Permalänk
Medlem

OGaming, bra och pålitlig?

Tänkte köpa ny dator så jag gick in på SharkGaming för har en polare som köpte där för något år sedan.
Men många av deras grafikkort var slut i lager så tittade vidare på andra sidor, så hittade jag på OGaming.
Aldrig hört talas om dom innan men dom har bra TrustPilot omdömen. Men vet någon om dom verkligen är bra, har någon köpt därifrån?

Permalänk
Medlem

Jag hittar inget som tyder på att ogaming inte skulle vara att lita på de är ett företag i danmark så kanske finns danska sidor som ger bättre information om dem, finns ju annars många svenska alternativ

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte handla av de vanliga butikerna? Vad är det för fel på Inet, Dustin, Komplott t.ex ?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Länka gärna en dator som du är intresserad av så att vi kan jämföra med andra butiker.

Permalänk

Har precis köpt av dem. Var precis som du lite tveksam eftersom jag aldrig hört talas om dem innan men litade på omdömena på trustpilot där de har jättebra både i Sverige och Danmark(många fler på danska sidan). Kan säga att allt funkar jättebra. Fick datorn snabbt. Nu har jag inte haft några problem med den så kan inte svara hur deras kundtjänst är. De jag kan säga som lite negativt är att de är har valt lite konstiga lösningar i vissa fall tex att de valt 32gb ram i ett stick istället för 2x16 vilket jag förstår ska vara bättre. Hade även i mitt fall konstigt förvalt moderkort som de iofs inte längre verkar ha. Båda gick dock lätt att anpassa som man ville och även med dessa anpassningar blev det rejält mycket billigare för mig än motsvarande dator på andra sidor. Kan dock vara bra att kolla igenom och anpassa vissa delar. Har annars mycket bra erfarenhet av inet där jag köpt innan men denna gång blev priskillnaden för stor och jag är mycket nöjd hittills.

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Varför inte handla av de vanliga butikerna? Vad är det för fel på Inet, Dustin, Komplott t.ex ?

Jag fick i alla fall ihop min dator på ogaming för flera tusen mindre än vad jag kunde på alla andra sidor jag kollade på. Så därför. Lite konstiga förval i vissa fall men lätt att anpassa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymobil:

Har precis köpt av dem. Var precis som du lite tveksam eftersom jag aldrig hört talas om dem innan men litade på omdömena på trustpilot där de har jättebra både i Sverige och Danmark(många fler på danska sidan). Kan säga att allt funkar jättebra. Fick datorn snabbt. Nu har jag inte haft några problem med den så kan inte svara hur deras kundtjänst är. De jag kan säga som lite negativt är att de är har valt lite konstiga lösningar i vissa fall tex att de valt 32gb ram i ett stick istället för 2x16 vilket jag förstår ska vara bättre. Hade även i mitt fall konstigt förvalt moderkort som de iofs inte längre verkar ha. Båda gick dock lätt att anpassa som man ville och även med dessa anpassningar blev det rejält mycket billigare för mig än motsvarande dator på andra sidor. Kan dock vara bra att kolla igenom och anpassa vissa delar. Har annars mycket bra erfarenhet av inet där jag köpt innan men denna gång blev priskillnaden för stor och jag är mycket nöjd hittills.

Hade tittat på TrustPilot men hade bara tittat på den svenska sidan för visste inte att de fanns två stycken (en för sverige och en för danmark). Hade jag vetat om att den danska fanns som jag kunde läsa lite på så hade jag inte tvekat lika mycket på att köpa.

Fick alla svar på detta forum efter jag köpte den.
Men jade tittat på datorn länge och orkade inte vänta på svar här för jag ville gärna ha den innan helgen haha.

Fick datorn i fredags, allt är fräscht och snyggt i datorn och den fungerar perfekt. Exakt som du så bytte jag ut lite grejer i den såsom 2x16 Ram ist för 1x32.
Fick bli ryzen 7 7800x3d och 5070, nöjd är jag iallafall än så länge.