Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som fått sin enhet från Retrospelsbutiken ännu?

Min verkar ta det lugnt i Hägersten sen 04:28 i morse 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

del av min order hos komplett nu har stått att den behandlas sen klockan 10.48 och fortfarande inte packats klart......... man tycker att om man beställer 11.37 4/4 så borde ordern ha någon sorts prioritering. men nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Testa spåra via DHL Express mobile-appen, det funkar bäst för mig.

Smset leder in mig i den appen men kan inte se försändelsen i appen utan att gå genom länk i smset

Permalänk
Medlem

ojojoj

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är hur ni kan få SMS från DHL när det inte ens går att ange telefonnummer hos Nintendo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det jag inte förstår är hur ni kan få SMS från DHL när det inte ens går att ange telefonnummer hos Nintendo?

Finns två ställen man kan göra det, "Adress Book" på Store sidan och "Sign-in and security settings" på Account sidan. Gjorde det först nu i efterhand, så tror inte det gör någon skillnad... Fortfarande inget i DHL Express heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Finns två ställen man kan göra det, "Adress Book" på Store sidan och "Sign-in and security settings" på Account sidan. Gjorde det först nu i efterhand, så tror inte det gör någon skillnad... Fortfarande inget i DHL Express heller.

Vart hittar du Address book?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som fått sin enhet från Retrospelsbutiken ännu?

Min verkar ta det lugnt i Hägersten sen 04:28 i morse 😆

Jag fick precis notis om att min beställning från retrospelbutiken finns att hämta ut 🙂
//Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vart hittar du Address book?

När man trycker "My Account" på Store sidan finns den där med orders, wishlist och payment method. Iallafall på Irländska sidan.

Permalänk

Alltså DHL… fick precis en notis om ett misslyckat leveransförsök eftersom jag inte var hemma. Har varit hemma hela dagen och väntat på paketet. Alltid samma BS med dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ett konto registrerat hos dhl med telefonnummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Tror jag fyllde i telefonnummer när jag la beställningen. Om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zingono1:

Jag fick precis notis om att min beställning från retrospelbutiken finns att hämta ut 🙂
//Z

Åh fint, håller tummarna min notis kommer snart då 🤞

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@Squallie
Man anger tele samt mail i dhl Express mobile appen.

Då dyker paketet upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Chess_Norris

Återstår att se, är röd dag som sagt.

Det här var nog sissta spiken i kistan. Känns som noll chans att få den till helgen nu
Någon annan som har fått samma notifiering från DHL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det här var nog sissta spiken i kistan. Känns som noll chans att få den till helgen nu

<Uppladdad bildlänk>

@Chess_Norris

Min har lämnat terminalen i Polen Poznan 11.58
Står nu leverans i slutet av dagen.

Jag beställde från Irland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Samma meddelande här med 12:21 som klockslag.

Hoppas det enbart är ett tillfälligt stop som enbart märks av att man laddar om sidan 20ggr/timme

Edit:
Såg nu att det är 48h strejk i Liepzig

Permalänk
Medlem

DHL fram till dörren från Nintendo store Irland. Hoppas Postnord dyker upp idag med MKW från Inet

]Hype[/url]

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk

Hämtade upp frugans Switch 2 Mario Kart bundle idag men kan inte ladda ner Mario Kart än, står att det inte är släppt ännu när man försöker aktivera koden... Någon mer med samma problem?
Verkar som fler har samma problem på reddit iallfall.
haha, attans hade precis flyttat över allt från gamla Switchen. Får testa igen lite senare annars får vi väl testa imorgon istället.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Mitt MK-bundle från Retrospelbutiken kom precis fram till paketskåpet, blir att plocka upp på väg hem från gymmet

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av walkir:

Samma meddelande här med 12:21 som klockslag.

Hoppas det enbart är ett tillfälligt stop som enbart märks av att man laddar om sidan 20ggr/timme

Samma här är det för att jag valt ombud som är stängt imorgon (helgdag), så de håller paketet tills det kan gå vidare.. hmm.

Permalänk
Medlem

Mycket på webhallen men jag fick med min hem. De hade också pro kontrollen så nu är man över 10k fattgare

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Skrivet av Entash:

Det konstiga är att jag har mitt telefonnummer i Adress Book. +46 i ena fältet och 072 i andra. Jag kanske borde ha tagit bort nollan i början 🤷‍♂️ vet ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Samma för mig, pratade med DHL kundtjänst och de sa att paketet missade transporten till Sverige. Det går iväg från Tyskland ikväll istället och leverans blir på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Ja där försvann allt hopp. Kanske tisdag då? 😅

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit köra mer än ett par banor i MK men känner mig positiv hittills. Displayen är väldigt fin även om jag föredragit Oled. Skärmytan upplevs som mycket större än Steam Deckens.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Ingen leveransuppdatering på min order på Switch 2 MK bundle från Nintendo DE. Trodde det var på gång då jag fick mail om att den var på väg igår, men sedan har den inte ens hamnat IN Transit, går ej att spåra på DHL numret för mig heller likt många andra.
Lade ordern 9 april så visst svider det lite att läsa att andra som lagt order betydligt senare redan fått hem konsolen.
Men glad för er skull såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

ChatGPT:

Nej, Nintendo får inte ditt mobilnummer från ditt Visa-kort. När du betalar överförs bara betalningsdata (t.ex. kortnummer, namn), men aldrig kontaktuppgifter som telefonnummer. Mobilnumret i Nintendo-kontot används bara för 2-stegsverifiering (2FA), inte för leverans eller SMS-aviseringar från DHL. Eftersom My Nintendo Store inte har något fält för telefonnummer i kassan, skickas det inte vidare till fraktbolaget. Om du inte själv angett numret någon annanstans får du alltså inget SMS från DHL.

Men snälla nån, förpesta inte forumet med rena AI-svar...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Känns ju som man inte behövt förbeställa. Elektronikedjorna hos mig har minst 10st i lagren, men känns skönt att spara 1800kr. Kanske inte sålt så bra i Sverige då.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem

Samma här Försändelsen är stoppad står det på dhl express appen.

Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>