det är ju slut på många andra ställen förutom typ Power och Elgiganten. Hur kan de garantera?

Sen är man ju också väldigt sugen på att köpa en Gamecube kontroll men det lär man ju inte få tag i.

Skrivet av filip24:

Ärligt talat tror så tror jag inte det, har beställt från Komplett för 5992kr och förväntar mig inte att få den dag 1.

De butiker som hade öppet och sedan stängde går ju utefter någon mängd som de antar att de får in, sedan kan ju detta bli mer eller mindre. Däremot (F)Elgiganten har väl aldrig stängt sin förbokning och den kön lär ju vara enorm vid det här laget. De gjorde ju likadant vid RTX 3000-serien och det blev ju en shit show utan dess like.

Komplett brukar vara snabba och har själv beställt samma där, räknar med att den kommer till lansering. De hade ju öppet ett tag efter att de tog bort Mecenat/Benify-rabatten. Så bara de får in förväntat antal så borde vi vara med i första vågen.

Om du vill boka idag och få snabbt så är det nog importering från någon EU Amazon, de öppnar ju upp titt som tätt, kommer bli någon dag efter lansering antagligen. Annars får du hoppas att de butiker som stängt sina förbokningar får bekräftat flera enheter än de sålt och öppnar upp igen vilket i så fall händer nära lansering.

Permalänk
Medlem

Franska sidan har nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Franska sidan har nu!

Spelen ligger ju på 59 Euro där , måste vara det billigaste hittills . Lite synd att det är franskt text på fodralet

Permalänk
Medlem

Av någon anledning är franska amazon 10euro billigare för mario bundle (och 440e för bundle utan spel). Blev 537eur för mario bundlen med expressfrakt. Skulle även rekommendera att betala i euro då ni får en bättre kurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Av någon anledning är franska amazon 10euro billigare för mario bundle (och 440e för bundle utan spel). Blev 537eur för mario bundlen med expressfrakt. Skulle även rekommendera att betala i euro då ni får en bättre kurs.

men samma här, i slutet hoppar priset upp, varför då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Deras förbokning på mario ink, låg uppe till typ 20.00 på kvällen vi som fick rabatten bokade inom 40 min när dem gick live tror vi sitter rätt så säkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Just nu är det bättre med euro men det kommer baseras på vad euron är värd när konsolen skickas. Så då ser vi om det var mer värt att ta euro eller kr Betalar man i kr vet man redan nu vad som kommer dras. Med det sagt kommer det förmodligen inte bli mycket skillnad, kan bli så att det blir ännu billigare beroende på Kronans värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

men samma här, i slutet hoppar priset upp, varför då?

franska momsen är 20%.

Permalänk
Medlem

Sa jag skulle hoppa över men ändå sitter man med F5 på amazon es, fr och de. både med och utan bundle..
Lyckades precis få in en pre-order på utan bundle för 439 eur (amazon FR). i dagens räkning 5100. det får duga.

Som redan nämnt drar inte amazon cashen förrän det är dags att skicka paketet så finns tid att ångra sig eller om euron stärks över kronan för mycket...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

de har 25% rabatt på spelen!! franska Amazon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Sa jag skulle hoppa över men ändå sitter man med F5 på amazon es, fr och de. både med och utan bundle..
Lyckades precis få in en pre-order på utan bundle för 439 eur (amazon FR). i dagens räkning 5100. det får duga.

Som redan nämnt drar inte amazon cashen förrän det är dags att skicka paketet så finns tid att ångra sig eller om euron stärks över kronan för mycket...

Menade du 493€? Eller fick du någon megarabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

€439 ligger endast konsoll på på franska amazon. €499 mario kart bundle.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Haha, jag tänkte avboka på Webhallen och vänta något år med att köpa pga priset. Men så sitter även jag och F5ar Amazon i hopp om att komma över en konsol för dryga 5100 kr..

Permalänk
Medlem

Såg en artikel på nätet att om man räknar vad ett SNES spel som kom 1992-93 kostade, till dagens pengavärde skulle ett nytt spel kosta 166 dollar. Kanske man skulle vara glad att Nintendo bara begränsade sig till 100 dollar........

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

€439 ligger endast konsoll på på franska amazon. €499 mario kart bundle.

Det var som sjutton, bytte ut kompisens order på Spanska mot Bundle på Franska. Får se om man kan lägga vantarna på normala, för han är egentligen inte ute efter MKW.

