Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas! 🤩

Jag har två bokningar, en till mig och en till grannen. Ena från Webhallen, andra från Retrospel.

Jag behåller den som kommer först och den som kommer sist får grannen

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av filip24:

yup, sjukt tråkigt

Kolla om du kan få tag i en på någon annan sida så du har den på release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Innan jag beställde så gick jag till Power och pratade med dom, dom sa att dom vet ej när dom får in dessa i butik (man kunde inte boka på plats och hämta ut i butiken konstigt nog) så dom rekommenderade att jag beställde online via flera butiker för att få en på release.

Förväntad leverans från Power är 5e juni.
Förväntad leverans från Elgiganten är 5e juni.
Sen får man ju se hur det är med budbee/postnord etc.. förra gången jag köpte Zelda TOTK så lev. ca 4 dagar för sent.

Jaså?
Det är i och för sig lite att ta med en nypa salt om leveransdatumet, men hos mig står det 9:e juni via Elgiganten och POWER förväntat 5:e.
Enligt POWER skickar dom vanligtvis dagen innan, men Elgiganten säger att dem skickar PÅ releasedagen?
Leveranser från POWER brukar oftast ta 2 dagar till mig, och 6e juni är ju en röd dag så då blir det leverans på måndagen därefter
Överväger om jag ska göra ett försök att åka till Elgiganten på releasedagen, osäker än hur jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Kolla om du kan få tag i en på någon annan sida så du har den på release.

inte värt för mig då jag fick mario kart bundeln för bara 5990 där,

Permalänk

Nu finns det konsoler på amazon.fr igen

edit: slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av ephemeral:

Bytte ut min order med MKW Bundle till Standard, efter ordern gått igenom inser jag att Bravely Default inte låg kvar i korgen. Försöker igen och konsolerna är slut. Damnit! Bara vänta på nästa drop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Trist med det billigare köpet från Retrospelbutiken:

”Förväntad leveranstid på 2-5 dagar. Förhandsorders skickas i samband med release.”

Men får vara värt väntan för att få konsolen för 1200kr billigare!

Jag har inte kontaktat dom men det är väl samma företag som Spelbutiken.se? De har iallafall samma adress i Varberg/Kundtjänst nummer.

På spelbutiken så har dom en text som säger "Vi skickar normalt ut produkter så du har dem på releasedagen". Tänker att det borde vara likadant på retrospelbutiken, bara att den hemsidan kanske inte är lika bra underhållen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mirialia:

Jag har inte kontaktat dom men det är väl samma företag som Spelbutiken.se? De har iallafall samma adress i Varberg/Kundtjänst nummer.

På spelbutiken så har dom en text som säger "Vi skickar normalt ut produkter så du har dem på releasedagen". Tänker att det borde vara likadant på retrospelbutiken, bara att den hemsidan kanske inte är lika bra underhållen.

Det stämmer samma företag i Varberg förr kunde vi hämta ut konsol/spel vid release från deras lager.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mirialia:

Skrivet av Tiamat:

Det stämmer samma företag i Varberg förr kunde vi hämta ut konsol/spel vid release från deras lager.

Låter strålande! 😁

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Dåligt av dom, skickar dom ut den 5e juni så får man den troligtvis den 9e juni på måndagen pga att 6e juni är röd dag sen har vi helg. Dom borde ju skicka den innan.

Jo det där är ju stökigt. Frågan är hur tidigt dom själva får inleverans? Och sen så vågar företagen nog inte skicka mer än max dagen innan då leveransen faktiskt kan gå på en dag, blir nog risk för sura miner om enheterna når kund innan release?

Men surt, jag sitter i samma problem själv med order från Proshop & amazon.de

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Bytte ut min order med MKW Bundle till Standard, efter ordern gått igenom inser jag att Bravely Default inte låg kvar i korgen. Försöker igen och konsolerna är slut. Damnit! Bara vänta på nästa drop...

