Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Fick mail från Nintendo Irland idag att dem försökt dra pengar men att det ej funkat och att dem försöker igen om 4 dagar. Jag har själv Nordea och är lite orolig nu att det ska krångla igen.

Kollade min betalmetod på Nintendo och tydligen var inget valt fastän jag nyligen skapat kontot och lagt till betalmetod.

Den nedre betalmetoden var vald om ni ser bilden. Men det är underligt eftersom nedre betalmetoden inte har någon kortinformation.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Ska erkänna att jag blir rätt besviken om vi inte får det. För är mycket pga att jag lever på det hoppet som gör att jag inte väljer att spara 700-800kr och beställer direkt från Nintendo 😬 Vill gärna ha den till långhelgen.

Inget jag räknar med iaf, valde mellan konsol på release eller veckan efter men betydligt billigare, då var sen leverans men billigare givet, har jag fel är det bara en bonus👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Fick mail från Nintendo Irland idag att dem försökt dra pengar men att det ej funkat och att dem försöker igen om 4 dagar. Jag har själv Nordea och är lite orolig nu att det ska krångla igen.

Kollade min betalmetod på Nintendo och tydligen var inget valt fastän jag nyligen skapat kontot och lagt till betalmetod.

Den nedre betalmetoden var vald om ni ser bilden. Men det är underligt eftersom nedre betalmetoden inte har någon kortinformation.

<Uppladdad bildlänk>

Sådär såg det ut för mig också, dvs per-order method säger kort, men, det står inget kortnummer. Längre ner finns en text om att de kommer dra från premiär betalmetod, så jag bockade ur valet att använda kort på pre order method.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vilket leveransdatum har du på Amazon? Jag beställde tidigt där och fick 11e som preliminärt datum.

Samma som dig, sett de nån gång gått boka för 10:e efter jag bokade men rörde inte min bokning då, så gissar på 11:e är det som gäller.
Mest förvånad över att mitt fysiska mario kart också har 11:e som datum trots det borde finnas fler av dem än konsoler i början.

Permalänk
Medlem

Gick in och kikade och Nintendo hade dragit pengar idag. Hade fyllt i kortuppgifter tidigare när jag beställde från Nintendo Irland.

Permalänk
Medlem

Tips till alla.

Skaffa KLARNA-kortet, tar någon minut att fixa, samt de har 0% vaultaväxel-påslag.

Jag har själv ett kreditkort med cashback, men de tog 2%!! Så skaffade KLARNA endast för utländska betalningar.

Sedan så när väl KLARNA ska betalas in sen, kan man använda kort med cashback för att betala beloppet!

Mycket smart

----

KLARNA om man för över pengar till deras app har cashback på ca 3% på webhallen samt komplett osv.. så handlar man något där så är det toppen!

Även där kan man sätta in pengar från sitt kort med Cashback. Blir cashback på cashback.

Så är det toppen

Permalänk
Medlem

Sitter här och har så tråkigt att man köper en ny Switch 1 medans man väntar...

Permalänk
Medlem

Bara jag som har två dragningar? En på 5573:- samt en på 97:-. Antar att den andra dragningen är valutapåslaget på 1,75%. Har Morrow bank kreditkort och beställt en Mario Kart bundle från Nintendo Irland.

Permalänk
Skrivet av esafesa:

Tips till alla.

Skaffa KLARNA-kortet, tar någon minut att fixa, samt de har 0% vaultaväxel-påslag.

Jag har själv ett kreditkort med cashback, men de tog 2%!! Så skaffade KLARNA endast för utländska betalningar.

Sedan så när väl KLARNA ska betalas in sen, kan man använda kort med cashback för att betala beloppet!

Mycket smart

----

KLARNA om man för över pengar till deras app har cashback på ca 3% på webhallen samt komplett osv.. så handlar man något där så är det toppen!

Även där kan man sätta in pengar från sitt kort med Cashback. Blir cashback på cashback.

Så är det toppen

Bra tips! Skaffade precis Norwegian precis lagom till förbokning av Donkey Kong Bananza från franska Amazon 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/ff9ce0T.png

@LeVvE

Haha det är rätt, vi ska starta igång switch 1 strax och köra lite Jamboree.

