Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ordinarie pris igen

Nja det verkar fortfarande gå att köpa för 53 euro. Tror du måste vara inloggad, om du inte var det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Mattedatten:

Galet, än mer galet som klubbmedlem (gratis) och med rabattkoden MEMBER25JULY som tipsades om tidigare.
<Uppladdad bildlänk>

Jag får inte detta att fungera. Koden registreras ok, men ingen 10% rabatt ges. Någon annan med detta problem på elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitelight:

Jag får inte detta att fungera. Koden registreras ok, men ingen 10% rabatt ges. Någon annan med detta problem på elgiganten?

Nope, verkar inte som den kombon fungerar längre. Tråkigt.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReeZo:

€61,99 med McAfee + Automatisk förnyelse fortfarande.

(12 Mois + McAfee, Renouvellement automatique)

Skrivet av glemmy:

Nja det verkar fortfarande gå att köpa för 53 euro. Tror du måste vara inloggad, om du inte var det.

Inloggad, ser nu att det står att man måste ha prime - vilket jag har i Sverige. Så det verkar inte vara kompatibelt mellan .se och .fr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Inloggad, ser nu att det står att man måste ha prime - vilket jag har i Sverige. Så det verkar inte vara kompatibelt mellan .se och .fr.

Nej, Primemedlemskapen har åtminstone tidigare varit unika för varje land.
Men det går nog i och för sig att teckna sig för en provperiod och sedan avsluta den. Amazon brukar locka med någon månad utan kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitelight:

Verkar fungera hos mig fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Det är korrekt, man måste ha PRIME i varje land, men du får inte alla fraktförmåner etc för det, i villkoren står hur det funkar.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Verkar fungera hos mig fortfarande...

Det fungerar fortfarande på Outlet varor, inte på REA produkter vad jag kan se nu.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Köp en äldre begagnad då är mitt tips. M1 fungerar utmärkt fortfarande, har ingen anledning att uppgradera med mitt användningsmönster.

Bra förslag, men jag gissar också att de rackarna, precis som Apples produkter överlag, har stått sig så himla bra i värde att priset nästan är det samma som den nya m4'an. viss överdrift, ska kika lite

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIronMan:

Produkt: Tapo C200C - WiFi kamera 1080p Övervakningskamera
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0D9MDV5L5
Kategori: Smarta hem
Prisjakt:
Pris: 179kr

Någon som sett en liknande billig där man kan anv eget cloud/nas?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Produkt: Razer Enki Gaming Chair
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0963LMKNZ?th=1
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5907248
Pris: 1034kr

OBS! Skickas vanligtvis inom 6 till 7 månader!

Hittades under ENKI X på https://www.pricerunner.se/pl/1615-3202615799/Gamingstolar/Ra...

Kanske redan är slut men går inte beställa längre iaf, går man till kassan så ändrar de till 0 i kundvagnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kanske redan är slut men går inte beställa längre iaf, går man till kassan så ändrar de till 0 i kundvagnen.

typiskt, var nog för bra för att vara sant. Jag hann beställa en iaf... får väl se om den dyker upp i Januari :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tapo stödjer väl RTSP/ONVIF så är väl inget problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

typiskt, var nog för bra för att vara sant. Jag hann beställa en iaf... får väl se om den dyker upp i Januari :/

6-7 månader är mer amazons variant på: ej i lager nu, och vi vet inte riktigt när vi får in nya. Rätt ofta får folk gerjerna mycket tidigare än så i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Stämmer som tidigare svarat. 6-7 månader är när de inte vet när varan kommer in. Skulle vilja våga säga att det är stor chans att du får vara. Själv lyckats beställa en dator med samma 6-7 månader. Stolan var dock ett betydligt bättre kap. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag har kört tre av dessa tillsammans på egen server ett tag nu, jag kör frigate+Google Coral och är nöjd. Mikrofon och högtalare är inte den bästa men för dem pengarna kan jag inte gnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Jag har kört tre av dessa tillsammans på egen server ett tag nu, jag kör frigate+Google Coral och är nöjd. Mikrofon och högtalare är inte den bästa men för dem pengarna kan jag inte gnälla.

Grymt, tack för input.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Funkar i Synology Surveillance med ONVIF har jag för mig, körde även iSpy, men kör nu bara TAPO app + HUB.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Grymt, tack för input.