Surt :/ Jag hade lagt in en order på bundeln också och ville byta till en utan precis som dig. Vet du om man kan beställa en av varje? Tänkte sälja den med bundeln till nån här som inte fått tag på det isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ephemeral:

Surt :/ Jag hade lagt in en order på bundeln också och ville byta till en utan precis som dig. Vet du om man kan beställa en av varje? Tänkte sälja den med bundeln till nån här som inte fått tag på det isf

Jag tog inte bort ordern med bundlen förens jag hade fått tag på standard. Tror inte Amazon kör något maxantal vad jag kan se. Blir ju riskfyllt om jag måste ta bort min order på standard-version innan jag kan lägga en ny order med Bravely Default.

Permalänk
Skrivet av filip24:

jävligt bra pris med MKB för 5990kr!

Permalänk
Skrivet av korpex:

Jaså?
Det är i och för sig lite att ta med en nypa salt om leveransdatumet, men hos mig står det 9:e juni via Elgiganten och POWER förväntat 5:e.
Enligt POWER skickar dom vanligtvis dagen innan, men Elgiganten säger att dem skickar PÅ releasedagen?
Leveranser från POWER brukar oftast ta 2 dagar till mig, och 6e juni är ju en röd dag så då blir det leverans på måndagen därefter
Överväger om jag ska göra ett försök att åka till Elgiganten på releasedagen, osäker än hur jag ska göra.

Ja det är alltid så, man vet ju inte 100% när man får det.
Men så står det iaf på mina ordrar.

Jag har power 100m från mig, hade varit så nice om de bara kunde ha den i butiken... suck

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jo det där är ju stökigt. Frågan är hur tidigt dom själva får inleverans? Och sen så vågar företagen nog inte skicka mer än max dagen innan då leveransen faktiskt kan gå på en dag, blir nog risk för sura miner om enheterna når kund innan release?

Men surt, jag sitter i samma problem själv med order från Proshop & amazon.de

Ingen aning faktiskt hur dom hanterar logistiken och allt, man vill ju bara ha den på releasedagen haha. Vi får se!

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Jag tog inte bort ordern med bundlen förens jag hade fått tag på standard. Tror inte Amazon kör något maxantal vad jag kan se. Blir ju riskfyllt om jag måste ta bort min order på standard-version innan jag kan lägga en ny order med Bravely Default.

Ja det är nog säkrast att låta den ligga kvar så länge, även om det kommer nya att beställa så är det dumt att chansa eftersom dom säljer slut på nolltid.
Jag kontaktade kundtjänsten för säkerhets skull och det är som du sa, dom är okej med att köpa en av varje. Eftersom det är flera här på forumet som missat att köpa så sparar jag en så länge ifall nån inte får tag i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Jag är i samma sits. Har förbokat för 5990kr på Komplett och 6349kr på Spelbutiken.

Komplett svarar inte på frågan om de postar innan 5/6, medan Spelbutiken säger ”vi ska göra allt vi kan för att få iväg den i tid”. Tror det är större chans att jag har konsolen på release om jag behåller ordern hos Spelbutiken, men lär ändå bli att jag håller fast vid Komplett istället pga priset.

Någon som har förbokat saker på Komplett förr och kan säga hur de brukar agera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djohnson:

Jag är i samma sits. Har förbokat för 5990kr på Komplett och 6349kr på Spelbutiken.

Komplett svarar inte på frågan om de postar innan 5/6, medan Spelbutiken säger ”vi ska göra allt vi kan för att få iväg den i tid”. Tror det är större chans att jag har konsolen på release om jag behåller ordern hos Spelbutiken, men lär ändå bli att jag håller fast vid Komplett istället pga priset.

Jag förbokade Xenoblade Chronicles Collectors Edt i 2020 och de skickade på morgonen dagen innan.

Permalänk

Finns på franska Amazon nu!
439 € standard
499 € bundle

Permalänk
Medlem
Skrivet av ephemeral:

Ja det är nog säkrast att låta den ligga kvar så länge, även om det kommer nya att beställa så är det dumt att chansa eftersom dom säljer slut på nolltid.
Jag kontaktade kundtjänsten för säkerhets skull och det är som du sa, dom är okej med att köpa en av varje. Eftersom det är flera här på forumet som missat att köpa så sparar jag en så länge ifall nån inte får tag i det.

Det dök upp nu igen, men fick att jag nått maxantal. Ska se om jag kan boka på fästmöns konto.