Det kan man köpa något tillägg till sen på switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoz80:

Bara jag som har två dragningar? En på 5573:- samt en på 97:-. Antar att den andra dragningen är valutapåslaget på 1,75%. Har Morrow bank kreditkort och beställt en Mario Kart bundle från Nintendo Irland.

@snoz80

Ingen extra dragning här och endast 5572kr och har Sparbanken/Swedbank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@LeVvE

Haha det är rätt, vi ska starta igång switch 1 strax och köra lite Jamboree.

Det kan man köpa något tillägg till sen på switch 2.

Är sugen på Jamboree. Någon som även spelat Rabbids party of legends och vet om det är ett liknande spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Sådär såg det ut för mig också, dvs per-order method säger kort, men, det står inget kortnummer. Längre ner finns en text om att de kommer dra från premiär betalmetod, så jag bockade ur valet att använda kort på pre order method.

Det finns en länk i texten nedanför där man kommer till en ny sida och kan välja kortet för pre-payment method.

Sen kan man också tydligen ha båda rutorna bockade samtidigt av det du ser på bilden jag länkade förut.

Jag blir bara mer förvirrad. 😫

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Är sugen på Jamboree. Någon som även spelat Rabbids party of legends och vet om det är ett liknande spel?

@Chess_Norris
Jamboree är liknande, du kan välja olika bräd-spel likt monopol med massa minigames mm och sen har du även andra spel där du ska göra olika uppdrag.

Och sen med detta spel ska man kunna köpa ett tillägg för någon hundring eller 2 så blir det massa extra grejer för switch 2 + med någon kamera man kan köpa till samt skrika i mikrofon.

https://www.nintendo.se/nintendo-switch-2-family/spel/super-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Chess_Norris
Jamboree är liknande, du kan välja olika bräd-spel likt monopol med massa minigames mm och sen har du även andra spel där du ska göra olika uppdrag.

https://www.youtube.com/watch?v=_PkWmHVxTWM

Och sen med detta spel ska man kunna köpa ett tillägg för någon hundring eller 2 så blir det massa extra grejer för switch 2 + med någon kamera man kan köpa till samt skrika i mikrofon.

https://www.nintendo.se/nintendo-switch-2-family/spel/super-m...

Låter perfekt. Jag och tjejen har haft riktigt kul med party of legends, men p.g.a att det ingår i mitt PS plus extra abonnemang som nu går ut om ett par veckor (och som jag troligtvis inte kommer förnya), så vore det kul med något liknande spel till switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/ff9ce0T.png

Samma här😅 Hittade en billig switch 1 som jag kommer använda sen utanför hemmet. Switch 2 får nog stå i sitt ställ eller vara i hemmet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Men vafan, röda dagar igen som förstör!

@LeVvE

Vad stimmar du om

5e juni är ingen röd dag och enligt Nintendo ska ju ordrarna skeppas ut så man har de på release dagen 5e juni.

Det stod det iallafall när jag fick en pre order invite.
Och pengarna draget från konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@LeVvE

Vad stimmar du om

5e juni är ingen röd dag och enligt Nintendo ska ju ordrarna skeppas ut så man har de på release dagen 5e juni.

För specifika länder. Sverige specifikt stod det att försening är att räkna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@LeVvE

Vad stimmar du om

Nej, när det gäller Sverige finns det ingen garanti att den kommer till 5e vilket Nintendo själva skriver. Levve menade att han hoppades det iallafall skulle komma nästa vecka och då nämnde jag att 6e juni är röd dag, vilket var varför han skrev så Så han stimmar inte om något

Citat från Nintendos hemsida: ” In the following locations, courier service availability may result in delivery after release date: Czech Republic, Denmark, Estonia, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Finland, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia, Sweden, Andorra, Gibraltar, Monaco, San Marino, Vatican City, Poland, Liechtenstein, Guernsey (Channel Islands), Jersey and Isle of Man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

För specifika länder. Sverige specifikt stod det att försening är att räkna med.

Skrivet av Entash:

Nej, när det gäller Sverige finns det ingen garanti att den kommer till 5e vilket Nintendo själva skriver. Levve menade att han hoppades det iallafall skulle komma nästa vecka och då nämnde jag att 6e juni är röd dag, vilket var varför han skrev så Så han stimmar inte om något

In the following locations, courier service availability may result in delivery after release date: Czech Republic, Denmark, Estonia, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Finland, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia, Sweden, Andorra, Gibraltar, Monaco, San Marino, Vatican City, Poland, Liechtenstein, Guernsey (Channel Islands), Jersey and Isle of Man.

