Permalänk
Medlem

Dokumentförstörare

Nu är det dags att bli vuxen och införskaffa mig en dokumentförstörare.

Förr så har jag alltid bara sparat det i en påse för att sedan elda upp i den öppna spisen, men efter sommaren så kommer jag inte att ha den möjligheten.
Så nu frågar jag mina kära sweclockers efter råd på vilken dokumentförstörare ni rekommenderar.
Mina krav är :

Automatisk
Klarar klammer
Gärna smidig och snygg eftersom den ska stå/hänga i groventrén
Säkerhetsklass P4-P5, gärna P5 men det ser ut att springa iväg i pris och minskar antalet ark den klarar.

Så vilken använder ni?

Visa signatur

I just live with the anxiety of knowing I f*cked it all up as soon as I typed sudo …

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Nu är det dags att bli vuxen och införskaffa mig en dokumentförstörare.

Förr så har jag alltid bara sparat det i en påse för att sedan elda upp i den öppna spisen, men efter sommaren så kommer jag inte att ha den möjligheten.
Så nu frågar jag mina kära sweclockers efter råd på vilken dokumentförstörare ni rekommenderar.
Mina krav är :

Automatisk
Klarar klammer
Gärna smidig och snygg eftersom den ska stå/hänga i groventrén
Säkerhetsklass P4-P5, gärna P5 men det ser ut att springa iväg i pris och minskar antalet ark den klarar.

Så vilken använder ni?

Inga tips på modell, bara tankar:
Möjlighet att strimla kreditkort och CD-skivor kan ju vara bra?
Cross-cut (men det kanske är ett krav i säkerhetsklassningen?)
Tillhörande behållare: Jag har en lös strimlar-enhet, som hänger på en gammal återvinningsbehållare från IKEA. Funkar? Sure. Men strimlaren "hänger" ju bara löst, med vad det kan innebära. Snyggt? Njae.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Vi har en sån här och är nöjda. Tänk på att ska man köra en större mängd papper, typ en sparad säck full med papper, får man hålla på ett tag. Dokumentförstörare av denna typ går varma och kommer stänga av sig för nedkylning när de fått nog.

Det står att den klarar 10 ark i taket men då går det väldigt tungt och den låter inte så glad. Fem är inga problem.

https://www.clasohlson.com/se/Dokumentforstorare-cross-cut-for-hemmabruk,-10-ark/p/44-5941

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Vi hade en HP Pro Shredder innan, tror den klarade en 20+ ark åt gången och var P4-klassad... Den gick rätt tyst och käkade allt i princip.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Om man vill göra lite DIY

Har tyvärr inget annat att bidra med i debatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Inga tips på modell, bara tankar:
Möjlighet att strimla kreditkort och CD-skivor kan ju vara bra?
Cross-cut (men det kanske är ett krav i säkerhetsklassningen?)
Tillhörande behållare: Jag har en lös strimlar-enhet, som hänger på en gammal återvinningsbehållare från IKEA. Funkar? Sure. Men strimlaren "hänger" ju bara löst, med vad det kan innebära. Snyggt? Njae.

Att kunna strimla bankkort, id kort hafe ju varit riktigt bra.

Skrivet av MadMantiz:

Vi har en sån här och är nöjda. Tänk på att ska man köra en större mängd papper, typ en sparad säck full med papper, får man hålla på ett tag. Dokumentförstörare av denna typ går varma och kommer stänga av sig för nedkylning när de fått nog.

Det står att den klarar 10 ark i taket men då går det väldigt tungt och den låter inte så glad. Fem är inga problem.

https://www.clasohlson.com/se/Dokumentforstorare-cross-cut-for-hemmabruk,-10-ark/p/44-5941

Funkar säkert, men den var inte speciellt snygg.
Sen å andra sidan så är ingen snygg men det finns det som ser mindre fula ut:)

Visa signatur

I just live with the anxiety of knowing I f*cked it all up as soon as I typed sudo …