Vattenkyld GamingDator RTX 3080

Permalänk

Vattenkyld GamingDator RTX 3080

Nypris på webhallen 33 200kr. Kvitto medföljer.

(Fick nyss hem den från Inet (7 April), Eftersom den hade lite problem med CPU hög värme. Delar som var problem är bytt och datorn är på toppnotch!)

Inga kompromisser, inga no name-produkter, inga lågbudgetversioner.

High-end speldator byggd med enbart kvalitetskomponenter för att kunna maxa gaming, streaming, videoredigering samt för att klara av alla PC relaterade uppgifter utan problem.

Specifikationer Dator

Processor : i7 12700K 8 kärnor / 16 trådar

Processor Hastighet : 3.70 GHz Bas / 4.30 GHz Max Turbo

Grafikkort : MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING Z TRIO LHR

RAM Minne : Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL

Hårddisk: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB

Kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB (vattenkylning)

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4

Chassi : Zalman P30 vit

Nätaggregat : Seasonic Focus GX 850W

Datorn kommer ny formaterad med nyinstallation av drivrutiner & redo för användning. Samt förinstallerad & uppdaterad Windows 11 (med license).

Jag står inte för eventuella transportskador vid val av leverans med frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

inte för att vara dum eller något men du kommer nog inte få i närheten av priset du begärt för datorn:/

Permalänk
Medlem

Jag sålde motsvarande dator för 2 år sen för 10 000kr :/

Permalänk

Netonnet säljer en mission gt datorn med mycket nyare och snabbare komponenter för 25k

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Hojta till när du börjar kommer ner mot 8-9000

Permalänk

Man kan tro att det blivit en 2a för mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Bjuder 3500 inklusive frakt.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 000 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk

Älskar hur ni är så lättkränkt av priset man har satt, kom ni hit för mobbas eller vara seriösa? Ni är väl inte tolv år gamla?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är värt runt 4000-4500kr och övriga komponenter kan nog ta sig till samma nivå. Skulle inte tippa på mer än 9000kr på Sweclockers Marknad då de flesta tänker i komponenter och inte datorn i helhet. I det fallet är Blocket mycket mer lovande, speciellt när datorn står redo att användas. Testa 14-15k där hoppas på det bästa eller ta närmsta skambud.

Permalänk
Skrivet av JoyGamerTV:

Älskar hur ni är så lättkränkt av priset man har satt, kom ni hit för mobbas eller vara seriösa? Ni är väl inte tolv år gamla?

Att kommentera på priset och säga att det inte är rimligt är varken mobbning eller att vara lättkränkt. Det är ju ändå en hjälpsam kommentar som läggs för att ge dig chansen att faktiskt få datorn såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoyGamerTV:

Detta är inte blocket, vem försöker du lura med ditt överpris?

Permalänk
Skrivet av JoyGamerTV:

Eller så tar men emot det som goda råd. 28000 får du inte någonstans. Med lite tur kanske 10 på blocket. Här får du kanske 8000.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7000kr + frakt. Mvh Fiklm

Permalänk
Medlem

7500kr om du har vägarna förbi Göteborg.

Permalänk
Skrivet av ImStrafe:

inte för att vara dum eller något men du kommer nog inte få i närheten av priset du begärt för datorn:/

Yes boss, Vi ser väl. Jag tror inte heller att den kommer säljas för 28k men om satte ribban högt pga hur dyr den var förut. Jag är väl medveten om priset, men om det är något som kommer med ett vettig bud så kan man tänka på det. plus har ingen stress att sälja den heller

Permalänk

Andledningen att jag försökte sälja här för folk vet säkert mer om rimliga priser instället för scambud. Men jag inser att många här är inte så mogna och bara trycker ner en bara för man försöker sälja och se vad folk säger. trodde ni var vettigare.

Permalänk
Skrivet av JoyGamerTV:

Andledningen att jag försökte sälja här för folk vet säkert mer om rimliga priser instället för scambud. Men jag inser att många här är inte så mogna och bara trycker ner en bara för man försöker sälja och se vad folk säger. trodde ni var vettigare.

Jag tror du misstolkar allt. Du har fått goda råd eftersom du är helt fel i prisbilden. Datordelar är inte som vin, spelar ingen roll vad vad du gav för för. Säljer du oöppnade delar som du köpt igår får du dra av 20%. Hade du skrivit 12000 så hade nog ingen skrivit i tråden även fast det är lite högt men då finns prutmån.