@Zeroastic
@Entash

Ok jag kan ha fel men kan posta igen den 5e så får vi se utfallet
Kanske med en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Zeroastic
@Entash

Ok jag kan ha fel men kan posta igen den 5e så får vi se utfallet
Kanske med en bild

Jag sa aldrig att det var omöjligt att den kommer då, citerar endast Nintendo Sitter du med en den 5e gör jag nog det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag sa aldrig att det var omöjligt att den kommer då, citerar endast Nintendo Sitter du med en den 5e gör jag nog det med

@Entash

Spännande nu, jag postar hur det än blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

<Uppladdad bildlänk>

Tror bara den nedre syftar på den övre?

Fick du sms från nordea om dragningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Tror bara den nedre syftar på den övre?

Fick du sms från nordea om dragningen?

Det kan mycket väl stämma. Jag vet inte men just nu är båda i bockade. Och jag har gått in på ”Nintendo account payment settings” och valt bankkortet för ” Payment method for automatic renewal and pre-order payments on Nintendo eShop”

Så nu håller jag i tummarna för att pengarna ska kunna dras på måndag.

Jag fick inte något SMS om dragningen från Nordea.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem

Provade att koppla en docka som jag hade till steam deck nu och det fungerade med Switch 1. Om det är dockan till switch 2 som är problemet när det kommer till VRR, kan det vara så att min andra docka som har 4K120 VRR stöd skulle kunna ge Switch 2 VRR stöd?

Permalänk
Medlem

@sleepzou på bilden är du på NIntendo UK, har du loggat in på Nintendo Irland (där du väl lagt beställningen) och kollat att det ser likadant ut där?

Skrivet av Fearnox:

Provade att koppla en docka som jag hade till steam deck nu och det fungerade med Switch 1. Om det är dockan till switch 2 som är problemet när det kommer till VRR, kan det vara så att min andra docka som har 4K120 VRR stöd skulle kunna ge Switch 2 VRR stöd?

Vad är det för märke och modell på dockan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

@sleepzou på bilden är du på NIntendo UK, har du loggat in på Nintendo Irland (där du väl lagt beställningen) och kollat att det ser likadant ut där?

Vad är det för märke och modell på dockan?

Den jag provade med nu eller den med VRR och 4K120?

Ser ingen märkning på den jag har nu som fungerar med switch1, men det är en billig docka(under 500Kr) som jag fick med när jag köpte något annat.

Den med VRR 4K120 är JSAUX HB1201S. Tror det är den som heter 1201 utan S som inte har VRR stöd, så det gäller att ha koll😅

: https://www.amazon.se/JSAUX-RGB-dockningsstation-Deck-docknin...

Permalänk
Medlem

Hmm. Fortfarande inget reserverat belopp.

Antar att man inte behöver oroa sig förens man får ett mail där det står att betalningen inte gått igenom?

Beställde ett halvstort paket, kanske gör att dom betalningarna går senare?

Standard switch 2
Pro controll
Joycons
Väska
Minneskort
Totalt 734,95 euro

Beställde 9onde maj med klarna kort och har uppdaterat alla betalningsvägar 🫣

Har en till reservation från retrospelbutiken innan dom hann ändra priset (5849kr), men vågar inte avboka den förens man ser stt det rör på sig från ninteneo Ireland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Den jag provade med nu eller den med VRR och 4K120?

Ser ingen märkning på den jag har nu som fungerar med switch1, men det är en billig docka(under 500Kr) som jag fick med när jag köpte något annat.

Den med VRR 4K120 är JSAUX HB1201S. Tror det är den som heter 1201 utan S som inte har VRR stöd, så det gäller att ha koll😅

: https://www.amazon.se/JSAUX-RGB-dockningsstation-Deck-docknin...

Ja, den andra dockan, det borde jag skrivit och inte bara tänkt Tack!

Permalänk

Är det någon mer som beställt via nintendo Tyskland denna vecka? När drar dom pengar? Har ni fått någon mer info om leverans?

Jag avbeställde min amazon order då den skulle lev. den 11e och beställde via nintendo tyskland istället då jag kunde få snabbare leverans och det blir direkt från Nintendo.
Blev mariokart bundle + gamecube kontroll + sd-kort.