Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

GGG har sagt att just gearen som droppas skall anpassas och göras mer användbara. Klass specifika drops kommer senare bland annat.
Som det är nu verkar det vara en salig röra random stats på allting.
Påminner om WoWs drops i vanilla. Vem minns inte T1 och T2 gearen med helt knasiga stats som inte alls gav klassen någon fördel.
Typ Int på warriors armor.
Ser fram emot alla uppdates som är på väg 😄 allt förutom att de lägher in en ny liga (måste börja på 0 igen) i mars om ryktet stämmer.

Ja mars hade nog tajmat bra om de kommer med extra matig patch med nya tillägg osv! Gärna en ny klass eller två också. Känns som att intresset till stor del dött av oerhört nu för att alla väntar på ny content! Hoppas ju verkligen de gör något åt end game också, vad vet jag inte. Jag hade själv önskat något mer anpassat till coop progressionmässigt, men det är nog svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Skriker på", du menar "ger kritik"?

Om det är någon gång man ska ge ett spel kritik så är det väl under EA?
(Inte för att GGG lär läsa här, men ändå.)

Nej nu menar jag inte att folk kritik, för sånt är bra. Sen är det inte bara här inne. Även på steam mm så gnälls det som om det är ett färdigt spel istället för att inse vilket stadie det är i.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hmm, alltså om GGG´s mål är att bli av med så många spelare som möjligt är de imo på rätt god väg. Nya League och ändringarna är ett skämt. Jag har sett fram emot nya klassen men den är svårt och jag menar SVÅRT !!! och jag är inte ensam om att tycka så. Även de bästa spelarna som lever såna spel har problem . Jag kom till Act2 normal och sorry, i´m out. Det är ENBART frustrerande tidsdödande ingenvart kommande tidsslöseri. Och om Season i Poe2 betyder en ny Charaktär och plåga sig igenom detta en gång var tredje eller femte månad. Nej tack. Spelarsiffrorna på Steam talar också ett tydligt språk. Men visst, vill de ha sina 50k Hardcore spelare enbart, fine, works for me.

här summeringen av kripp som är säkert 10ggr mer expert på Poe än vad jag är och även han har problem .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Hmm, alltså om GGG´s mål är att bli av med så många spelare som möjligt är de imo på rätt god väg. Nya League och ändringarna är ett skämt. Jag har sett fram emot nya klassen men den är svårt och jag menar SVÅRT !!! och jag är inte ensam om att tycka så. Även de bästa spelarna som lever såna spel har problem . Jag kom till Act2 normal och sorry, i´m out. Det är ENBART frustrerande tidsdödande ingenvart kommande tidsslöseri. Och om Season i Poe2 betyder en ny Charaktär och plåga sig igenom detta en gång var tredje eller femte månad. Nej tack. Spelarsiffrorna på Steam talar också ett tydligt språk. Men visst, vill de ha sina 50k Hardcore spelare enbart, fine, works for me.

här summeringen av kripp som är säkert 10ggr mer expert på Poe än vad jag är och även han har problem .

https://www.youtube.com/watch?v=Cn44zCtNwKM

Helt rätt att du slutar spela. Man ska inte spela om det inte är roligt. Folk lägger alldeles för många timmar på detta spel. Känns som att väldigt många inte ens tycker det är roligt men spelar ändå.

Varför ska man plåga sig igenom ett spel? Bara släpp spelet och gör något annat. Prova något annat spel om du har tid över. Jag gav Last Epoch och Diablo IV en ny chans men tyckte dom var skit båda två. Så jag stängde av ingen mening att fortsätta spela.

Jag spelade PoE2 lite för länge själv i maps men kom på mig själv med att detta är inte ett dugg roligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag PoE 2 två är fantastiskt än så länge och gillar Huntern. Själv suger jag men jag har roligt den tid jag har att lägga på det.

Udda att Kripp skulle gnälla på att det är för svårt/långsamt när han blev så glad över ruthless i PoE.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Jag valde att inte spela huntress från början utan levlade en ranger till lvl 28.
Sen hittade jag en buildguide där man spelar Huntress som en ranger, o då började ja en ny char.

Tycker det är kul, men jag gillar inte att campanjen tar som tid. Man vill ju bara racea igenom för o komma till maps. Speciellt eftersom man får göra acterna två gånger..

Men kul är det i min mening

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så kommer det blir bättre.
Är ju bara Early Access.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att jag inte vill racea igenom för att komma till maps. Jag tycker att end game ska vara end game och inte vara två timmar bort och ser gärna att de håller fast med sin vision för PoE 2.

Jag fattar rent ut sagt inte kritiken. GGG sa från ruta ett att PoE 2 skulle vara långsammare och bossar skulle vara svårare jämfört med PoE. De gillade inte själva nödvändigtvis hur PoE gradvis glidit ifrån deras ursprungliga spelide och ville att PoE 2 skulle bli annorlunda.

