Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jeflar.

<Uppladdad bildlänk>

Nästan mitt i längs med hela bordskivan...

För hårt trä? Bok.
För tunnt trä - 22mm?
Spänningar nånstans? Kanske tvärreglarna undertill som är limmade och skruvade...
Temperaturskillnader? Har varit inomhus i ett par månader...

Nej, jag har inte hoppat på bordet och skivan ligger fortfarande löst på stativet, just för att den skall kunna röra sig en aning i någon månad innan jag skruvar fast den. Tyngden på skivan är inte ens 35 kilo - tre skärmar, en laptop, min dator.

Ligger sprickan i samband med någon av skruvarna i tvär-regel?
Och vill/kan du inte reklamera så finns det en massa tutorials på YT som kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ligger sprickan i samband med någon av skruvarna i tvär-regel?

Nej, faktiskt mitt emellan vilket iofs också är lite förvånande.

Vid närmare granskning ser jag att det spruckit på ett till ställe, det är huvudsakligen i limfogarna från snickaren som gjorde skivan åt mig.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Nej, faktiskt mitt emellan vilket iofs också är lite förvånande.

Vid närmare granskning ser jag att det spruckit på ett till ställe, det är huvudsakligen i limfogarna från snickaren som gjorde skivan åt mig.

Lossa reglarna under, lim i sprickan, pressa ihop med tving

Reglarna måste fästas med skåror så träet kan röra sig

Träet har torkat och därmed krympt på bredden, det är tyvärr helt normalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Träet har torkat och därmed krympt på bredden, det är tyvärr helt normalt

Hmm, men det skall ha varit torrt. Oavsett så snickarens problem, han påstod plankorna var torra. Att det kan rubbas med temperatur och luftfuktighet vet jag, men inte så mycket.
Tvärplankorna är limmade så det kan jag inte gör något åt utan att riskera att sabba hela skivan. Palla...

Ren tur att jag inte huttat den gamla IKEA skivan ännu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nybygge och nystädat blev ganska så nöjd

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Nybygge och nystädat blev ganska så nöjd

<Uppladdad bildlänk>

Hur funkar det att sitta så nära en så stor skärm, måste du inte vrida på nacken hela tiden?

Passa dig för fyrkantiga ögon också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hur funkar det att sitta så nära en så stor skärm, måste du inte vrida på nacken hela tiden?

Passa dig för fyrkantiga ögon också.

Det funkar ganska bra, sitter ungefär 60-70cm ifrån med ögonen.

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Mitt i flytt, sambon sköter målning och renovering av ytskickt. Då vi "redan" blivit smått försenade så bad sambon mig att bygga ihop nya skrivbordet så vi iallfall hade en dator uppkopplad. Det behövde hon inte säga två gånger.. :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk

Mitt första bygge och "spel hörna", att de tog mig 29 år att förstå hur kul de är 😂

Permalänk
Medlem

Nytt chassi med nya komponenter (förutom GPUn). NZXTs moderkort N9 Z890 sticker ut mest av allt på skrivbordet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Nytt chassi med nya komponenter (förutom GPUn). NZXTs moderkort N9 Z890 sticker ut mest av allt på skrivbordet!
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt snyggt, ser nästan renderat ut :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av VladXTepes:

Mitt första bygge och "spel hörna", att de tog mig 29 år att förstå hur kul de är 😂<Uppladdad bildlänk>

Riktigt fint!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förändrats lite sedan min senaste post.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

låt mig gissa, favoritpokémon är Charizard?

Dold text
Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Mitt lilla krypin som inte är ett bombnedslag för tillfället, är mest kreativ här och spelar inget då jag blir illamående av det tyvärr.

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Nvidia 5090 FE - Corsair RM1000x - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ett till gengar fan ser jag.. veeery nice!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixel8:

Mitt lilla krypin som inte är ett bombnedslag för tillfället, är mest kreativ här och spelar inget då jag blir illamående av det tyvärr.

<Uppladdad bildlänk>

SNETAK!
Tjena kompis!

Fast du verkar ha lite mer utrymme än jag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

SNETAK!
Tjena kompis!

Fast du verkar ha lite mer utrymme än jag...

Är du också förvisad till övervåningen?

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Nvidia 5090 FE - Corsair RM1000x - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixel8:

Är du också förvisad till övervåningen?

Jajamän, svettas värre på sommaren, då det kan vara 30+ i rummet, nordvästläge. Men just nu är det ganska ok - Skåne, bara jag inte har för många burkar igång samtidigt. Som tur är har jag lyckats förpassat nätverket till ett loft ovanför huvet, och servrarna till garaget nedanför.

Förpassad och förpassad, har ju kök, matsal och bibliotek och sånt på bottenvåningen så int' mycket att välja på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ett till gengar fan ser jag.. veeery nice!