Är ofta folk misstolkar goda råd som spydiga, och ja, vill man ha 28000 för den datorn så behöver man goda råd.

Nu är du ganska ny medlem och tyvärr gör du misstaget att tro att på forum för varan man säljer får man bäst betalt när det är precis tvärtom.

Ut med den på blocket för 12000 och håll tummarna. Ta det som gott råd eller ett drygt inlägg.

Visa signatur

Permalänk

Som många redan nämnt...28.000? Det kan vara ett av de galnaste överpriser jag någonsin sett.

Lycka till dock!

Permalänk
Medlem

Nyfiken som man är så plockade jag ihop en snarlik dator på inet. Jag kommer tro det eller ej upp i dom summorna han nämner om jag modifierar inköpslistan lite.
Valde ett 5770ti istället för 3080 som inte fanns att välja.
Valde ett Asus ROG maximus för 5500:- viste inte vad den modellen av Asus prime han har kostar, så jag la mig högt
Samt en i7 14700K
Resten är ungefär detsamma.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Nyfiken som man är så plockade jag ihop en snarlik dator på inet. Jag kommer tro det eller ej upp i dom summorna han nämner om jag modifierar inköpslistan lite.
Valde ett 5770ti istället för 3080 som inte fanns att välja.
Valde ett Asus ROG maximus för 5500:- viste inte vad den modellen av Asus prime han har kostar, så jag la mig högt
Samt en i7 14700K
Resten är ungefär detsamma.

Förlåt men detta lät ju inte som en särskilt vetenskaplig metod. Att växla ut ett 3080 mot ett 5070 ti och kalla det en "liten" modifiering är nästan lika verklighetsfrämmande som själva annonsen 😂. Du dubblade nästan prestandan inom spel bara där. Likaså att plocka ett moderkort som kostar över dubbelt så mycket som hans kostade vid släpp för ingen som helst anledning, så man ju blir nyfiken på hur din snarlika lista egentligen ser ut.

Sedan bör det nämnas att äldre komponenter som gått ut och ersatts av nyare generationer ofta lider av diverse fenomen (begränsad tillgång, specialbehov/kompatibilitet, brist på ersättare, samlarvärde/retro osv) som blåser upp dess priser bortom dagens värde ifall man försöker köpa de i butik. Detta gäller självklart inte alla komponenter, men ett passande exempel är just ett RTX 3080 som du kommer ha svårt att hitta under 11-12k i bästa fall och 14-15k i vanliga fall från Amazon om du köper nytt. Är kortet värt så mycket? Självklart inte. En bättre metod hade varit att använda Wayback Machine för att kolla vad allting kostade vid släpp.

Sanningen är dock att inget av det där spelar någon roll, det enda relevanta egentligen är vad man kan få för samma summa idag, eller vad summan skulle bli för samma prestanda. Hur man än vrider och vänder så är annonsen ett dilemma, antingen är annonsören okunnig (vilket är helt okej), eller oärlig. I det första scenariot så gör det sig rätt att folk rättar till kunskapsbrist, det ska vara tydligt att det självklart handlar om ett fullständigt fantasipris. Gäller det oärlighet så är det likaväl bra att potentiella köpare uppmärksammas.

Jag kan personligen tycka att det är missledande att skriva "nypris 33 200kr" högst i annonsen utan kontext, då vissa kan få för sig att denna dator kostar så här mycket idag när "nypriset" gäller för 4 år sedan (och även då låter det orimligt dyrt). Som tur är så är denna community generellt kunniga. Men låt oss anta att säljaren inte hyser någon illvilja då det är en mycket trevligare startposition att anta ifrån, då bör han veta att det skulle vara omoraliskt att sälja på någon denna dator för utsatt pris, eftersom den enda personen som skulle göra det är någon okunnig stackare som gör en stor förlust.

Permalänk
Nytt bud: 500 kr
Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk

"vattenkyld" är väl att ta i när det är en AIO kylare på cpu

Permalänk
Skrivet av Adamztah88:

"vattenkyld" är väl att ta i när det är en AIO kylare på cpu

I praktiken så har han ju rätt. Annars brukar man skriva full custom loop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 666 kr
Permalänk
Medlem