Fick min inbjudan till My Nintendo Store och drog iväg beställning på Bundle MKW, MicroSD Express och GC-kontroller. Fortfarande billigare än att köpa Bundle i Sverige

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på en från amazon.fr av en ren slump, utan mario kart för 439. Med expressfrakt gick beloppet på 5300kr så det kändes mer rimligt än sveriges priser..

Permalänk
Medlem

Bergsala har verkligen skitit i det blåa skåpet denna gång.

Det är enligt mig första gången någonsin vi i Sverige är way off när det gäller priser på en konsol jämfört med våra europeiska grannländer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orisons:

Såg en artikel på nätet att om man räknar vad ett SNES spel som kom 1992-93 kostade, till dagens pengavärde skulle ett nytt spel kosta 166 dollar. Kanske man skulle vara glad att Nintendo bara begränsade sig till 100 dollar........

Var det kanske under samma period som de hade en kartell?...

Skrivet av Ostbullen:

Vad tråkigt:
<Uppladdad bildlänk>

Pungar hellre ut lite extra och köper mario kart separat isf, så man får spelet fysiskt.. Har bränt mig tidigare på att köpa digitala spel från nintendo.

Från franska Amazon blir det bara 10€ skillnad om jag inte är ute och cyklar. Kanske borde ha lagt den pengarna och försökt ett tag till fast på versionen utan Mario kart. Jaja, kan leva med det.

Skrivet av wargreymon:

De kör 439/499. Sedan har de 25% på spel såsom Zelda, DK och Mario kart (ifall man inte får tag på bundle eller hellre vill ha kartong än kod, om det nu är fysisk version då i kartongen)

Permalänk
Medlem

Finns det någon nackdel med att beställa från Amazon man bör ha i åtanke förutom att det kommer några dagar senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Deras förbokning på mario ink, låg uppe till typ 20.00 på kvällen vi som fick rabatten bokade inom 40 min när dem gick live tror vi sitter rätt så säkert

Haha ja sant, skönt då. Tänkte av ngn anledning att de skulle skicka nintendon dagen som de släpps... och att man sen skulle få vänta på frakten då, men så är det väl inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Haha ja sant, skönt då. Tänkte av ngn anledning att de skulle skicka nintendon dagen som de släpps... och att man sen skulle få vänta på frakten då, men så är det väl inte?

Oftast skickas saker så att dem kommer på release beroende var du bor så skickas den tidigare/senare är riktigt taggad för switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Oftast skickas saker så att dem kommer på release beroende var du bor så skickas den tidigare/senare är riktigt taggad för switch 2

Bor på söder i stockholm så det borde gå fort hoppas jag

Permalänk
Konsolgrävare

Fan vad glad man är att man hann köpa från Retrospelbutiken innan alla galna svenska priser tog över marknaden!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fan vad glad man är att man hann köpa från Retrospelbutiken innan alla galna svenska priser tog över marknaden!

Köpte där jag också, funderar på om det är värt att krångla och köpa på franska/spanska Amazon ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

De kör 439/499. Sedan har de 25% på spel såsom Zelda, DK och Mario kart (ifall man inte får tag på bundle eller hellre vill ha kartong än kod, om det nu är fysisk version då i kartongen)

Yes, märkte det, tog och bytte en order till Franska Det man får tänka på med Franska spelen är ju att fodralen kommer vara på franska. Inte lika hemskt som Tyskland som även översätter spelens namn i flera fall *blä*

Permalänk
Medlem

Mk bundle finns tillgänglig igen för preorder på spanska amazon för de som är intresserade.

Edit: borta minuter efter att jag skrev, bara att hålla koll då och då så kommer de säkert upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Yes, märkte det, tog och bytte en order till Franska Det man får tänka på med Franska spelen är ju att fodralen kommer vara på franska. Inte lika hemskt som Tyskland som även översätter spelens namn i flera fall *blä*

Struntar i fodralen och namnet, men hur kan de rea ut nya spel redan? Är det kanske digitala spel, dvs en kod i och inte fysiska kasetter? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Struntar i fodralen och namnet, men hur kan de rea ut nya spel redan? Är det kanske digitala spel, dvs en kod i och inte fysiska kasetter? 😅

Ingen aning om de satt något fel. Det är ju fysiska som listas så det lär vara fysiska man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Ingen aning om de satt något fel. Det är ju fysiska som listas så det lär vara fysiska man får.

Tänker om de försöker sig på en fuling 😅 Mario kart i bundle är ju digitalt och där försvinner andrahandsvärdet direkt, tyvärr.