Permalänk
Medlem

Utloggad stup i kvarten

Kanske inte så ofta då, men väldigt ofta i alla fall.

Är det en bugg i forumet?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

För mig känt fel med Chrome på Android sedan ett antal år om jag låter webbläsaren stå på SweC och drar bort den. Jag måste byta sida e dyl först, annars slutar det med utloggning. Jag har för mig att det inte brukar ske första gången webbläsaren öppnas igen, utan gången därefter.

Permalänk
Medlem

Det beror på hur din webbläsare hanterar kakorna. Om du har tillägg som raderar kakorna efter önskemål (till exempel Cookie AutoDelete) så kan det bero på den. Öppna konsolen i webbläsaren (Ctrl+Shift+C) och gå sen till Storage eller Application, och sen Cookies. Markera den sessionskaka som är för SweClockers och se när den går ut.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vi använder två stycken kakor för att hålla koll på att du är du. session_id är den aktuella sessionen och förstörs när man stänger webbläsaren. session_rember kommer ihåg dig i upp till 14 dagar. Kontrollera gärna om den är kvar när du loggats ut och vilket utgångsdatum den har.

Vilken webbläsare använder du?
Vilken enhet upplever du problemet på?
Är det ett problem som nyligen inträffat?

Permalänk
Medlem

Kanske skulle ha nämnt i trådstarten att jag primärt använder en iphone 16 pro med senaste versionen av ios och chrome utan några tillägg eller ändringar i webbläsarens inställningar.

Det har varit så ett tag, exakt hur länge är svårt att säga.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kanske skulle ha nämnt i trådstarten att jag primärt använder en iphone 16 pro med senaste versionen av ios och chrome utan några tillägg eller ändringar i webbläsarens inställningar.

Det har varit så ett tag, exakt hur länge är svårt att säga.

Får du samma problem med Safari?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Får du samma problem med Safari?

Har inte testat någon annan webbläsare men kan prova och återkomma ifall det händer.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av FireFox:

Då blir det svårare att felsöka, då man inte ser samma detaljer som på PC. Har personligen inga direkta tips, standard inställningar i mobilen är ju rätt vanligt och ska fungera.