Nån som har provat Windows Longhorn?

Permalänk
Medlem

Nån som har provat Windows Longhorn?

Någon som har testat detta nya operativsystem?
Jag tycker det ser underbart ut, får se om det presterar lika bra som Windows 2003 bara..
Sitter och tankar en 30-dagars beta just nu.
Kommer med kommentarer efter installation.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk

Det innehåller palladium

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

jag tycker att det liknar KDE mer och mer. Finns lite Mac OS X här och var också.

men varför skulle man vilja köra alpha och beta versioner av windows? låter ganska meningslöst.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
jag tycker att det liknar KDE mer och mer. Finns lite Mac OS X här och var också.

men varför skulle man vilja köra alpha och beta versioner av windows? låter ganska meningslöst.

Därför att testa interfacet kanske?
Det här bygger dessutom på en ny "shell" som ska arbeta mer effektivt..
Även 2d'n är hårdvaru-accelererad..
Tycker detta kan bli ett spännande operativsystem.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Ta gärna och lägg upp lite screenshots sen också.

Permalänk
Medlem

Vart tankar man den där versionen?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Google

Inte världens kvalité på bilderna men..

Permalänk
Medlem

Tidigare har Microsoft använt http://betaplace.com/ att du sen måste ha login och vara testare...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

när ska longhorn släppas då?! det vet man kanske inte ännu....?

Permalänk
Medlem

kolla på winsupersite.com där står det man behöver veta, där är även fler bilder..

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det där ser helt vidrigt ut? Särskilt den undre bilden.
Det känns som att man får mindre och mindre kontroll över systemet, men man får en massa roliga fluffiga ikoner och en massa blå färg istället

Permalänk

Jag tycker det ser ut som ett spel som försöker göra "häftiga" menyer...

Permalänk
Medlem

Jag tycker då iallafall att det verkar vara ett häftigt operativ..
Jag är så jävla less Windows-95 look-a-like..
XP var bra på den saken, det ska se nytt och fräscht ut, länkar till en bra sida med ganska mycket information: http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_alpha.asp

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Shit! Det ser ju ut som nån j*vla lekskola!
Jag kräker.

Hårdvaru-acc. är ju knappast M$ först med! Dessutom innehåller det Palladium.
Spännande? Nej.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Det där lär vara JÄVLIGT minneskrävande. Snart behöver man väl 1024 MB ram bara för att starta datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceman17
Därför att testa interfacet kanske?
Det här bygger dessutom på en ny "shell" som ska arbeta mer effektivt..
Även 2d'n är hårdvaru-accelererad..
Tycker detta kan bli ett spännande operativsystem.

windows kör man för att man vill att allting ska fungera direkt.
det finns bättre operativsystem om man vill leka runt och testa saker.

ang windows shell är det och kommer att förbli ett skämt.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser förjävligt ut.

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

Önskar att dom ville sluta upp med Disney-liknande gränssnitt snart. Tröttsamt för ögonen och förvirrande för hjärnan. Inte ergonomiskt för fem öre.

Såvitt jag vet så har Longhorn lämnat ritbordet och är i begynnelsen av teststadierna i labben i Redmond numera. Enligt MS senaste bulletin ska Longhorn bygga på en nytt filsystem och vara ett nytt försök att blåsa liv i .Net Framework plattformen. Det vara klart första kvartalet 2005 ...

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

ser ut som en lekplats
man måste säkert använda något kryptiskt komando för att komma in på kontrollpanelen, och regedit har dom nog gömmt bakom en stor fluffig boll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin

http://www.kosar.net/images/forums/computer/648/windows_longh...

Inte världens kvalité på bilderna men..

Kan informera om att bilden är fake, longhorn ser inte ut sådär utan snarare såhär:

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Den bilden under är ju bara ett windows skin till xp.. ser för j*vlig ut... alltså inte Longhorn

EDIT: Quack du kom före

Permalänk
Medlem

Det ser fortfarande hemskt ut.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Kan inte MS släppa ett icke-bloatat Win 2000, jag skulle kunna tänka mig att betala 1000 spänn för det.

Permalänk
Medlem

1000:- för windows? Stor chans. Snarare 10000:-. Allt ska vara skitdyrt, fluffigt, buggigt, stort, minneskrävande, onödigt och kasst. Kort och gott: Windows.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
1000:- för windows? Stor chans. Snarare 10000:-. Allt ska vara skitdyrt, fluffigt, buggigt, stort, minneskrävande, onödigt och kasst. Kort och gott: Windows.

Men tar man bort alla program borde priset gå ner (dock som du säger lär MS höja priset skitmycket och lansera det som Mega Deluxe DDR Windows XP Warp 3

Permalänk
Medlem

longhorn går, när man plockat bort lite instabila delar, mycket bra...
Jag vet att man kan få bättre fps i longhorn än i xp tex...

Permalänk
Medlem

Va fan alltså. Kan inte MS göra ett operativ för förskoleungarna och ett för oss lite era advanced användare. Det är fan ett måste snart!! hur länge ska man behöva köra Win2k för att inte skämmas!!!!!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk

jag skulle skämmas om jag körde win2k och kallade mig avancerad användare också iofs

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Önskar att MS kunde släppa en hårdbantad Windows med enbart det nödvänliga för själva OS:et! Då hade jag lätt kunnat slanta upp en femhundring!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

evrstr: De behöver inte, de har monopol, folk köper produkten iaf. Sen måste man ju nästan ha det för att kunna spela osv. vilket de flesta, eller iaf många, gör.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.