Snabbkoll: Har du betalat för Winrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Helt fel. 7zip stödjer en hel del, men det är inte allt som är aktiverat som standard

Varför inte? Låter rätt dumt? Måste man hålla på och grotta runt i det för att "aktivera" självklar funktionalitet får det vara

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Varför inte? Låter rätt dumt? Måste man hålla på och grotta runt i det för att "aktivera" självklar funktionalitet får det vara

Därför att det sabbar för annan programvara ibland.

Exempelvis JAR. (som är en form av Java-app)

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Kör kompression på filsystemnivå med zstd i btrfs eller zfs. Ska jag backa upp ett helt filträd till en komprimerad fil så blir det tar.gz (gzip på tape-arkiv). Men ser att unrar har jag visst installerat men det används bara om jag ska öppna någon gammal rar-fil vilket nästan aldrig händer. Har även bzip2 och 7zip men används sällan. Har inte betalat något då alla dessa fanns i paketförråden. Ja just det finns nog också något installerat som kan hantera vanliga zip filer. pkzip kanske?

WinRAR finns för övrigt även i linux-version numera trots namnet

Permalänk
Medlem

WinRAR in i döden. Allt annat är trams.

Permalänk
Medlem

Använt winrar lite mer i mina yngre dagar så köpte en licens för några år sen för att supporta dem.

Permalänk
Medlem

Körde senast ARJ tror jag. Eller kanske Winzip. Men aldrig betalat för Winrar.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

I Windows är ju Total Commander ett måste!

https://www.ghisler.com/

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat WinRAR och kommer aldrig använda den. För min del är den användbar till exakt ingenting alls, sämre än alla alternativ jag kan tänka mig (förutom Windows inbyggda zip-stöd, som alltid varit sämst i universum).

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

LHA, LZX och sen 7ZIP när man gick över till PC. Väldigt sällan använt rar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag använde winrar ända tills jag migrerade och jag minns att jag flera gånger tänkt att jag ska betala, just för att det är en bra produkt.
Har heller inte älskat 7zip av någon anledning, mest troligt en orimlig anledning, så därav att jag som mest använt winrar förutum såklart någon period med någon bärbar dator någon gång

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Vad är Winrar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Skrivet av Persikan:

Vad är Winrar?

En fråga som borde leda till permaban från Sweclockers.

Vad är en PC?

Permalänk
Medlem

Gjorde det för längesedan. Allt som som jag använder som är gratis försöker jag ge pengar på något vis ifall jag använder det mycket. T.ex. f2p spel efter X timmar spelade osv.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har använt Winrar sedan mitten av 90-talet och så sent som förra året så valde jag att faktiskt betala för en licens.

Ca 29 Euro efter 30 års gratis användande...det kan bröderna Roshal allt få

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har aldrig gillat WinRAR och kommer aldrig använda den. För min del är den användbar till exakt ingenting alls, sämre än alla alternativ jag kan tänka mig (förutom Windows inbyggda zip-stöd, som alltid varit sämst i universum).

WinZip fanboy?

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Nej! finns något som jag aldrig kommer säga.

Visa signatur

-----------------------------------------------------