Dem kör något eget proprietärt API så styrningen med PTZ (Pan, tilt, zoom) fungerar ej via frigate! Det fungerar i ha om man kör tapo integration men inte via frigate cards. Det kan vara värt att tänka på om det är en viktig funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReeZo:

€61,99 med McAfee + Automatisk förnyelse fortfarande.

(12 Mois + McAfee, Renouvellement automatique)

Bra priser på Microsoft-abb på Prime vanligen, jag har inget behov just nu men kollade https://www.amazon.de/-/en/dp/B0CNFPQKNW , där ligger det på 51.99 Euro för Family, och som ovan 61.99 utan Prime men med McAfee. (jag är mer van att handla från Tyskland än Frankrike och har redan konto där)

Vill man ha en billig Amazon Fire HD tablet surfplatta är Prime också bra, jag köper ingen i år (men dottern är mycket nöjd med sin gamla) - och man får ha koll på vilka som går att "låsa upp" till vanlig Google Play-butik. Samt skicka via någon tjänst som vidarebefordrar, då dessa inte skickas till Sverige. Jag använde mailboxde.com tror jag, och UPS då de skickade även elektronik som DHL krånglade med (lithiumbatteri). Typiskt är det halva priset på Prime, så 55 euro för en 8 tums till 75 euro för en 10 tums, flera olika modeller, med eller utan reklam, abonnemang, etc. Kan vara värt att komma ihåg att avsluta prime och eventuellt abb på nån Amazon-fire-kids-nånting (gratis i ett år kanske) innan det löper vidare. Ok, bara en parentes, men, bra grejor för sitt pris - synd att de inte säljer direkt till Sverige.

Exempel: https://www.amazon.de/-/en/fire-hd-8-kids-pro-2024-release/dp... 65 euro

Ok, inga superspecs, men bra kvalitet har Fire-plattorna, baserat på den dottern har då. Dängt runt i flera år, glömt ute i regnet, osv, funkar kanon ändå. (upplåst till Google - men, det beror på modell osv - kolla https://xdaforums.com/t/windows-linux-tool-fire-toolbox-v40-0... Fire Toolbox om det är av intresse - flera nya modeller är mer nedlåsta, men jag fattar det som att det går att sideloada saker fortfarande för det mesta - kolla dock innan köp efter eget behov, min dotter har som sagt Google etc men det behöver hon ju inte egentligen (7 år))

Kan också vara värt att INTE beställa med Amazon-kontot för-installerat etc, det sägs öka risken för att man får en platta med ny och krånglig firmware. Som vanligt, uppdatera inte saker du tänkt "hacka".

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av Pirum:

Bra priser på Microsoft-abb på Prime vanligen, jag har inget behov just nu men kollade https://www.amazon.de/-/en/dp/B0CNFPQKNW , där ligger det på 51.99 Euro för Family, och som ovan 61.99 utan Prime men med McAfee. (jag är mer van att handla från Tyskland än Frankrike och har redan konto där)

Vill man ha en billig Amazon Fire HD tablet surfplatta är Prime också bra, jag köper ingen i år (men dottern är mycket nöjd med sin gamla) - och man får ha koll på vilka som går att "låsa upp" till vanlig Google Play-butik. Samt skicka via någon tjänst som vidarebefordrar, då dessa inte skickas till Sverige. Jag använde mailboxde.com tror jag, och UPS då de skickade även elektronik som DHL krånglade med (lithiumbatteri). Typiskt är det halva priset på Prime, så 55 euro för en 8 tums till 75 euro för en 10 tums, flera olika modeller, med eller utan reklam, abonnemang, etc. Kan vara värt att komma ihåg att avsluta prime och eventuellt abb på nån Amazon-fire-kids-nånting (gratis i ett år kanske) innan det löper vidare. Ok, bara en parentes, men, bra grejor för sitt pris - synd att de inte säljer direkt till Sverige.

Exempel: https://www.amazon.de/-/en/fire-hd-8-kids-pro-2024-release/dp... 65 euro

Ok, inga superspecs, men bra kvalitet har Fire-plattorna, baserat på den dottern har då. Dängt runt i flera år, glömt ute i regnet, osv, funkar kanon ändå. (upplåst till Google - men, det beror på modell osv - kolla https://xdaforums.com/t/windows-linux-tool-fire-toolbox-v40-0... Fire Toolbox om det är av intresse - flera nya modeller är mer nedlåsta, men jag fattar det som att det går att sideloada saker fortfarande för det mesta - kolla dock innan köp efter eget behov, min dotter har som sagt Google etc men det behöver hon ju inte egentligen (7 år))

Kan också vara värt att INTE beställa med Amazon-kontot för-installerat etc, det sägs öka risken för att man får en platta med ny och krånglig firmware. Som vanligt, uppdatera inte saker du tänkt "hacka".