I verkligheten vet jag väldigt lite om Pokemon, men jag gillade färgerna på keycapsen så jag bestämde mig för att använda mig av ett Gengar tema. Så för att jag gillade Gengar keycapsen så blev det att köpa ett lila tangentbord (Weikav Stars75) och en musmatta för o matcha med keycapsen. Sedan såg jag Gengar Nightlight som kostade 30:- så fick ju bli det med. Allt som allt kostade det mig 1200:- då jag hitta en bra deal på tangentbordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av pixel8:

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för monitorstand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jajamän, svettas värre på sommaren, då det kan vara 30+ i rummet, nordvästläge. Men just nu är det ganska ok - Skåne, bara jag inte har för många burkar igång samtidigt. Som tur är har jag lyckats förpassat nätverket till ett loft ovanför huvet, och servrarna till garaget nedanför.

Förpassad och förpassad, har ju kök, matsal och bibliotek och sånt på bottenvåningen så int' mycket att välja på..

Skönt att få ut saker som generar värme från rummet då.

Sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Vad är det för monitorstand?

Jag ville få in Midi-keyboarden under så jag byggde en egen av Jula Limträhyllplan, rundade av hörnen med 40mm, fräste bort 1cm 45° på undersidan, och rundade av kanterna på ovansidan med 3mm sen modelerade jag och 3d-printade benen, sandpapprade och målade dom mattsvarta och skruvade underifrån. Sen 2 lager Saicos hårdvaxolja, skivan på skåpet och stativen fick samma behandling.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

I verkligheten vet jag väldigt lite om Pokemon, men jag gillade färgerna på keycapsen så jag bestämde mig för att använda mig av ett Gengar tema. Så för att jag gillade Gengar keycapsen så blev det att köpa ett lila tangentbord (Weikav Stars75) och en musmatta för o matcha med keycapsen. Sedan såg jag Gengar Nightlight som kostade 30:- så fick ju bli det med. Allt som allt kostade det mig 1200:- då jag hitta en bra deal på tangentbordet.

Afan, grymt tema! Älskar gengar och din setup var riktigt trevligt med temat (Y)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjat få upp sakerna i mitt kontor från nedanvåningen. Fått kopplat ihop allt (förutom mesh router som är beställd). Fixat till kablar till allt. Nu är det lite el kvar o fixa i rummet samt golv/taklist samt akustikpaneler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jeflar.

<Uppladdad bildlänk>

Nästan mitt i längs med hela bordskivan...

För hårt trä? Bok.
För tunnt trä - 22mm?
Spänningar nånstans? Kanske tvärreglarna undertill som är limmade och skruvade...
Temperaturskillnader? Har varit inomhus i ett par månader...

Nej, jag har inte hoppat på bordet och skivan ligger fortfarande löst på stativet, just för att den skall kunna röra sig en aning i någon månad innan jag skruvar fast den. Tyngden på skivan är inte ens 35 kilo - tre skärmar, en laptop, min dator.

Angående detta så fick jag iväg det till snickaren och efter lite dividerande så gick han med på att laga och göra ytterligare en anpassning. Vi justerar måtten till 1900x900, och sedan lägger vi till en fyrkant på 700x700 som förlängning av den vänstra kanten så det blir ett L format bord.

Även om bordet var jättebra till att börja med, så insåg jag ganska snabbt att det blev för mycket luft mellan de två arbetsplatserna och tangentborden. Fick luta mig och rulla fram och tillbaka med stolen längs med skivan, ett par decimeter till höger, sedan tebax några decimeter till vänster, och tebax igen, jobbigt och tar på ryggen.

Ungefär som denna bild:

Istället försöker jag åstadkomma att jag bara snurrar 45-90 grader i stolen för att skifta fokus.

Ungefär som denna bild:

Obs att bilderna är långtifrån exakta mått, utan bara en ungefärlig visualisering

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixel8:

Jag ville få in Midi-keyboarden under så jag byggde en egen av Jula Limträhyllplan, rundade av hörnen med 40mm, fräste bort 1cm 45° på undersidan, och rundade av kanterna på ovansidan med 3mm sen modelerade jag och 3d-printade benen, sandpapprade och målade dom mattsvarta och skruvade underifrån. Sen 2 lager Saicos hårdvaxolja, skivan på skåpet och stativen fick samma behandling.

<Uppladdad bildlänk>

Riktigt snyggt 👍 Jag gillar ljudabsorbenterna med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stökigt som fasen men är en början iallafall! ("nyinflyttad i hus för ca 2 månader sen)

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Gör sig bäst i mörkret.

Permalänk

Är Kinnarps fortfarande ett bra datorbord eller finns det liknande märken med samma kvalitet men billigare?