Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av pettersundlof:

Heja Nintendo. Får "The page could not be displayed" när jag ska logga in på mitt Nintendo-konto. Ansluten till samma WiFi som Switch 1:an. Också provat trådat nätverk, ingen skillnad.

Så otroligt värdelöst. Jag behövde skapa en WiFI-hotspot på min telefon, slå av wifinätverk på den för att kunna logga in på Nintendokontot. Har en ASUS-router av relativt modern modell... inga såna här problem på några andra enheter.
Gör system-överföringen nu. Får se om konsolen kan ansluta till internet till trådat/wifi bakom routern sen. Är en ASUS RT-AC68U med asuswrt-merlin-firmware.

Permalänk
Medlem

Insåg lite väl försent att jag inte är rätt typ för just den här typen av konsol, jag vet inte om jag försökte få tillbaks den där känslan man hade när man va yngre när man fick sitt första Gameboy och nae, det kom aldrig tillbaks.
Så till den som är intresserad så kommer det eventuellt finnas ett Nintendo Switch 2 på Netonnet imorgon/Torsdag.

Permalänk
Medlem

Team Polski! Har ni fått hemkörning eller ombud?

Permalänk

Älskar att boxen har en cool insida som man kan bevara 😁

Btw tycker nån annan att volymen på Switch 2 är lågt på tv:n? Brukar ha volymen satt på 15 men med Switch 2 måste jag sätta tv:n på 35 för att det ska höras på samma nivå 😐

Permalänk

Så otroligt värdelöst. Jag behövde skapa en WiFI-hotspot på min telefon, slå av wifinätverk på den för att kunna logga in på Nintendokontot. Har en ASUS-router av relativt modern modell... inga såna här problem på några andra enheter.
Gör system-överföringen nu. Får se om konsolen kan ansluta till internet till trådat/wifi bakom routern sen. Är en ASUS RT-AC68U med asuswrt-merlin-firmware.

Kan inte nå Nintendo eShop eller logga in på Nintendo-konto om jag är ansluten via tråd eller WiFi bakom min router... jesus.

Permalänk
Medlem

Heja Nintendo. Får "The page could not be displayed" när jag ska logga in på mitt Nintendo-konto. Ansluten till samma WiFi som Switch 1:an. Också provat trådat nätverk, ingen skillnad.

Samma sak här. Lyckas inte logga in på min SW2. Någon som kommit runt och har en lösning på problemet?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Skrivet av martinot:

Samma sak här. Lyckas inte logga in på min SW2. Någon som kommit runt och har en lösning på problemet?

Konsolen kan ladda ner spel (överförda från Switch 1), men inget annat. Provat på 2,4ghz-nätverk, 5ghz, trådat. Allt bakom routern går åt pipsvängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Detta var hur jag löste det. Dock kan man inte göra system transfer då tror jag.

Skrivet av Entash:

Hade samma. Slutade med att jag gjorde ett Switch konto utan att behöva logga in, sen la in en till user med mitt Nintendo konto. Och sen tog jag bort det första kontot. Inget simpel process men gick för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Är det någon mer som har problem med att det crashar? Spelar MK world, 5 min senare får man felmeddelande…

Har testat ominstallera spelet och har gjort återställning på konsolen men inget funkar 😓

Har även testat andra spel och det är samma sak där..

Permalänk

Nog den sämsta upplevelsen av en ny konsolen nånsin. PS5:an var ett nöje att konfigurera.
Nu är röv-SW2:an ansluten direkt till en av routerns fyra egna Ethernetportar och det verkar fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Har även testat andra spel och det är samma sak där..<Uppladdad bildlänk>

Kan vara så olyckligt att du fått ett måndagsexemplar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Detta var hur jag löste det. Dock kan man inte göra system transfer då tror jag.

Kunde starta konsolen med att skapa ett lokalt offline-konto, med sedan fastnade det på att det fortfarande inte gick att logga på hos Nintendo. Trots att jag både uppdaterat mjukvara och startat om flera gånger.

Ahh. Detta löste problemet. Tack! 👍

Kopplade nu upp via mobilens WiFi, och nu fungerade det direkt att logga på online. Nu kunde jag länka det lokala kontot jag skapat med mitt normala online-konto och tidigare profil.

Lite löjligt dock att man skall behöva koppla upp till Internet via mobilen när jag annars har Gbit-internet via fiber och senaste WiFi 7 AP hemma.

Skrivet av PapaEmpi:

Fick den hemkörd till dörren av DHL vid lunchtid idag. Behövde inte göra något aktivt val, utan de körde ut med bil utan att jag begärt det.

Mycket bra leverans (förutom att den var en dag sen jämfört med ordinarie estimering)!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmpi:

Min ska strax skickas från Malmö men kan ännu inte välja ombud eller hemkörning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Har även testat andra spel och det är samma sak där..<Uppladdad bildlänk>

Såg några användare på reddit som rapporterade om samma fel, men ingen verkar ha någon lösning än tyvärr. Bäst att kontakta supporten i detta läge skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isoleran:

Min ska strax skickas från Malmö men kan ännu inte välja ombud eller hemkörning

same. störigt som fan

Permalänk
Skrivet av walkir:

Alla fysiska Switch-spel har hittills varit regionsfria, medan DLC:erna är låsta till respektive region.

Jag har exempelvis Zelda BoTW i Japansk-utgåva med DLC:er från EU. Hoppas på att kunna uppgradera min Japanska-version även till Switch 2.

I min Switch 1 går det inte att se skillnad på utgåvorna, där jag alltid kört svensk eShop.

Lyckades du uppgradera din japanska version? Sitter nämligen i en liknande sits och får inte SW2 förräns nästa månad

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Permalänk
Medlem

Har ni alla koll på batteriet på era enheter?