Lik förbannat gnäller folk när de gör vad de säger. Ge fan i mitt PoE 2 och spela PoE om ni vill att hela skärmen ska explodera bara ni tittar på den.

Fan, spela en autobattler

Rant, out

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Jag kan tillägga att jag inte vill racea igenom för att komma till maps. Jag tycker att end game ska vara end game och inte vara två timmar bort och ser gärna att de håller fast med sin vision för PoE 2.

Jag fattar rent ut sagt inte kritiken. GGG sa från ruta ett att PoE 2 skulle vara långsammare och bossar skulle vara svårare jämfört med PoE. De gillade inte själva nödvändigtvis hur PoE gradvis glidit ifrån deras ursprungliga spelide och ville att PoE 2 skulle bli annorlunda.

Lik förbannat gnäller folk när de gör vad de säger. Ge fan i mitt PoE 2 och spela PoE om ni vill att hela skärmen ska explodera bara ni tittar på den.

Fan, spela en autobattler

Rant, out

mjo så kan det vara men problemet är väl att den tiden det tar för att döda en boss och andra mobs, så är reward obefintlig.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

mjo så kan det vara men problemet är väl att den tiden det tar för att döda en boss och andra mobs, så är reward obefintlig.

Det köper jag, men då är det rewardsen som är problemet, inte tiden. Jag är bara rädd att de fixar fel sida av ekvationen när de blir översköljda av kritik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag startade upp steam och drog hem patchen i lördagsmorse. Sen hoppade jag ut på youtube och kollade lite videos, sen va jag inte ens sugen att testa nya patchen. haha! Tror jag väntar ett tag till. Är som sagt early access nu.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

"Åhå, ny patch?" +10% intresse.
*Ser Kripps video*
*Intresset tvärdog*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Spelat nu till sista bossen i act 2 som witch Lich. Kör all out på chaos damage.
Skall göra accendentryn innan jag gör ett seriöst försök på bossen och kanske grinda upp en level till.
Jag körde inferno witch med minions innan nya patchen upp till T9 maps och ja, det var 1000 gånger enklare.

Jag tycker ändå att spelet inte alls är FÖR svårt. Nybörjare som startar sin första char nu kanske ser det som väldigt, väldigt svårt, men eftersom vi som spelat sen beta release är "vana" med alla bossar, spells och funktioner är spelet ungefär lika svårt som första genomköraren. Omöjligt? Absolut inte. Roligare? Ja faktiskt
Jag är väldigt nyfiken på det nya och ändrade endgame, det gamla jag tyckte blev riktigt tråkigt efter ett tag. Speciellt efter man blivit så OP att man bara sprang genom mapsen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Körde upp en Deadeye till 93 (tror jag?) och spelade som de flesta Lightning Spear-builden. Herrejävlar vad den öser. Men när den var så pass stark att det mesta i T15 och T16 dog av ett knapptryck kände jag ett betydligt större sug efter att spela nya säsongen av Last Epoch. Och vilket bra val det har varit hittills – EHG har verkligen legat i och levererat ett spel som verkligen känns bra. Sen kommer säsong 8 av D4 på tisdag, så alla som gillar ARPG kan skatta sig lyckliga den här månaden

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Skrivet av Official_P:

Körde upp en Deadeye till 93 (tror jag?) och spelade som de flesta Lightning Spear-builden. Herrejävlar vad den öser. Men när den var så pass stark att det mesta i T15 och T16 dog av ett knapptryck kände jag ett betydligt större sug efter att spela nya säsongen av Last Epoch. Och vilket bra val det har varit hittills – EHG har verkligen legat i och levererat ett spel som verkligen känns bra. Sen kommer säsong 8 av D4 på tisdag, så alla som gillar ARPG kan skatta sig lyckliga den här månaden

Ett tips är att testa poe 2 i hardcore ssf, blev som ett helt nytt spel. Har fått upp min ritualist till level 71 hittils.

Permalänk
Skrivet av SvenskFisk:

Ett tips är att testa poe 2 i hardcore ssf, blev som ett helt nytt spel. Har fått upp min ritualist till level 71 hittils.

Har inte tillräckligt med hår på bröstet för det än. Provade på Ruthless SSF i PoE och gillade det, men prestandan i PoE2 är lite för skakig för att jag känna mig bekväm med HC. Körde HC i D4 den här säsongen och torskade min Necro på Paragon 254 eller nåt sånt på grund av en laggspik i en fjantig Pit 90, så tappade sugen helt.

SSF däremot är skoj i nästan alla spel i den här genren, och brukar dryga ut speltiden rejält.

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem

Enkelt, är det inte kul byt spel kör D4 som är för enkelt och för casual. Alla spel är inte för alla och så ska det vara.

Visa signatur

En trött jäkel.