Permalänk
Medlem

Velar här fram och tillbaka om jag skall våga lägga en ”extraförbeställning” på franska Amazon. Någon som köpt därifrån? Borde väl vara samma fina returpolicy som om man köper på Amazons svenska motsvarighet?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Jag ställde frågan till Nintendo supporten vilken plug man fick med när man beställde från irländska sidan.

Fick 2 svar som nedan.

"We would like to inform you that, as it is an order from the Irish website, you should expect to receive an european plug."

"Please be informed that the orders from the Irish website have a UK plug."

Så de själva verkar heller inte veta vad som gäller.

Ja, jag frågade också supporten och fick precis ett vagt svar att det är UK plug. Men iller säger att de tidigare skickat från Tyskland och orderbekräftelsen jag fick hänvisar också till deras tyska kontor snarare än Nintendo UK, så det känns mer troligt att supporten som du säger inte riktigt har koll.

Att de länkade till den irländska sidan har nog mer att göra med att det är den enda som har "rätt" språk och valuta för oss, d.v.s. engelska och euro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ja det är alltid så, man vet ju inte 100% när man får det.
Men så står det iaf på mina ordrar.

Jag har power 100m från mig, hade varit så nice om de bara kunde ha den i butiken... suck

Galet. Och nu med en så pass stor release.
Nu säger min order hos POWER såhär: Förväntat leveransdatum 2025-06-03 - Förväntat i onlinelager 2025-06-04
Medans ordern på Pro Controllern står det 2025-06-05 och inlev i deras onlinelager 2025-06-02.
Huuh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

jävligt bra pris med MKB för 5990kr!

jajamän, fick den på studentrabatt -1500kr innan det slutade fungera. Nu är rabatten bara på 500kr. Så hade bra med flyt och bra att jag var snabb på bollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djohnson:

japp, kommer bara bita i det sura äpplet, inte hela världen för mig om jag får den lite senare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ephemeral:

Tack, missade pga ute och köpte lunch. Får försöka lite till. När blev leveranstiden på denna batch?

Permalänk
Skrivet av Aser:

Tack, missade pga ute och köpte lunch. Får försöka lite till. När blev leveranstiden på denna batch?

Det står 10 juni för mig, 11 juni för min tidigare order av nån anledning men kanske bara är preliminära datum.

Permalänk
Medlem

Tror ni Fnac accepterar alla preorders eller bara preorders som det vet de kan leverera till den 5 juni.

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar på denna delen av forumet med ro varje dag. Jag är väldigt nöjd och belåten med en preorder på webhallen och dom har alltid levererat på releasedagen. I detta fallet dyrare med marginal men vafan. 1000kr är inte så mycket pengar om man är sugen dag 1. Jobba nån timme extra nån dag innan release så är det fixat! Och med lite tur så kanske dom vaknar och inser att det är för dyrt och sänker innan den släpps. Vi får se.

Byggt upp ett stadig lager med switch 1 spel nu som ska spelas i sommar. Ca 15st. Först ut botw och uppföljaren och sen kanske Xenoblade serien beroende på vilka som finns uppgrade och uppdateringar på. Det finns att göra.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Sitter och kollar på denna delen av forumet med ro varje dag. Jag är väldigt nöjd och belåten med en preorder på webhallen och dom har alltid levererat på releasedagen. I detta fallet dyrare med marginal men vafan. 1000kr är inte så mycket pengar om man är sugen dag 1. Jobba nån timme extra nån dag innan release så är det fixat! Och med lite tur så kanske dom vaknar och inser att det är för dyrt och sänker innan den släpps. Vi får se.

Byggt upp ett stadig lager med switch 1 spel nu som ska spelas i sommar. Ca 15st. Först ut botw och uppföljaren och sen kanske Xenoblade serien beroende på vilka som finns uppgrade och uppdateringar på. Det finns att göra.

Blir väl 1500 dyrare? Tror de flesta har betydligt bättre saker att spendera 1500:- istället för att stoppa det i webhallens ficka, som ex två extra spel eller varför inte en pro controller/extra spel.

Visst är det roligt att ha den dag 1, men inget jag själv skulle betala 1500:- för.