Tja allihopa!
Jag vet inte om det jag ska skriva nu kommer få mig bannad, för det känns nästan som att jag ”lurar” Samsung.
Som många här inne på forumet försöker vi alltid hitta det bästa priset på det vi är ute efter, genom att dela med oss av tips och information. Jag vet inte om någon redan har nämnt det här, men jag har hittat ett sätt att få en gratis rabattkod från Samsung.
För ett tag sedan hade Samsung en kampanj där man kunde få 1000 kr rabatt vid köp över 5000 kr, om man hade använt Samsung Pay fem gånger. Jag fick koden, men märkte att den bara fungerade på Samsungs vanliga webbutik – inte på Benify eller studentportalen (dock ibland på produkter som är under 5000 kr).
När jag kollade in studentportalen såg jag flera riktigt bra priser, som dessutom kunde bli ännu lägre via abonnemang. Jag testade att använda min 1000 kr-rabattkod, trots att jag visste att den troligen inte skulle fungera där. Sedan kontaktade jag Samsungs livechatt och spelade lite ”dum”, och frågade varför koden inte fungerade.
Till slut kunde supporten inte hjälpa mig, men erbjöd istället en rabattkod på 10%. Jag svarade att om min 1000 kr-kod hade fungerat så hade det motsvarat mer än 10%. Till slut gav de mig en rabattkod på 20%. Dock funkar den bara på Samsungs vanliga hemsida, men den kan kombineras med andra erbjudanden.
Så tekniskt sett kan jag nu gå in på Samsungs hemsida, hitta något med nedsatt pris, lägga till ett abonnemangserbjudande, och sedan använda 20% rabattkoden – vilket kan bli en riktigt bra deal. Problemet är bara att Samsung sällan har lika bra erbjudanden på sin vanliga hemsida som på studentportalen. Häromveckan var det till exempel 30% rabatt på Galaxy S25 via studentportalen, men jag kunde inte använda mina rabattkoder där.
Så nu undrar jag: har någon annan här kommit på liknande hacks, eller ett sätt att använda rabattkoder på Benify eller studentportalen?