Går det ens att beställa från tyska Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nchannelmosfet:

Går det ens att beställa från tyska Amazon?

Jag beställde preics, det funkar

Man måste dock säga upp det via amazon.de inkl prime trial. Men allt ser bra ut. Jag fick ett år till på mitt family abb.

Permalänk
Medlem

Såg denna övervakningskamera på Prime Day:
https://www.amazon.se/Tapo-C200C-%C3%96vervakningskamera-real...

Behöver man någon "hub" eller är det bara att köpa så många man behöver? Kanske fel tråd, men är dessa bra, enkla att sätta upp om man har t.ex. 4 st på vardera sida om huset?

Edit: Ser att dessa främst verkar vara för inomhusbruk, men kanske går att använda utomhus också? Eller förmodligen inte, inte vattentäta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag beställde preics, det funkar

Man måste dock säga upp det via amazon.de inkl prime trial. Men allt ser bra ut. Jag fick ett år till på mitt family abb.

Jag fick inget gratis trial amazon prime på tyska site:n. Så det blev den franska. Undra om det går att stacka flera år på varandra eftersom Amazon tar över hanteringen av subscription av Microsoft 365.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Behöver man någon "hub" eller är det bara att köpa så många man behöver? Kanske fel tråd, men är dessa bra, enkla att sätta upp om man har t.ex. 4 st på vardera sida om huset?

Edit: Ser att dessa främst verkar vara för inomhusbruk, men kanske går att använda utomhus också? Eller förmodligen inte, inte vattentäta.

Jag har två utomhus, dock hänger dem under tak. Inga problem än så länge, enda kameran hade dåligt mörkerseende ett tag (lite grumligt) men det verkar ha självläkt. Jag förväntar mig dock inte att dem ska hålla så länge.

Permalänk
Skrivet av allstar16:

Min kompis har en sådan för att hålla koll på sin hund om han är borta och handlar och så vidare. Han behövde ingen hub utan det vara bara att sätta upp och köra, han köpte även en till nu på rean för att kunna hålla koll från två rum :).

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Jag fick inget gratis trial amazon prime på tyska site:n. Så det blev den franska. Undra om det går att stacka flera år på varandra eftersom Amazon tar över hanteringen av subscription av Microsoft 365.

Ja, det går att stacka ett gäng produktnycklar för Microsoft 365, Personal eller Family, på varandra. Ploppade in tre Personal på en gång på en Family-plan, som förlängde med 27 (3*9) månader.

Produktnyckeln i pappkartongen (25 tecken) fyller man in på https://setup.office.com

versalisering av produktnamn
Permalänk
Medlem
Skrivet av bravebomb:

Min kompis har en sådan för att hålla koll på sin hund om han är borta och handlar och så vidare. Han behövde ingen hub utan det vara bara att sätta upp och köra, han köpte även en till nu på rean för att kunna hålla koll från två rum :).

Vi har en för att hålla koll på hunden. Kopplas upp mot routern och sen kör man TP-link appen. Går att sätta i minneskort också som spelar in lokalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Skrivet av gymrattan:

Ja, det går att stacka ett gäng produktnycklar för Microsoft 365, Personal eller Family, på varandra. Ploppade in tre Personal på en gång på en Family-plan, som förlängde med 27 (3*9) månader.

Produktnyckeln i pappkartongen (25 tecken) fyller man in på https://setup.office.com

Inte via Amazon, de säljer en och tar över hanteringen av abonnemanget. Dock stackar det upp med tidigare tid du har. Du får ingen nyckel att fylla på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Inte via Amazon, de säljer en och tar över hanteringen av abonnemanget. Dock stackar det upp med tidigare tid du har. Du får ingen nyckel att fylla på med.

Men om man köper två, borde inte man få ett år till, även om Amazon hanterar abonnemanget?
Sen är jag lite fundersam vad som händer när man säger upp provperioden på tyska/franska prime, om 365-abonmemangt påverkas på något sätt. Förr fick man ju bara en nyckel i eposten

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?