Skrivet av Oxies Husse:
När vår bostadsrätt förhandlade kändes det som leverantörerna sprang på varandra för att sänka priserna. Så det är ju konstigt att hyresrätterna inte kan förhandla ner priserna. Men de kan väl kanske inte tvinga på internet till alla (?)
Vi betalar 169 kronor för tv lagom och 1000/1000 i vår BRF. Vår BRF består av bara 23 medlemmar. Då borde ju ett hyresbolag kunna få samma eller lägre priseer?
bero på vart du bor ju. vem vill låsa sig på en operatör. det jobbiga med att låsa sig på en operatör, är ju du själv inte kan välja vad du vill ha. vet av andra hyresbolag, som låst sig till telia och andra. skulle aldrig vilja ha någon annan en bahnhof här, för jag bry mig om min data och fritt nät, där dom inte blockar saker och ting på nätet ju. som andra operatör redan gjort och bahnhof vägrar göra. det gillar jag, alltså fritt nätet. plus, inte alla bolag som vill gör det som du säger med, många privat hyresvärdar och bolag, vill inte lägga pengar på det hela med. bra exempel på det är min egna hyresvärd, som det tog över 3års tid innan han drog in fiber. det grävde ner kabel till tomten. men kabel låg ute och ihop rullad i över 2års tid. men hyresvärd vart tvungen sen. allt för jag var den ända som körde ADSL i hela huset, och det var så mycket krångel med den gamla kabel. det gjorde att hen till slut, fixa in fiber kabel. alltså efter 2års tid, för problem låg på hens sida och då hade hen måste stå för det. trots jag var den enda som använde det, jag vägra köra 4G, som alla andra gjorde i huset. fast lina ska det va, punkt slut. tänker inte betala flera 1000kr för nätet varje månad, därför jag vägra 4G. som alla andra körde förut. körde ADSL och hade mycket problem, så som när det regna. då kunde mitt nätet brytas, lika dant om det hade vart fuktigt ute eller regnat och blev för kallt. då sluta det med och funka. värsta tiden var vi hösten och vår tiderna. då kunde jag vara utan nät, cirka 3-4 gånger i veckan. som med kunde va allt från 8timmar till 2 dyng. allt för det var problem med kabel. men på grund av uttag fanns i lya då, så måste hyresvärdarna underhålla dom enligt reglerna/lagarna. så på grund av det och jag var den ända som använde det. så hade det kostat med och fixa det, än att fixa in fiber.
det finns hyresvärdar som inte vill lägga ner pengar, som det måste göra och det kan och kommer göra att visa inte vill eller kommer göra det hela. sen när nya hyresgäster flytta in, så klagade en med på fiber kabeln, låg ute med. där av med därför, med den kom in till slut efter 3års plus. det grävde med av min kabel, när det satt ner fiber med. det gjorde att det måsta laga den, för jag använde den. så ny ligger det både fiber och en fixad koppar kabel i marken utan för med. mycket som hände under den tiden, som gjorde att alla inblandade till slut fixa in fiber, för det hade måsta bråka med mig annars. och jag tvekar aldrig tar det högre upp. det visst, många dom inblandade med. har gjorde det för, och fått rätt då och det gjorde att kommun måsta fixa saker och ting. samma sak gäller min hyresvärd, som med har fått hosta upp mer pengar, än vad hen måsta innan och hen hade gjorde det från början. här använder man sin rätt och gör det fullt ut med då. väldig få gånger man klagar, men när jag klagar. då är det på allvarliga nivåer. fix för 4årsen rätt, i en sak mot min hyresvärd, som gjorde att jag slapp betala hyra på 6månader. hade hyesvärden fixat det från första början när allt uppdagades, så hade hen inte behöva slänga ut så mycket pengar som hen måsta göra sedan. med det sagt, så menar jag åter igen inte alla som vill lägga ner pengar. dom vill bra tjäna pengar och sko sig på andra ju. så jag förstår att vissa, hyresvärdar eller bolag inte vill och tänker inte. på grund av det kostar dom pengar, tros det inte kostar dom mycket alls, med mera. det är för jävligt, att det ska va så. men men sådant är livet... =/