Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Hittade inte heller några billiga lily58 längre. Men sofle finns det ett gäng på aliexpress till rimligare pris.

Är aliexpress säkert? Finns det något att ha i åtanke när man handlar där?

Skrivet av StuntmanMike:

Andrahandsmarknaden! Och då är det discord som gäller.

Jag är aktiv där sedan en vecka tillbaka ungefär! Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Är aliexpress säkert? Finns det något att ha i åtanke när man handlar där?

Halvt. Min erfarenhet är att aliexpress säljer en del tvivelaktiga prylar, så man behöver vara lite uppmärksam på vad man köper, helst köpa från större butiker. Men om man får problem: som jag förstår det brukar aliexpress hjälpa kunder över försäljare (har personligen aldrig behövt gå så långt dock).

Permalänk
Medlem

Tar till lite tråd-nekromanti på denna tråd.
Jag är intresserad av att köpa mig en Dygma och undrar nu om flera har erfarenheter efter lite mer tid har gått.

Visa signatur

Main: ROG X670E-F | 7950X | 4090 | MP700 x2 raid0 | 64GB DDR55200
HTPC: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| 970 x2 raid0 |16GB DDR42133|

Permalänk
Medlem

Jag har hunnit få hem både defy (2023)och raise 2(2025).

Gillar båda, men columnar tog mig ganska lång tid att kovertera till. Tenting kit tycker jag är ett måste, så grymt skönt att kunna skriva utan att behöva snurra in händerna. Trådlöst är smidigt men batteritiden är sådär, just nu kör jag raise 2 inkopplat 24/7. Dock ritar jag en del på en wacom platta, då är det nice o kunna byta till trådlöst och ha ena halvan på ett passande ställe utan att behöva ta hänsyn till sladden.

Till spel tycker jag Raise 2 är överlägsen, men det har nog också mycket att göra med staggered vanan. Känns lite weird att spela på columnar för mig.

Jag kör kailh prestige switchar, tycker de är grymt sköna.
De inkluderade low profile switcharna är rätt dåliga i mitt tycke. Bytte ut dem till dessa: https://keeb.supply/products/twilight-low-profile-switches

Är det något särksilt du hade velat veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

(...)
Är det något särksilt du hade velat veta?

Tack för väldigt utförligt svar.
Det är tenting jag är ute efter, så jag undrar om Raise 2 glider runt en massa (har sett folk som valt att 3D-skriva tillhyggen för att stoppa den.)

Hur var det med tullen förresten?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@emer Det beror på vilket underlag samt vilken vinkel du hade tänkt dig. Den kan börjar glida på ca 30 och över, och en musmatta under är en rekommendation. Personligen använder jag 15.

Dygma skickar sina tangentbord antingen från Spanien (ingen extra tull/moms) eller från Kina (tull/moms ingår, skickas som Duty Pre Paid).

Edit: Måsta ta tag i och göra en större uppdatering då jag har en Defy TU, Defy WTU samt Raise 2 WTU.

T = Tenting
U = Underglow
W = Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

(...)
Dygma skickar sina tangentbord antingen från Spanien (ingen extra tull/moms) eller från Kina (tull/moms ingår, skickas som Duty Pre Paid).
(...)

Jag tog faktiskt och slog till med en Defy och detta svar tog mig skämmigt lång tid att skriva med den lol
Mitt exemplar skickades från Kina, men jag slapp tull ändå.
Det enda som kom från Spanien var mina nordiska tangenter.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@emer Kul! Det tar en stund att vänja sig och jobba bort dåliga vanor. Jag konverterade som sagt över till Colemak-DH samtidigt, då jag ändå missade 50% av tangenterna.

Colemak Club var till stor hjälp när jag tränade. Finns stöd för qwerty, men inte svenska. Ändrar man till ortho med så blir det virtuella tangentbordet även det delat. Du ändrar inställningar i värdelistorna uppe till höger.

För tillfället använder jag mest Raise 2 hemmavid (spelar mer än förut) och Defy på kontoret.