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/1l4oilq/swit...

Verkar som att flera användare har en utbuktning på baksidan och verkar antyda på att batteriet kanske svullnat.

Ett sätt att kolla är att ta bort sina joycons och lägga enheten på en platt yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Min kom till QR-koden efter att ha försökt 4-5 ggr. Sen loggade jag bara in via mobilen.

Kanske överbelastning då många aktiverar sina enheter samtidigt? Märkte också att min Switch 2 var uppkopplad mot 2.4GHz-nätet i allra första början. Kändes lite segt att tanka hem Mario Kart World på ~20GB.

Permalänk
Medlem

Fick precis leverans av min switch. Brukar aldrig köra skärmskydd på telefon etc. så är helt novis på detta så har lite frågor.

-Spelar det någon roll vad för modell man köper? Ser att amazon kryllar av olika modeller.
-Kan man ta bort skärmskyddet om det blir snett/damm etc. och detsamma om jag skulle vilja ta bort det om ett år utan att skada skärmen.
-Skärmskydd interferar inte med dockning av konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fick precis leverans av min switch. Brukar aldrig köra skärmskydd på telefon etc. så är helt novis på detta så har lite frågor.

-Spelar det någon roll vad för modell man köper? Ser att amazon kryllar av olika modeller.
-Kan man ta bort skärmskyddet om det blir snett/damm etc. och detsamma om jag skulle vilja ta bort det om ett år utan att skada skärmen.

Testa denna som länkats i tråden
Lång leveranstid

Vet inte om man kan ta bort det efter applicering, Switch 2 har en tunn film som ligger ovanpå displayen som kanske dras med om skyddet suttit länge.

Permalänk
Medlem

Såg precis att min beställning från amazon.de är försenad till 17 juni - står som skickad och fick airmee besked om leverans i söndags sen har den fastnat som delayed. Hur ser du ut för andra som beställt därifrån?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Som svar på fråga 1, ja det kan skolja en hel del i kvalitet på olika märken, själv beställde jag Amfilm från Amazon efter att ha läst recensionerna, har inte fått hem switchet ännu men kan återkoppla när det kommit hem och skärmskyddet kommit på.
Ja de flesta skärmskydd går att ta av och sätta på igen men stor risk att det kommer in mer damn när man återapplicerar det. Jag hade satsat på ett skärmskydd som kommer med monteringsram om du är orolig att få det snett. Limmet på skärmskydden skadar inte skärmen på något sett.
Efter lite koll på olika forum verkar många tycka att switchet sitter löst i dockan. Förmodligen Nintendos lösning på klagomål att den gamla dockan var för tajt med skal på. Men ett skärmskydd interferar inget gällande dockning av konsolen nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Min kom till QR-koden efter att ha försökt 4-5 ggr. Sen loggade jag bara in via mobilen.

Kanske överbelastning då många aktiverar sina enheter samtidigt? Märkte också att min Switch 2 var uppkopplad mot 2.4GHz-nätet i allra första början. Kändes lite segt att tanka hem Mario Kart World på ~20GB.

Kan man byta till 5GHz bandet på konsolen (inställningar) ?

Permalänk

Ja det gjorde jag på min innan idag. Fungerar utmärkt.

Skrivet av PapaEmpi:

Kan man byta till 5GHz bandet på konsolen (inställningar) ?

Permalänk
Medlem

Idag var de min tur o få hem konsolen, gick inge vidare att lira på tvn då hdmi kabeln som ingick inte fungerade… men men, funka galant med gamla hdmi kabel från en blueray spelare

Inte haft nintendo sen Wii och gameboycolor och i eshopen hitta jag gameboy spel , stämmer det att de krävs en årsprenumeration för 500kr för att kunna spela dessa gamla gameboy titlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Jag beställde den förra måndagen, skickades i onsdags. Och kom fram igår.
Mina pro controllers anländer imorrn.

Alright! Mina skickades ikväll från Fnac. Kanske kommer på torsdag/fredag då

Permalänk
Medlem

Vad rekomenderas för powerbank till switchen? Hittade denna 20.000mAh på Amazon för 349:- som bör kunna ladda switchen 3-4 gånger. Är tydligen viktigt att den stödjer PD, vilket denna gör https://www.amazon.se/-/en/20-000mAh-External-Battery-Digital-Compatible/dp/B0CSSRD4NT/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Vad rekomenderas för powerbank till switchen? Hittade denna 20.000mAh på Amazon för 349:- som bör kunna ladda switchen 3-4 gånger. Är tydligen viktigt att den stödjer PD, vilket denna gör https://www.amazon.se/-/en/20-000mAh-External-Battery-Digital-Compatible/dp/B0CSSRD4NT/

Ser onekligen prisvärd ut. Frågan är vad Max watt in är på switch2. 22.5W är inget att skryta med direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Idag var de min tur o få hem konsolen, gick inge vidare att lira på tvn då hdmi kabeln som ingick inte fungerade… men men, funka galant med gamla hdmi kabel från en blueray spelare

Inte haft nintendo sen Wii och gameboycolor och i eshopen hitta jag gameboy spel , stämmer det att de krävs en årsprenumeration för 500kr för att kunna spela dessa gamla gameboy titlar?

Med Expansion Switch Online får du alla retro titlar medan du har aktiv prenumeration så bland annat N64, Gamecube osv. Även DLC för några spel. Med vanliga prenumerationen för 200 kr/år får du NES, SNES, Gameboy (förutom Advance, då behövs Expansion).

Du måste ha någon av dem för att kunna köra Online i spel (förutom gratisspel som Fortnite, där behövs ej Switch Online medlemskap).